deurvergrendeling afstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2017 20:18 #1106869
door V700 register
deurvergrendeling afstellen is gemaakt door V700 register
Vanaf deze week ontgrendeld het slot van de passagiersdeur van mijn Volvo 960 II niet meer helemaal. Er moet nog een klein laatste zetje worden gegeven om de deur van het slot te halen. De ontgrendeling verloopt via de centrale portiervergrendeling en schuift het slot wel heen en weer maar dus niet meer voldoende. Ik dacht dat dit een eenvoudig stelklusje zou zijn, maar ik heb de binnenbekleding van de deur verwijderd en ik zie niet hoe ik de vergrendeling kan afstellen. Weet iemand raad? En als het niet is af te stellen, waar moet ik dan de waarschijnlijke oorzaak zoeken?
Groeten Teus
Groeten Teus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2017 04:26 #1438888
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Deurvergrendeling afstellen
Je zou natuurlijk de afstelling van de portierscharnieren kunnen wijzigen. Of de bedrading kunnen controleren op slecht contact, de meeste contactproblemen heb je op de massaverbindingen.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2017 15:03 #1438895
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Wisselstroom
Geen echte, maar beide draden van de motor zijn in rust met massa in het cv relais verbonden. Bij aan aansturing openen of sluiten wordt op een van beide draden door het cv relais een plus gezet. Trek je cv relais ereens uit spuit er wat contactspray op en plaats het terug. Ook de stekkers in de deur. Jekuntook het mechanische deel van het slot wat smeren , om dat wat beter gangbaar te maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2017 20:13 #1439708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WD40
Bedankt Adrian, de oplossing was inderdaad heel simpel. Een beetje WD40 in het mechanische deurslotgedeelte gespoten en het probleem is verholpen. Zo denk je voor een heel vervelende klus te staan, blijkt het gelukkig een eenvoudig vraagstuk. Nogmaals dank voor het meedenken.
Teus
Teus
Moderators: Jerry Stam