koppakking B23a en b230f hetzelfde ?

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2017 21:12 #1106805 door Peter B.
koppakking B23a en b230f hetzelfde ? is gemaakt door Peter B.
Dag
De vraag staat al in de kop
Zijn die pakkingen hetzelfde ?
thx
Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2017 20:47 #1438333 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De B230 heeft onder andere
De B230 heeft onder andere herontworpen oliekanalen, dus ik zou verwachten dat ze anders zijn. Maar zeker weten doe ik dat niet: ik heb ze nooit op elkaar gelegd.
Dat is hoe je dat kunt bepalen: bij een echt goede automaterialenzaaak krijg je dat wel voor elkaar, als je een van de pakkingen afneemt.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2017 23:36 #1438351 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Bij bepaalde
Web-Leveranciers zou het dezelfde pakking zijn.
Dan zie ik hem aangeboden voor beide modellen.
Andere leveranciers die minder uitgebreide info geven kan ik het niet vaststellen.
Maar ik kom nergens tegen dat er voor de b230 of de b23 verschillende aangeboden worden. Dat dan weer niet. Dus mijn gok is dat het dezelfde is.
Kwam een set tegen voor de b23 voor maar 20 euro. Zit ook klepdeksel pakking bij dus een miskoop is het niet. En mocht ik een x een koppakking nodig hebben en het is dezelfde zit ik goed ermee. En anders is het ook geen groot verlies.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2017 15:09 #1438464 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Koppakking
Wanneer je bij de onderdelenboer (Nordicar, R en D Car Parts of Estate Services) het kenteken opgeeft of het VIN nummer dan krijg je gegarandeerd de goede pakking.

Dit geldt overigens voor de meeste onderdelenboeren.

Een koppakking mét een klepdekselpakking lvoor 20 spijkers lijkt mij niet zoveel, meer een prijs voor Chinees papier...

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2017 15:27 #1438467 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of, aangezien het om een set
Of, aangezien het om een set voor een B23 gaat, een lang op de plank liggend NOS exemplaar uit een magazijnopruiming?

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2017 01:14 #1438615 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic @Jur

Is een set via MP , Nooit gebruikt ( zou wat zijn, nieuw in verpakking dus nog) particulier gekocht van iemand die stopt met Volvo rijden en van een Europees merk.
Via de bekende sites kan ik inderdaad mijn kenteken opgeven en dan een pakking aangereikt krijgen maar ik zie dan niet altijd of ie ook voor andere types toepasbaar is.
Mijn vraag was dan ook niet "welke pakking moet ik hebben voor mijn b230f ? "
Mijn vraag was een andere. "is de pakking voor een B23a dezelfde als voor een b230f?"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2017 07:59 #1438693 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn
persoonlijke ervaringen met o.a. koppakingen van Elring en Victor Reinz zijn niet bijsterend goed te noemen helaas..... Natuurlijk maakt Volvo zelf geen koppakkingen, maar ik haal ze, voor standaard motoren, toch altijd daar bij de dealer en die zijn zonder problemen.

Zeker bij de 5 en 6 cilinders zijn de imi pakkingen echt berucht en kun je vaak, binnen afzienbare tijd, nog een keer de boel gaan vervangen. Zou hier toch even opletten of in de gaten houden....

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2017 11:19 #1438700 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Elring
Victor Reinz heb ik bij een B230 ook een keer een slechte ervaring gehad, lag er binnen 1.000 km weer uit

Erling is bij mij eigenlijk probleemloos in 12 jaar en een stuk of 7 koppakkingwissels. (bij allemaal verschillende B230-ers natuurlijk ;-) ) Toch wel apart dat er dan verschillende belevingen zijn bij de kwaliteit van Elring. Tot nu toe hoorde ik eigenlijk alleen niets dan lof. Of is het dat Elring bij de 5 pitters door de mand valt? Goed om te weten dan, want ik sluit niet uit dat er een keer een 5 pitter op de stoep komt te staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2017 07:48 #1438808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
de 5-en 6 cilinders zijn ze hier beide berucht (gelukkig niet alleen bij mij) en worden daarom niet meer gemonteerd. Nu heb ik hier het meeste de 5 cilinders lopen en die originele pakkingen vliegen er al niet zo snel tussenuit gelukkig, maar heel af en toe kom je er wel eens eentje tegen. Gewoon origineel erop en klaar geen gezeik meer, want het is knap vervelend (voor mij) als ik het onder garantie weer los moet halen en alsnog door origineel moet vervangen.

Sindsdien geen imi koppakingen meer hier. Bij de 6 cilinders in lijn vliegen de koppakingen er sneller uit is gebleken en ook hier alleen origineel erop. Het voordeel is wel dat je bij een 6 cilinder in lijn de kop er vaak sneller af hebt, als bij de 5 cilinder qua tijd.

En dan de 'beruchte' V6's, die koppakkingen gaan geregeld en ook hier beter meteen vervangen door origineel want zijn nog goed verkrijgbaar en uit mijn hoofd iets van 39 euro ofzo. Daar kun je al geen imitatie voor monteren, juist omdat deze geregeld gaan gelijk origineel erop en de kop goed controleren of deze nog vlak is. Moet je trouwens ook de de 5 en 6 cilinders in lijn, maar die kun je nog iets vlakken, terwijl een V6 kop eigenlijk ten dode is opgeschreven want mag je niet vlakken als deze krom is.....

Moderators: Jerry Stam