Nieuw veiligheids feature?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2017 21:32 #1106745
door V700 register
Nieuw veiligheids feature? is gemaakt door V700 register
Normaal gesproken begint het knipperlicht relais als een dolle te klikken wanneer de motor gestart wordt en de gordel van de bestuurder niet 'vastgemaakt' is.
Bij onze 940 komt het steeds regelmatiger voor dat in genoemde situatie het relais niet begint te klikken. Wanneer dat het geval is dan werken de knipperlichten ook niet.
Wanneer ik de gordel vervolgens wel vastmaak dan werken de knipperlichten weer zoals het bedoeld is.
Zou een nieuw veiligheids feature kunnen zijn; geen gordel, geen knipperlichten.
Het ligt echter meer voor de hand dat er iets niet helemasl is zoal het hoort.
Wat is de meest waarschijnlijke oorzaak?
Alweer bedankt!
Grt,
Martijn
Bij onze 940 komt het steeds regelmatiger voor dat in genoemde situatie het relais niet begint te klikken. Wanneer dat het geval is dan werken de knipperlichten ook niet.
Wanneer ik de gordel vervolgens wel vastmaak dan werken de knipperlichten weer zoals het bedoeld is.
Zou een nieuw veiligheids feature kunnen zijn; geen gordel, geen knipperlichten.
Het ligt echter meer voor de hand dat er iets niet helemasl is zoal het hoort.
Wat is de meest waarschijnlijke oorzaak?
Alweer bedankt!
Grt,
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-05-2017 23:29 #1437784
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Probeer
Is een nieuw relais. Mijn gordel verklikker heb ik laatst weer gemaakt bleek bij aanschaf van de volvo niet te werken maar ik zag wel een draadje onder de stoel. Deze was gebroken. Of trek de stekker los van je gordel verklikker en kijk wat hij dan doet misschien toch een kabelbreuk en daardoor slecht werkende relais.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2017 06:53 #1437785
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik verwacht, dat de massa van
Ik verwacht, dat de massa van het knipperrelais slecht is. Als het gordelralais is aangesloten, wordt de massa daarvan kennelijk gebruikt.
Ik zou juist eens een ander knipperrelais gebruiken!
Ik zou juist eens een ander knipperrelais gebruiken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2017 14:26 #1437828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alle relais schema's die ik
Alle relais schema's die ik heb gezien laten een gordel waarschuwingrelais zien en een separaat knipperlicht relais.
Onze 940 heeft enkel het knipperlicht relais dat ook voor de gordel waarschuwing gebruikt wordt.
Dit relais lijkt inderdaad twijfelachtig. Wanneer de gordelwaarschuwing niet werkt helpt het om het knippericht relais te manipuleren.
Heeft iemand nog een goed knipperlicht relais ter overname?
Bijgevoegd een tweetal foto's vsn wat er nu inzit.
Onze 940 heeft enkel het knipperlicht relais dat ook voor de gordel waarschuwing gebruikt wordt.
Dit relais lijkt inderdaad twijfelachtig. Wanneer de gordelwaarschuwing niet werkt helpt het om het knippericht relais te manipuleren.
Heeft iemand nog een goed knipperlicht relais ter overname?
Bijgevoegd een tweetal foto's vsn wat er nu inzit.
Moderators: Jerry Stam