Brandstofmeter hulp nodig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2017 16:20 #1106694
door V700 register
Brandstofmeter hulp nodig is gemaakt door V700 register
Beste,
Mijn brandstofmeter schommelt zowel op benzine als op LPG. Ik weet niet waar ik moet gaan zoeken. De bedrading vanaf mijn vlotter is intact.
Zou het kunnen zijn dat mijn "oude" tellerbak aan was gepast om zowel het benzine niveau als het LPG niveau te weergeven? En dat om die reden een andere tellerbak niet werkt? En hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?
Ik wil trouwens mijn LPG installatie uitbouwen. Is het een idee om rechtstreeks vanaf het vlotter in de benzinetank draden te trekken naar mn dashboard en die aan te sluiten op mn brandstofmeter? of is dit geen rechtstreekse verbinding? En welke draad die uitkomt achter de tellerbak zou normaal het signaal van het brandstofniveau weergeven?
Het zijn een boel vragen, hopend op jullie antwoord!
Groet,
Victor
Mijn brandstofmeter schommelt zowel op benzine als op LPG. Ik weet niet waar ik moet gaan zoeken. De bedrading vanaf mijn vlotter is intact.
Zou het kunnen zijn dat mijn "oude" tellerbak aan was gepast om zowel het benzine niveau als het LPG niveau te weergeven? En dat om die reden een andere tellerbak niet werkt? En hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?
Ik wil trouwens mijn LPG installatie uitbouwen. Is het een idee om rechtstreeks vanaf het vlotter in de benzinetank draden te trekken naar mn dashboard en die aan te sluiten op mn brandstofmeter? of is dit geen rechtstreekse verbinding? En welke draad die uitkomt achter de tellerbak zou normaal het signaal van het brandstofniveau weergeven?
Het zijn een boel vragen, hopend op jullie antwoord!
Groet,
Victor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2017 17:56 #1437277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij krijgt de
Volgens mij krijgt de brandstofmeter het signaal van de ECU.
Bij Vialle is het ook zo dat de meter de LPG-hoeveelheid aangeeft, dus daar wordt ergens door de LPE ingebroken.
Als je de LPG-zekeringen verwijdert, gaat ie dan ook schommelen?
Bij Vialle is het ook zo dat de meter de LPG-hoeveelheid aangeeft, dus daar wordt ergens door de LPE ingebroken.
Als je de LPG-zekeringen verwijdert, gaat ie dan ook schommelen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2017 01:43 #1437301
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???
Hallo Vincent
Volgens mij lopen er al draden rechtstreeks van je vlotter naar je brandstofhoeveelheidsmeter. Die heeft Volvo er destijds al voor je in gelegd.
Die gaan overigens niet via de ECU.
groetjes
Mathy
Volgens mij lopen er al draden rechtstreeks van je vlotter naar je brandstofhoeveelheidsmeter. Die heeft Volvo er destijds al voor je in gelegd.
Die gaan overigens niet via de ECU.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2017 10:53 #1437305
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E-schema LPi
Electrisch schema van het LPi systeem zodat je kunt zien hoe de brandstofniveaumeter is aangesloten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2017 21:14 #1437367
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt! Ik zal eerst de
Bedankt! Ik zal eerst de zekering inderdaad checken (dat is die van de bobine naar de verdamper toch?). Het schema zal ik ook even checken. Het is vialle inderdaad.
Moderators: Jerry Stam