Lambdasonde: hoe aan te sluiten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2017 11:09 #1106589
door V700 register
Lambdasonde: hoe aan te sluiten is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Volvo740 uit 1987. (En ben nu ook lid geworden van de vereniging.) Deze heb ik in Zweden gekocht. Nu ben ik deze aan het klaar maken voor de RDW keuring en loop tegen een probleem aan. De katalysator heb ik moeten vervangen omdat er geen binnenwerk meer in zit (? geen idee waarom dat eruit is gehaald ?) Nu heb ik een nieuwe eronder gezet en hier zit een aansluiting voor de labdasonde. Maar waar/hoe sluit ik deze aan én hoeveel draads moet ik die bestellen. In heb een Heynes boek aangeschaft maar kan het er niet in vinden. Ook heb ik al de site www.k-jet.org (greenbooks) bekeken. Helaas niets kunnen vinden. Wie kan mij helpen, liefst met een aansluit schema.
Alvast bedankt. Groet Jeroen
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Volvo740 uit 1987. (En ben nu ook lid geworden van de vereniging.) Deze heb ik in Zweden gekocht. Nu ben ik deze aan het klaar maken voor de RDW keuring en loop tegen een probleem aan. De katalysator heb ik moeten vervangen omdat er geen binnenwerk meer in zit (? geen idee waarom dat eruit is gehaald ?) Nu heb ik een nieuwe eronder gezet en hier zit een aansluiting voor de labdasonde. Maar waar/hoe sluit ik deze aan én hoeveel draads moet ik die bestellen. In heb een Heynes boek aangeschaft maar kan het er niet in vinden. Ook heb ik al de site www.k-jet.org (greenbooks) bekeken. Helaas niets kunnen vinden. Wie kan mij helpen, liefst met een aansluit schema.
Alvast bedankt. Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-04-2017 11:58 #1436052
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Wat voor motor
Hallo Jeroen,
Wat voor motor zit er in je 740?
Voor deze jaartallen is een katalysator trouwens Niet verplicht, ook niet bij de RDW.
Groeten,
Gerben
Wat voor motor zit er in je 740?
Voor deze jaartallen is een katalysator trouwens Niet verplicht, ook niet bij de RDW.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2017 12:30 #1436054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Gerben,
Hallo Gerben,
Idd die was ik even vergeten. Het is een B230F.
Groet, Jeroen
Idd die was ik even vergeten. Het is een B230F.
Groet, Jeroen
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-04-2017 12:41 #1436057
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic jep
Jep bij een B230F hoort inderdaad een lambda sonde.
Bij de bobine zit de stekker aansluiting voor de lambda sonde. Een dikke groene kabel en een stekker met twee pinnen.
Je hebt een drie draads sonde nodig.
m.cvi-automotive.se/sv/articles/2.14999....85-93-b230f-b230fdfx
Groeten,
Gerben
Bij de bobine zit de stekker aansluiting voor de lambda sonde. Een dikke groene kabel en een stekker met twee pinnen.
Je hebt een drie draads sonde nodig.
m.cvi-automotive.se/sv/articles/2.14999....85-93-b230f-b230fdfx
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2017 16:20 #1436068
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt ik ga er mee aan de
Bedankt ik ga er mee aan de slag.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2017 22:04 #1436076
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Lambda sonde
Hallo Jeroen,
Bij mijn 740 uit 1988 (met kat) zit de lambda sonde in het uitlaatspruitstuk en niet in de katalysator.
Bij mijn 740 uit 1988 (met kat) zit de lambda sonde in het uitlaatspruitstuk en niet in de katalysator.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 09:34 #1436094
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die is leeg getikt omdat de
Die is leeg getikt omdat de werking was verdwenen en tot 1992 toen U9 melding kwam pas verplicht geworden.
Daarom leeg getikt.
Verder bestel de juiste bosch lambda. Eerste model heeft 2 polige stekker en losse stekkertje. Daarna kwam de 3 polige stekker.
Zou geen imitatie lambda eroP zetten. Bosch zijn ookniet duur, laatst 47 euro voor betaald.
Daarom leeg getikt.
Verder bestel de juiste bosch lambda. Eerste model heeft 2 polige stekker en losse stekkertje. Daarna kwam de 3 polige stekker.
Zou geen imitatie lambda eroP zetten. Bosch zijn ookniet duur, laatst 47 euro voor betaald.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2017 08:24 #1436204
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de keuring was het CO te
Bij de keuring was het CO te hoog en vertelde ze me dat de inhoud van de Katalysator weg was. Dat is ook zo en daardoor een nieuwe katalysator gekocht. In deze Katalysator zit dus een aansluiting voor een Labdasonde. In de "oude" sytuatie heb ik er geen aangeroffen en zo ook niet waar deze op aangesloten zou moeten worden. Ik heb de stekker bij de bobine niet kunnen vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2017 23:16 #1436246
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spieken
Woont er niet een lid bij je in de buurt, zodat je bij hem of haar onder de kap kunt kijken?
Gr. Ben 991
Gr. Ben 991
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2017 22:10 #1436306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ze zeggen wel meer, maar
Ze zeggen wel meer, maar zolang jij geen u9 vermelding hebt heeft die katalysator geen betekenis en hoef jij niet te voldoen aan de U9 uitstoot eis. Even rdw boek erop naslaan hoe hoog die uitstoot mag zijn. Nogal een verschil namelijk. Uiteraard wel beter te vervangen. Ik ken alleen geen kat onder een 700/900 met lambda aansluiting. Naar mijn weten alleen in het stuk daarvoor.
Dubbele lambda kwam pas later bij de whiteblocks en daarbij zat de tweede in de kat aan t einde.
Dubbele lambda kwam pas later bij de whiteblocks en daarbij zat de tweede in de kat aan t einde.
Moderators: Jerry Stam