Een aantal probleempjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2017 22:48 #1106540 door V700 register
Een aantal probleempjes is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een maand een Volvo 940 sedan in mijn bezit. Ik heb een aantal probleempjes waar ik tegen aan loop en mogelijk weet iemand de oorzaak er van.(en eventueel een oplossing)
- de versnellingspook trilt. Vooral als ik de auto stationair laat lopen trilt de pook heel erg. Waarschijnlijk de bak dan ook. Als ik het gas dan een beetje intrap word het wat minder. Is dit normaal of is de baksteun kapot of iets anders kapot? Daarnaast heb het idee dat de hele auto meer trilt dan hoort.

- De temperatuur meter geeft aan dat de motor niet helemaal warm word. De wijzer staat niet helemaal recht op. Ongeveer op elf uur als je het op de klok bekijkt(zelfde stand zegmaar) zag laats onder rijden ook dat de wijzer een stukje naar onder klapte en gelijk weer omhoog(in 1,5 seconden)

Hoop dat iemand de oorzaak weet van deze probleempjes.

Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-03-2017 09:42 #1435713 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic pook trillen is hoogstwaarschijnlijk motorrubbers
Je ziet het niet als ze helemaal afgescheurd zijn en merkt het ook niet echt, behalve dat trillen dan.. Een vriend van mij heeft net zo lang doorgereden tot het rubber tegen het oliefilter aanzat. En bij accelereren of gas los klapte de motor nog steeds niet van de rubbers af. Toen de motor in de kraan hing bleek dat die volkomen los zat.

Op het forum staat van alles over de temp meter en de waarde die de sensor moet hebben en de werking het metertje, zie oa hier volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...ertje-recht-overeind

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2017 19:07 #1435724 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic mogelijk
motorrubbers en het rubber tussen versnellingsbak en carrosserie (deze laatste zit in een frame).

Moderators: Jerry Stam