Achterruit sproeier werkt niet (940 estate bj 1998)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 11:54 #1106482 door V700 register
hallo, sinds kort werkt mijn achterruit sproeier niet meer. Ik ruik wel de frisse vloeistof als ik sproei in de auto. En ja, er zit genoeg water in het reservoir, en de voorruit sproeier doet het goed. De ruitenwisser achter gaat wel heen en weer, dus electronica lijkt te werken. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedant, groet gerben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 12:38 #1435338 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Achter het paneeltje in de
Achter het paneeltje in de bagageruimte rechtsachter zit een koppeling (paneeltje waar je gereedsschapssetje op zit). Die wil wel eens losschieten. Dan belandt de vloeistof ergens onderin je auto ipv op je achterruit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 12:59 #1435339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oke thnx. Ik zat al in die
oke thnx. Ik zat al in die hoek te speuren. Moet ik dan de bekleding loshalen om erbij te komen?

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 14:16 #1435340 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ha Gerben,
Ha Gerben,
Heb dit probleem gehad, idd de klep achter 't gereedschapssetje checken.
Verder zijn zwakke punten net achter t schutbord in de motorruimte of bij de achterdeur. Bij mij was het op 2 plekken foute boel.. Succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 14:38 #1435342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij mij zie ik juist een los
bij mij zie ik juist een los doorzichtig slangetje aan de linkerkant achter in de auto los hangen. Dus niet waar het gereedschap setje zit. Is het die?

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 15:31 #1435344 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Ne, dat is em niet. Zal wel
Ne, dat is em niet. Zal wel de afvoer uit de tank zijn. Daar waar je het vulpistool in hangt, in dat zwarte ding zit onderin een gaatje. Keertje doorblazen is aan te bevelen. Dan kan water daar weglopen.
Lukt het niet met de sproeier: kom naar de sleuteldag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 15:54 #1435346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt, ik werk helaas vaak
bedankt, ik werk helaas vaak op zaterdag, dus lukt naar de sleuteldag gaan niet komende tijd.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2017 16:02 #1435347 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic beetje kort
Je moet echt even aan de rechterkant naar her ruitensproeierslangetje zoeken, het zit soms wat verstopt in de vorm van verborgen.
Als je dan toch bezig bent en je hebt het gevonden, werk er dan een stukje electradraad in, dan kun je hem bij het scharnierpunt van de achterklep verlengen door er een stukje tussen te zetten. Met dat electradraadje vind je en voer het slangetje weer terug.
Dan gaat het een eventuele volgende keer veel makkelijker.
Kijk inderdaad ook even tegen het schutbord in de motorruimte, daar zit een terugslagklepje in de ruitensproeierleiding, die kan ook stuk zijn.

Groeten,

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-03-2017 08:47 #1435363 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic terugslagklepje zit bij mij juist rechtsachter
Dat terugslagklepje (dat echt lek kan raken) zit bij mijn 1997-er rechtsachter vlak bij het achterlicht. Ik merkte dat ie lek was doordat de achterlichten het niet meer deden rechts. Als er geen vloeistof meer uit komt op de achterruit denk ik eerder dat de overgang van dik slangetje naar plastic hard slangetje los is. Ook omdat je de vloeistof ruikt. Die overgang zit bij mij achter het handschoenkastje, tegen het schutbord van de motor, achter de FAN. Handschoenkastje zit vast met twee schroeven achter twee plastic kapjes direkt in het vlak van het klepje/deurtje van het kastje. Paneel onder het kastje zit vast met 2 bouten. Je schroeft het los in twee minuten als je het al een keer gedaan hebt, en het bespaart je veel geklooi met rugpijn. Zelfs als alles los is krijg je al rugpijn, zo moeilijk te vinden is het slangetje.

Succes

Moderators: Jerry Stam