Cis klep
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-03-2017 01:03 #1106480
door René Minnebo (GAST)
Cis klep is gemaakt door René Minnebo (GAST)
Mijn cis klep heeft kuren, bij de apk eind januari 2017 heb ik deze schoon laten maken omdat de cisklep het toerental te ver en te snel laat zakken als je bijna stil stond. Gevolg dat of de auto afslaat of dat hij ff op 500 rpm of lager draait wat weer een trilling in de auto geeft.
Nadat de cis klep was schoongemaakt deed de 945 het stukken beter ook beetje inhouden bij accelereren was weg maar sinds een week op 2 zijn de problemen weer terug, ik was al 945 in onderhoud is gevraagd wat een cisklep moeten kosten en die kosten 165 ex btw. Ik schrok toch wel even van de prijs. Monteren is een fluitje van een cent en daar rekent hij ook niets voor. Maar zijn die dingen echt zo duur.
Nadat de cis klep was schoongemaakt deed de 945 het stukken beter ook beetje inhouden bij accelereren was weg maar sinds een week op 2 zijn de problemen weer terug, ik was al 945 in onderhoud is gevraagd wat een cisklep moeten kosten en die kosten 165 ex btw. Ik schrok toch wel even van de prijs. Monteren is een fluitje van een cent en daar rekent hij ook niets voor. Maar zijn die dingen echt zo duur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-03-2017 01:06 #1435326
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hmm
Er mist een stukje tekst
Ik was al door de volvo garage waar mijn 945 in onderhoud gewaarschuwd dat het mogelijk maar tijdelijk hebt en as het terug komt is hij eigenlijk aan vervanging toe.
Ik was al door de volvo garage waar mijn 945 in onderhoud gewaarschuwd dat het mogelijk maar tijdelijk hebt en as het terug komt is hij eigenlijk aan vervanging toe.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2017 10:18 #1435331
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic basistoerental
Mooie uitleg van Rob Versteeg:
volvo700vereniging.nl/benzine-motoren/aarzeling-bij-oppakken
Gasklephuis ook schoongemaakt?
Het schoonmaken en controle is een werkje wat je denk ik beter zelf kunt doen.
De cisklep niet te veel inspuiten met ontvetter. Voor smering gebruik ik kettingspray of dry-lube.
De werking kun je makkelijk met de hand controleren. Er draait een cylindertje met een luchtsleuf. Door de dwarsopening moet je het cilindertje met je vinger kunnen verdraaien. Door de lengteopening kun je met een voorwerp op het dwarsvlak ook de beweging testen. Cilinderwand niet beschadigen.
Die prijs kan wel kloppen. Ik heb een reserve gehaald bij een sloop voor een paar tientjes.
volvo700vereniging.nl/benzine-motoren/aarzeling-bij-oppakken
Gasklephuis ook schoongemaakt?
Het schoonmaken en controle is een werkje wat je denk ik beter zelf kunt doen.
De cisklep niet te veel inspuiten met ontvetter. Voor smering gebruik ik kettingspray of dry-lube.
De werking kun je makkelijk met de hand controleren. Er draait een cylindertje met een luchtsleuf. Door de dwarsopening moet je het cilindertje met je vinger kunnen verdraaien. Door de lengteopening kun je met een voorwerp op het dwarsvlak ook de beweging testen. Cilinderwand niet beschadigen.
Die prijs kan wel kloppen. Ik heb een reserve gehaald bij een sloop voor een paar tientjes.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-03-2017 10:30 #1435332
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik neem aan
Dat een monteur weet wat ie doet. Maar een onderdeel wat al 19 jaar en 205000 km zijn best doet raakt ook een keer versleten.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2017 12:01 #1435335
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic CIS-klep stuk?
Nog nooit een echt defecte CIS-klep tegengekomen. Meestal zijn ze vervuild of het asje draait stroef. Het stappenmotortje kan wanneer het asje niet goed kan draaien de pulsen niet omzetten in bewegingen. (meer of minder doorlaat)
Schoonmaken en in de week leggen . WD40 is een goed middel maakt schoon en smeert!
Schoonmaken en in de week leggen . WD40 is een goed middel maakt schoon en smeert!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-03-2017 12:29 #1435337
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik ga het
Is zelf proberen met WD 40
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-03-2017 18:24 #1435350
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Smering WD 40 is tijdelijk
Het maakt goed schoon en is vettig/nattig. Maar na een tijdje is alles weg. Vet, olie of teflon smeren beter. Er zijn ook anderen die dit vrij regelmatig op dit forum verkondigen en ik kan het uit ervaring staven.
Moderators: Jerry Stam