Schuifdak 960 gaat open bij vergrendelen deuren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2017 20:22 #1106479
door V700 register
Schuifdak 960 gaat open bij vergrendelen deuren is gemaakt door V700 register
De 960 uit 1995 heeft sinds een paar maanden een vervelende storing.
Bij het vergrendelen van de auto gaat het schuifdak in de open stand. De deuren gaan via de sleutel, geen afstandsbediening.
Tegelijkertijd met dit euvel heeft de stand van het schuifdak ook geen automatische stop meer. Als het dak volledig open staat en je doet het dicht, gaat deze automatisch door naar de kantelstand. Bij het weer dicht doen geldt hetzelfde, dan gaat het dak weer helemaal open. Voorheen zat er een automatische stop tussen deze 2 standen. Nou hoef ik bij de S80 de knop maar even te bedienen en gaat het dak vanzelf door tot het dicht is, bij de 960 moet ik de knop ingedrukt houden. Ik kan me niet meer herinneren of dat voorheen ook moest. Het betreft een origineel dak met originele schakelaar.
Is er iemand die weet wat dit kan veroorzaken? Zit er een relais op de motor of kan de schakelaar ook defect zijn en dit veroorzaken? Of zitten er ergens nog meer relais weggewerkt?
Alvast bedankt voor eventuele tips.
Onno
Bij het vergrendelen van de auto gaat het schuifdak in de open stand. De deuren gaan via de sleutel, geen afstandsbediening.
Tegelijkertijd met dit euvel heeft de stand van het schuifdak ook geen automatische stop meer. Als het dak volledig open staat en je doet het dicht, gaat deze automatisch door naar de kantelstand. Bij het weer dicht doen geldt hetzelfde, dan gaat het dak weer helemaal open. Voorheen zat er een automatische stop tussen deze 2 standen. Nou hoef ik bij de S80 de knop maar even te bedienen en gaat het dak vanzelf door tot het dicht is, bij de 960 moet ik de knop ingedrukt houden. Ik kan me niet meer herinneren of dat voorheen ook moest. Het betreft een origineel dak met originele schakelaar.
Is er iemand die weet wat dit kan veroorzaken? Zit er een relais op de motor of kan de schakelaar ook defect zijn en dit veroorzaken? Of zitten er ergens nog meer relais weggewerkt?
Alvast bedankt voor eventuele tips.
Onno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2017 15:37 #1435345
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ...............................
Het schuifdak heeft geen relais, de draden(blauw en rood?) gaan rechtstreeks naar de motor(via de linker A-stijl als ik me niet vergis).
Dat hij open en rechtstreeks zonder zonder stop in de kantelstand gaat moet aan de motor liggen.(of van open in kantelstand naar dicht en open schuiven) hoort volgens mij niet.(de mijne doet dat iig niet). Toen ie dat ooit wel deed heb ik het motortje vervangen)
Wat ik niet snap is de link met de deuren op slot doen...... Lijkt me wel een interessant probleem.
Zit er niet iets aftermarket iets ingebouwd dat als je de auto op slot doet het dak dan DICHT zou moeten gaan?? Dat lijkt me het enige dat zoiets teweeg zou kunnen brengen.
Dat hij open en rechtstreeks zonder zonder stop in de kantelstand gaat moet aan de motor liggen.(of van open in kantelstand naar dicht en open schuiven) hoort volgens mij niet.(de mijne doet dat iig niet). Toen ie dat ooit wel deed heb ik het motortje vervangen)
Wat ik niet snap is de link met de deuren op slot doen...... Lijkt me wel een interessant probleem.
Zit er niet iets aftermarket iets ingebouwd dat als je de auto op slot doet het dak dan DICHT zou moeten gaan?? Dat lijkt me het enige dat zoiets teweeg zou kunnen brengen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2017 18:31 #1435351
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Zoiets kan veroorzaakt worden door een massa probleem. Mogelijk is er een gedeelde massa tussen de centrale vergrendeling en de schuifdak schakelaar/motor.
Groet
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2017 15:30 #1435381
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je Leon,
Dank je Leon,
Ik ga de bedrading even nalopen.
Groet,
Onno
Ik ga de bedrading even nalopen.
Groet,
Onno
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2017 15:31 #1435382
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je wel Bert,
Dank je wel Bert,
Neem ik mee met het nalopen van de bedrading.
Groet,
Onno
Neem ik mee met het nalopen van de bedrading.
Groet,
Onno
Moderators: Jerry Stam