beoordeling ZF automaat achter TDIC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2017 10:33 #1106466
door V700 register
beoordeling ZF automaat achter TDIC is gemaakt door V700 register
Hoi,
Ik wil op korte termijn naar een 940TDIC met automaat gaan kijken. De prijs is wel erg aantrekkelijk dus er zal van alles loos mee wezen. Ik ben echter vooral geinteresseerd in de automaatbak. Ik heb begrepen dat de auto nog in rijdende staat is met APK, dus ik kan een testrit maken.
Ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik de ZF-bak kan testen.
Olie niveau en oliekleur kan ik zelf nog bedenken, soepel overschakelen zonder kloenk en klenk ook.
Ook eens proberen weg te rijden met de rem er nog vol op?
En nog meer?
Alvast bedankt!
Jaap
Ik wil op korte termijn naar een 940TDIC met automaat gaan kijken. De prijs is wel erg aantrekkelijk dus er zal van alles loos mee wezen. Ik ben echter vooral geinteresseerd in de automaatbak. Ik heb begrepen dat de auto nog in rijdende staat is met APK, dus ik kan een testrit maken.
Ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik de ZF-bak kan testen.
Olie niveau en oliekleur kan ik zelf nog bedenken, soepel overschakelen zonder kloenk en klenk ook.
Ook eens proberen weg te rijden met de rem er nog vol op?
En nog meer?
Alvast bedankt!
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2017 17:58 #1435183
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vanaf laag in de toeren in de
Vanaf laag in de toeren in de derde of overdrive ineens volgas geven. Dan moet de kickdown vlot werken.
En eventueel een stall-test, maar doe dat alleen als alles verder heel goed aanvoelt. Een matige bak kan erdoor stuk gaan, en die discussie wil je niet voeren met de verkoper...
Olieniveau peilen met draaiende motor nadat je de automaat door alle versnellingen heen hebt gehaald.
En eventueel een stall-test, maar doe dat alleen als alles verder heel goed aanvoelt. Een matige bak kan erdoor stuk gaan, en die discussie wil je niet voeren met de verkoper...
Olieniveau peilen met draaiende motor nadat je de automaat door alle versnellingen heen hebt gehaald.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 06:39 #1435190
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stall
test bij deze bakken absoluut niet doen want dan lopen ze kapot !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 10:41 #1435197
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer info
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 13:01 #1435201
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic in de R
Check gelijk ook even de R, ik heb er eentje achter een D24 die de R pas pakt nadat je een dot gas geeft en dan alsnog blijft ie twijfelen.
Rond de 90 kmh hoort ie netjes in de lockup te gaan. Check dat ook even. Ze willen wel behoorlijk twijfelen/pendelen tussen de 90-100.
Heb er ook wel eens een gehad die pas bij 110 in de lockup ging....
Verder naar mijn idee prima en probleemloze bakken. Geen gedoe met overdrive relais e.d.
Groeten,
Gerben
Rond de 90 kmh hoort ie netjes in de lockup te gaan. Check dat ook even. Ze willen wel behoorlijk twijfelen/pendelen tussen de 90-100.
Heb er ook wel eens een gehad die pas bij 110 in de lockup ging....
Verder naar mijn idee prima en probleemloze bakken. Geen gedoe met overdrive relais e.d.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2017 16:06 #1435241
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic achter het net gevist
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb uiteindelijk achter het net gevist. Ik wilde gistermiddag de auto bezichtigen, maar toen ik om een uur of 11 naar het garagebedrijf belde was hij al verkocht. Niet erg, ik heb hier nog genoeg te sleutelen. Maar als iemand nog een diesel weet waar een automaat aan gekoppeld is hou ik me beleefd aanbevolen. maar net als BCC high service low prices!
Jaap
Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb uiteindelijk achter het net gevist. Ik wilde gistermiddag de auto bezichtigen, maar toen ik om een uur of 11 naar het garagebedrijf belde was hij al verkocht. Niet erg, ik heb hier nog genoeg te sleutelen. Maar als iemand nog een diesel weet waar een automaat aan gekoppeld is hou ik me beleefd aanbevolen. maar net als BCC high service low prices!
Jaap
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2017 12:25 #1435993
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic niet direct het goede topic
niet direct het goede topic hier maar ik heb nog een 1984/85 764 TD staan met automaat, wel geen idee of het een ZF is
Ik denk eerder een AW70-71, maar ben niet zeker. mag weg voor weinig maar liefst naar een liefhebber en niet in de bangers (zit ik op die forum wel goed voor
) , er is tamelijk wat werk aan ... (laswerk) en wat TLC nodig, 330.000 kms als ik mij goed herinner, nog zeer goede motor en bak, tellerbak (niets) werkt niet maar is een voedingsprobleem of printplaat heeft eens goed nazicht nodig, zit ook extra tank in zodat je veel kms kan doen (80L totaal)
en
en
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-04-2017 12:44 #1435994
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic td
De diesels zijn alleen maar geleverd met een ZF bak. Een AW is er nooit achter geleverd naar mijn weten.
Heb je meer informatie over die auto? Klinkt wel Interessant.
(Pb?)
Groeten,
Gerben
Heb je meer informatie over die auto? Klinkt wel Interessant.
(Pb?)
Groeten,
Gerben
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2017 13:17 #1435997
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic ok, ik stuur je een PB ;-)
ok, ik stuur je een PB
Moderators: Jerry Stam