banjobout vastgeklonken aan bus irt hydraulische slang stuurpomp

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 18:56 #1106457 door P.J. Bus
Weet iemand of de bus rondom de hydraulische slang onderin met banjobout, die van de stuurpomp uitgaat naar het stuurhuis, los van de banjobout is geklonken/geperst of vormt deze ijzeren bus 1 geheel met de onderste banjobout?
Evenzo het gedeelte wat in de stuurpomp gaat; is dat ook 1 geheel of met losse ijzeren bus?

Als de bus los is kunnen we namelijk gaan werken met een slijptol (dan slijpen we de bus kapot). En, dan kan ik een nieuwe slang laten gebruiken en de bestaande banjobout met nieuwe bus laten 'vast persen' aan de slang (ik hoop dat ik het zo goed uitleg).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 20:48 #1435107 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Eh
Ik snap het niet helemaal, ook bij jouw eerder geplaatste bericht had ik dat al.
Ik begrijp dat er iets lekt aan die slang, daar wil je mee naar een firma om te laten repareren.
Waarom haal je dan die slang dan niet gewoon los zoals hij ooit gemonteerd is, zoals je ook een nieuwe weer zal moeten monteren, gerepareerd of nieuw aangeschaft.

Groeten,

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 21:37 #1435110 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Ton, ik probeer uit te leggen via deze link
www.skandix.de/en/spare-parts/suspension...ring-system/1026062/

Als je deze link opent zie je dat over het rubber gedeelte een bus zit die geribbeld is. De vraag is van mij of de bus deel uitmaakt van het totale ijzeren gedeelte inclusief ijzeren pijp met banjobout (die daarop is vast gelast).

Want, als de bus niet aan de ijzeren pijpgedeelte is gelast, kan ik gewoon een nieuwe slang kopen, nadat ik de bus heb 'doorgezaagd'. Ik kan dan de ijzeren pijp in de slang plaatsen met juiste diameter, bus erop persen - op slag gedeelte - en klaar is kees.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 21:51 #1435112 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic het onderdeelnr is
1359427.

Bij Bilderbasen zie je hoe de slang in zijn geheel, die ik bedoel.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-03-2017 22:28 #1435113 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zijn losse onderdelen
Je kan de banjobout opnieuw gebruiken het is een los onderdeel van de bus of huls die om je hydraulische slang zit geperst, je moet echter wel een nieuwe huls om de slang doen welk met een speciaal apparaat wordt samengeperst als alles in elkaar zit. Dat persen kun je niet zelf doen hier heb je echt grote en overal gelijkwaardige krachten voor nodig.

Maar als je Googled op hydraulische slangen en aansluitingen kom je al een heel eind als je wilt weten hoe het bij jou zit.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2017 13:50 #1435123 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Bedankt, dan kan ik hiermee verder gaan.
Ik heb gisteren een heel prettig landbouw mechanisch bedrijf gevonden met zo'n speciaal apparaat. Maar we twijfelden zoals hierboven beschreven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2017 21:52 #1435128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een nieuwe drukleiding
Een nieuwe stuurpomp drukleiding kost ca 75 euro, dus bespaar je zelf al die moeite zou ik zeggen en haal een frisse leiding. De lekkage kan ook komen door beschadiging van binnen uit oude ijzerdeeltjes die het rubber en of metaal hebben aangetast.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2017 21:54 #1435129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic noodoplossing
Je kan wel als noodoplossing met epoxy verband in de weer om de oude verbinding heen, dan hoeft de leiding er niet uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2017 21:56 #1435130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic banjobout
banjobout met momentsleutel vastzetten!
Deze breekt heel snel, ik spreek uit ervaring!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2017 11:23 #1435175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij waren die bussen waar
Bij mij waren die bussen waar de banjobout door gaat bij inspectie ook ver heen dus dat is allemaal vervangen. Ik lees hier ook dat je de hele kunt vervangen. Ik heb al de 3 mogelijke varianten die je kunt bestellen im handen gehad maar helaas allemaal de verkeerde.

Moderators: Jerry Stam