Rubberssteunen bladveer vervangen zonder de gehele operatie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2017 19:48 #1106381 door V700 register
Beste allen,

3 jaar geleden hebben wij de bladveer laten vervangen.
Ter plekke bij Nordicar bleek, dat ze de rubberssteunen (die midden onder de auto zitten om de bladveer)
Niet aanwezig waren. Men vertelde ook, dat deze nog best goed was en het geen verschil maakte met nieuwe exemplaren. Destijds geloofde ik op hun deskundigheid en voor de werking zal het ook weinig uitmaken.
Alleen staat de auto wel 1.5 cm lager, dan wat deze zou kunnen staan.
Nu heb ik alsnog de rubberssteunen weten te bemachtigen en is mijn vraag: zouden deze eronder gezet kunnen worden, zonder de hele operatie van het scheiden van het onderstel?

Graag jullie ervaringen en meningen.

Groet. Yves
1026250
6819183 Halterung, Blattfeder
Volvo 900, S90 V90 (-1998)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2017 16:20 #1434718 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Foto's?
Heb je foto's waar die rubbersteunen precies zitten? Ik heb net de hele achteras operatie achter de rug. In eerste instantie dacht men dat vervanging van de twee middelste rubberbussen zonder het laten zakken van het subframe/achteras mogelijk was. Dat kon wel voor de rechterzijde maar de linkerzijde liep vast tegen de bak van het reservewiel waardoor de exercitie alsnog moest gebeuren: alles los dus. Al met al dus een tijdrovende en kostbare zaak. Maar wat rijdt de wagen weer strak met ruim 3 ton op de teller. De komende 19 jaar en 300000 km kan ie er dus weer tegen. Om de werkuren te beperken hebben we links en rechts compleet nieuwe draagarmen gemonteerd. Dat was voordeliger dan alle oude rubber bussen eruit persen, de vlakken opzuiveren en nieuwe bussen inpersen.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2017 16:31 #1434719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even aanwijzen ?
Hier een foto van gedemonteerde complete achter as welke ik van mijn 960 sedan 1995 had afgehaald./gedemonteerd.

P.s groene bladveer is al weg , dus niet meer om vragen :)
Ook de aluminium grote stukken zijn ook weg naar de oud ijzer boer :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2017 21:44 #1434726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 30 cm uit het midden aan de bovenkant
Daar zitten deze 2 bladveer beugels/houders

Afgelopen jaar heeft Nordicar de draagarmen achter ook vervangen, precies dezelfde reden wat jij zegt Jan. En de auto rijdt echt subliem inderdaad.

Toen hadden ze een 2e kans om deze beugels alsnog te vervangen. Helaas ook niet besproken toen.

We kwamen er achter, toen 1 van de stabilisator sta geitjes kapot bleek. Toen liet de garage mij het enorme verschil in dikte zien.

We gaan eens kijken wat we kunnen doen.

Dank je Jan !

Moderators: Jerry Stam