KVS lekkage 3x is scheepsrecht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2017 18:35 #1106357 door V700 register
KVS lekkage 3x is scheepsrecht is gemaakt door V700 register
Toen ik 2 weken geleden mijn 940 kocht wist ik dat hij koelwater gebruikte. Dit direct laten verhelpen, bleek de radiateur te zijn en de afdichting van de thermostaat. Dit weekend moest ik toch wat KVS bijvullen en vroeg mij af of er mogelijk nog lucht in het systeem had gezeten.
Maar... bij het uitzuigen bleek de bestuurdersmat nat, dat was hij niet toe ik de auto kocht ! En... het was duidelijk KVS.
Schopplaat onder het stuur eruit gehaald en onder kachelkraan zat inderdaad groene aanslag.
Zag geen nattigheid dus toen vanmorgen mijn vrouw met de auto weg moest een A4 papier met tape eronder geplakt, en ja hoor, toen ze terug kwam was
het papier precies nat onder de kachelkraan.
Gelukkig is Nordicar voor mij heel dichtbij, originele nieuwe gehaald, zelf ga ik met vakantie maar mijn schoonzoon heeft zich als vrijwilliger aangeboden
om deze acrobatische toer te gaan voltooien.
Eens kijken of alle lekken daarna gedicht zijn !
Dankzij vele anderen die mij voor zijn gegaan en hun tips hier hebben gepost moet dat zeker gaan lukken !
Tevens afgelopen weekend de stoelen eruit gehad, daaronder lekker schoon gemaakt, deze rails met remmenreiniger en lucht schoon gemaakt en voorzien van
nieuw smeermiddel.
Nog een paar klussen te gaan, maar echt een hele gave auto om in te rijden en aan te werken.
En.... nog veel belangrijker ! 940 voor mijn vrouw gekocht vanwege ernstige rugreuma ( ziekte van Bechterew) nu is ze echt HELEMAAL weg van de auto en gaat zelfs verzinnen
waar ze allemaal naartoe kan !
En als de vrouw tevreden is, dan heb je het ultieme bereikt .........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2017 08:00 #1434508 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Fijn dat jullie tevreden en
Fijn dat jullie tevreden en blij zijn met de 940!
En: goed om te weten dat nordicar de originele kachelkraan heeft: ik dacht dat die niet meer leverbaar zijn voor de kachel zonder airco...

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 23:27 #1434567 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Hoe kom je
nu op drie x is scheepsrecht ?
ik lees maar 1 poging voor die kachelkraan en die moet nog plaatsvinden.
Positief blijven dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2017 18:00 #1434819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic GELUKT !
Na het vervangen van de kachelkraan heb ik een dicht KVS systeem.
Was voor mijn schoonzoon, die veel aan auto's heeft gesleuteld toch nog een pittig klusje.
Lekt nog een heel klein beetje bij een langklem van de radiateur, hier nog even een ander voor halen en klaar.
Dan op naar de volgende klus, daarbij ga ik hulp nodig hebben en vragen van een forumlid.
Achterste krukaskeerring vervangen en de beugel tussen voorpijp en katalysator.
Tevens wil ik graag de bakolie ververst hebben, kun je dit eruit laten lopen als de bak eraf ligt voor de keerring ?
Nu net terug van een weekje Oostenrijk met de V40, wel besloten deze zomer met de 940 naar Oostenrijk te gaan vanwege het geweldige comfort, dit alles vanwege de gezondheid van mijn vrouw.
Dus voor die tijd nog een melding KVS en CC in bouwen, klussen genoeg voorlopig.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2017 19:30 #1434822 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Gewoon een keer naar een
Gewoon een keer naar een sleuteldag komen van de vereniging. Dat werkt wel zo handig en is de investering van het lidmaatschap meer dan waard.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2017 20:04 #1434823 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Oei
Is reclame hier wel toegestaan Lex?
Ja, vind ik wel.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2017 20:29 #1434824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in dit geval wel ..
Zeker is reclame voor de sleuteldag wat mij betreft nog voorbij legaal...
Ga ik zeker ook doen, zal mij binnenkort aanmelden en ga op 1 april even bij Nordicar kijken.
Kan ik bijna op de fiets af, weet alleen niet of ik ook aan mijn fiets mag sleutelen ..

Moderators: Jerry Stam