fluitje ?!?

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-02-2017 18:59 #1106336 door Pascal Kogelman
fluitje ?!? is gemaakt door Pascal Kogelman
Sinds kort hoor ik een fluitend geluid als ik gas los na accelereren. Dit geluid was er (volgens mij) voorheen niet.
Als ik met stilstaande auto met de motorkap open even aan de gasrol draai zodat de motor kortstondig flink toeren draait, klinkt ongeveer een tel nadat ik het gasrol losgelaten heb een kort/zacht fluittoontje die ongeveer een tel duurt.
Ik verdacht eerst de turbo, maar volgens mij komt het geluidje daar niet vandaan. Zeker is dat het vanuit het motorcompartiment vandaan komt. Het is moeilijk te lokaliseren, het lijkt wel rechts bij de rembooster vandaan te komen. Is iemand bekend met wat dit zou kunnen veroorzaken (pakking?, luchtlek? vacuumslangetje?) waar het vandaan komt?
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2017 12:54 #1434424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuumblokje?
Hoi Pascal,

Misschien een los vacuumslangetje? Was het eerste dat bij me opkomt, en het vacuumblokje zit ongeveer onder de rembooster, achter/onder het inlaatspruitstuk. Hoeft niet meteen een andere motorloop te veroorzaken, dus zou kunnen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2017 16:36 #1434432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ohja, 940
Ohja, je hebt een 940, ik dacht even aan een 960. Misschien een andere plek, maar dus toch iets met lucht?

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-02-2017 16:47 #1434433 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic 940
Bedankt voor de tip Andre, ik heb even gekeken maar zag geen losgeschoten vacuumslangetjes. Wel worden ze wat poreus, lijkt het dus misschien moet ik er eens een paar vervangen.
groet,
Pascal

Moderators: Jerry Stam