Pignon/kroonwiel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2017 15:46 #1106270
door V700 register
Pignon/kroonwiel is gemaakt door V700 register
Ik wil in mijn volvo een andere eindoverbrenging want de motor maakt teveel toeren. Ik wil daarom het liefst gewoon pignon en kroonwiel vervangen want de remmerij, lagers en dergelijke zijn nog prima. Ik heb veel ervaring met diff's dus de eventuele afstelling is dus ook geen probleem.
Mijn vraag is: zijn alle pignon en kroonwielen van de series 140/240/740/760 en 940 uitwisselbaar? Dan heb ik het dus over de starre achterassen.
Mijn vraag is: zijn alle pignon en kroonwielen van de series 140/240/740/760 en 940 uitwisselbaar? Dan heb ik het dus over de starre achterassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2017 18:53 #1433760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De motor maakt teveel toeren?
De motor maakt teveel toeren???
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-01-2017 20:33 #1433763
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Over
Welk type volvo hebben we het. Zal geen 7 of 9 serie zijn. Zal wel een volvo zijn met een 4 bak zonder OD of 2 serie met een 3 traps. Maar dan zou ik toch eerder een 5 bak nemen of 4 traps automaat. Een amazon combi werd wel vaak voorzien van een andere diff om de toeren wat te laten zakken maar dan had ie ook gelijk minder trekkracht.
Maar het is een beetje gissen om welke volvo het gaat.
Maar het is een beetje gissen om welke volvo het gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2017 07:56 #1433771
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen antwoord op de vraag.
Ik heb een differentieel in mijn Volvo met een overbrenging van iets van 4,3 of zo.
De motor maakt hierdoor te veel toeren bij 120km/h. Is dat zo moeilijk?
Het maakt niet uit om welke Volvo het gaat.