Kachel de eerste kilometers erg warm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2017 20:07 #1106257
door V700 register
Kachel de eerste kilometers erg warm is gemaakt door V700 register
Beste lezers, ik ben sinds nov 2015 eigenaar van een Volvo 940 estate, 1997, met B230FK op benzine en lpg, RF-JX-23
Ik heb wat problemen met de kachel/ binnentemperatuur. Het is of koud of heet de eerste 30 kilometer. Wanneer ik de stand net boven de 18 zet, met airco, krijg ik enkel zeer warme lucht, terwijl de airco het wel doet en o langs is bijgevuld. Pas na een kilometer of dertig ( de motor is na 3 km al op temperatuur) kan ik variëren, met alles op "automatic" en de temperatuur op 18 a 20.
Is er iets mis met de temperatuurmeting ? Of is dit de voorbode van iets ergers ? Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar alle slangen rondom het blok zijn vervangen/ gecontroleerd vanwege kleine lekkage en aanzuigen van valse lucht (Nordicar).
Ik heb wat problemen met de kachel/ binnentemperatuur. Het is of koud of heet de eerste 30 kilometer. Wanneer ik de stand net boven de 18 zet, met airco, krijg ik enkel zeer warme lucht, terwijl de airco het wel doet en o langs is bijgevuld. Pas na een kilometer of dertig ( de motor is na 3 km al op temperatuur) kan ik variëren, met alles op "automatic" en de temperatuur op 18 a 20.
Is er iets mis met de temperatuurmeting ? Of is dit de voorbode van iets ergers ? Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar alle slangen rondom het blok zijn vervangen/ gecontroleerd vanwege kleine lekkage en aanzuigen van valse lucht (Nordicar).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2017 20:39 #1433697
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Mogelijk de kachelweerstand.
Mogelijk de kachelweerstand.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2017 11:36 #1433706
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Kachelkraan
Zit tegen het schutboard motorzijde en wordt door vacuüm gestuurd vanaf de ecc. De ecc stuurt een signaal naar de magneetklep rechtsonder het kachelhuis en vandaar gaat de vacuumleiding naar de kachelkraan. Kijk wat de kachelkraan doet. In ruststand zonder vacuüm staat de kraan helemaal open.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2017 18:11 #1433712
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic sensor
De temperatuursensor zit in bij de plafondverlichting. Een vacuumslangetje hoort er interieurlucht langs te zuigen. Het kan daar vol met stof zitten waardoor de temperatuur niet goed gemeten kan worden.
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2017 20:47 #1433810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachel
Bedankt voor de reacties, ik zal het eens na laten kijken bij Nordicar.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2017 13:11 #1433827
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat ook weleens wil helpen,
Wat ook weleens wil helpen, is om het kachelcircuit tegengesteld aan de stroomrichting te spoelen. Dat kan Nordicar ongetwijfeld voor je doen, maar is ook prima zelf te doen: kachelslangen afkoppelen bij het schutbord in de motorruimte, en een tuinslang op de uitgaande opening zetten.
Moderators: Jerry Stam