960-2 Verschillende soorten baksteunen??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 15:24 #1106140
door V700 register
960-2 Verschillende soorten baksteunen?? is gemaakt door V700 register
Hallo Allen,
Dacht stel de vraag even hier. Is het bij 1 van jullie bekend dat er verschillende baksteunen onder een 960-2 kunnen zitten??
Ik heb diverse 960s S/V90 gesloopt maar heb altijd dezelfde baksteun gehad en kijk nu onder de auto die ik op wil knappen en daar zit iets totaal anders onder.
Ik heb er nu even geen foto van maar hij lijkt een beetje op de onderste plaat van de multi-link achteras met allemaal vakjes erin. De andere steunen die ik heb zijn allemaal glad.
Weet iemand waarom er verschillende soorten zijn?
En zijn ze uitwisselbaar??
Het gaat trouwens om een 960 automaat en de auto's die gesloopt zijn waren ook allemaal automaat.
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Dacht stel de vraag even hier. Is het bij 1 van jullie bekend dat er verschillende baksteunen onder een 960-2 kunnen zitten??
Ik heb diverse 960s S/V90 gesloopt maar heb altijd dezelfde baksteun gehad en kijk nu onder de auto die ik op wil knappen en daar zit iets totaal anders onder.
Ik heb er nu even geen foto van maar hij lijkt een beetje op de onderste plaat van de multi-link achteras met allemaal vakjes erin. De andere steunen die ik heb zijn allemaal glad.
Weet iemand waarom er verschillende soorten zijn?
En zijn ze uitwisselbaar??
Het gaat trouwens om een 960 automaat en de auto's die gesloopt zijn waren ook allemaal automaat.
Ik hoor het graag.
Roderick Plevier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 16:27 #1432892
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb net het baksteunrubber
Ik heb net het baksteunrubber gewisseld bij de mijne, en het vervangende rubber ziet er totaal anders uit dan het oorspronkelijke. Maar passen deed het wel, en zoals verwacht hangt de bak met een vers rubber een centimetertje hoger. Manfred (jou wel bekend) heeft meegekeken en constateerde dat het kennelijk een nieuw model is.
Maar bedoel je het rubber of de steun zelf? Die laatste heb ik niet gewisseld, en is volgens mij noch echt glad noch met veel vakjes.
Maar bedoel je het rubber of de steun zelf? Die laatste heb ik niet gewisseld, en is volgens mij noch echt glad noch met veel vakjes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 17:01 #1432897
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Steun
Ha Willem,
Jazeker, die is bekend bij mij... haha..
Maar het gaat om de steun zelf. Ik heb nog niet naar het rubber gekeken. Maar het is de steun die anders is dan alle andere die ik tot nu toe gezien heb.
Roderick Plevier.
Jazeker, die is bekend bij mij... haha..
Maar het gaat om de steun zelf. Ik heb nog niet naar het rubber gekeken. Maar het is de steun die anders is dan alle andere die ik tot nu toe gezien heb.
Roderick Plevier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 21:17 #1432903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twee soorten
Hoi Roderick,
Inderdaad, een ijzeren variant en een aluminium variant, die ijzeren was er eerst, toen kwam de lauminium maar die verdween weer, naar mijn idee omdat hij scheurde,
Ze zijn uitwisselbaar.
Groet
Inderdaad, een ijzeren variant en een aluminium variant, die ijzeren was er eerst, toen kwam de lauminium maar die verdween weer, naar mijn idee omdat hij scheurde,
Ze zijn uitwisselbaar.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 22:06 #1432907
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah... ok
Hey Bert,
Bedankt voor de info, als ik het dus goed begrijp kan ik de aluminium steun die er dus nu onder zit beter wisselen voor een metalen??
Roderick Plevier
Bedankt voor de info, als ik het dus goed begrijp kan ik de aluminium steun die er dus nu onder zit beter wisselen voor een metalen??
Roderick Plevier
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-12-2016 12:21 #1432916
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ik heb tot
Ik heb tot op heden alleen nog maar de aluminium variant gezien, met vakjes. De stalen variant heb ik nog nooit gezien.
Verhaal andersom dus met de topicstarter haha.
Groeten,
Gerben
Verhaal andersom dus met de topicstarter haha.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2016 13:12 #1432919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha...
Dat kan natuurlijk ook... maar zijn er ervaringen van iemand dat de aluminium variant scheurt??
Ik vind de aluminium variant eigenlijk mooier. Ik wil m dan zilver poedercoaten.
Roderick Plevier.
Ik vind de aluminium variant eigenlijk mooier. Ik wil m dan zilver poedercoaten.
Roderick Plevier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2016 09:41 #1432950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benieuwd
Hoi Roderick,
Het is een aanname van mij omdat ik twee gescheurde aluminium steunen heb gehad, overigens was de scheur maar een centimeter of 3. Toen ik bij de S90 weer een ijzeren steun vond was mijn conclusie dat Volvo weer naar ijzer was gegaan vanwege de scheuren.
De scheuren waren overigens niet van dien aard dat de steun dreigde te breken.
Dus ik ben ook benieuwd of er meer van dergelijke ervaringen zijn met de aluminium steun.
Groet
Het is een aanname van mij omdat ik twee gescheurde aluminium steunen heb gehad, overigens was de scheur maar een centimeter of 3. Toen ik bij de S90 weer een ijzeren steun vond was mijn conclusie dat Volvo weer naar ijzer was gegaan vanwege de scheuren.
De scheuren waren overigens niet van dien aard dat de steun dreigde te breken.
Dus ik ben ook benieuwd of er meer van dergelijke ervaringen zijn met de aluminium steun.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2016 09:12 #1433013
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgende week.
Bert,
Volgende week ga ik mijn steun verwijderen, ik zal hem eens inspecteren of hij gescheurd is.
Ben inderdaad ook benieuwd of er anderen zijn die dit probleem hebben geconstateerd.
Roderick Plevier.
Volgende week ga ik mijn steun verwijderen, ik zal hem eens inspecteren of hij gescheurd is.
Ben inderdaad ook benieuwd of er anderen zijn die dit probleem hebben geconstateerd.
Roderick Plevier.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-12-2016 17:53 #1433045
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ik ben tot
Ik ben tot op heden nog geen gescheurde alu steunen tegen gekomen. Denk dat het dus wel meevalt.
Of het nou echt veel "gewichts besparing" oplevert is ook nog maar de vraag...Dus of het de moeite nou is om een metalen steun om te wissellen met een ijzeren....
Groeten,
Gerben
Of het nou echt veel "gewichts besparing" oplevert is ook nog maar de vraag...Dus of het de moeite nou is om een metalen steun om te wissellen met een ijzeren....
Groeten,
Gerben
Moderators: Jerry Stam