Whiteblock extra temperatuur-controle-instrumenten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 16:04 #1106130
door V700 register
Whiteblock extra temperatuur-controle-instrumenten is gemaakt door V700 register
H!
Nu mijn V90 met 'nieuw' blok weer bijna de weg op kan, wil ik graag beter kunnen monitoren hoe de temperatuur in en rondom het blok, koelwater, olie etc is. De standaard temperatuurmeter voldoet gewoon niet.
Ik weet dat er ooit een heel uitgebreid topic was hierover met mooie oplossingen maar kan die niet meer vinden!
Wie wil helpen met zoeken want ik kan het betreffende topic niet meer vinden en wil ditmaal er op tijd bij zijn als de boel te warm wordt.
Alvast bedankt
(of gewoon tips en een link naar een after market oplossing is ook altijd fijn)
Nu mijn V90 met 'nieuw' blok weer bijna de weg op kan, wil ik graag beter kunnen monitoren hoe de temperatuur in en rondom het blok, koelwater, olie etc is. De standaard temperatuurmeter voldoet gewoon niet.
Ik weet dat er ooit een heel uitgebreid topic was hierover met mooie oplossingen maar kan die niet meer vinden!
Wie wil helpen met zoeken want ik kan het betreffende topic niet meer vinden en wil ditmaal er op tijd bij zijn als de boel te warm wordt.
Alvast bedankt
(of gewoon tips en een link naar een after market oplossing is ook altijd fijn)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 17:31 #1432822
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic ob2
Hallo Martijn,
Leuk dat jouw V90 binnenkort weer op de weg verschijnt.
Bij een V90 is de makkelijkste manier om de temperatuur van de motor permanent uit te lezen via de OBD aansluiten. Met een OBD bluetooth dongle in de connector kan je temperatuur en nog een groot aantal andere zaken draadloos online op de smartphone uitlezen met bijvoorbeeld een app als Torque.
Er zijn ook een groot aantal speciale OBD uitleesunits beschikbaar die je permanent in je dashboard kunt verwerken. Zoek met Google maar eens naar OBD gauge.
Piet
Leuk dat jouw V90 binnenkort weer op de weg verschijnt.
Bij een V90 is de makkelijkste manier om de temperatuur van de motor permanent uit te lezen via de OBD aansluiten. Met een OBD bluetooth dongle in de connector kan je temperatuur en nog een groot aantal andere zaken draadloos online op de smartphone uitlezen met bijvoorbeeld een app als Torque.
Er zijn ook een groot aantal speciale OBD uitleesunits beschikbaar die je permanent in je dashboard kunt verwerken. Zoek met Google maar eens naar OBD gauge.
Piet
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 18:26 #1432824
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic noodlampje
Ook kan je een noodlampje in de tellerbak aansluiten met een sensor in de kop/radiator, die instellen op een bepaalde waarde en als ie dan die waarde bereikt/te heet wordt het lampje doen oplichten.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 20:00 #1432831
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Analoog
Op dezelfde manier toepasbaar voor whiteblocks.
Signaleringslampjes zoals Gerben aangeeft heeft de voorkeur om een alert te geven.
volvo700vereniging.nl/electro/extra-waarschuwingslampjes
Signaleringslampjes zoals Gerben aangeeft heeft de voorkeur om een alert te geven.
volvo700vereniging.nl/electro/extra-waarschuwingslampjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2016 20:18 #1432853
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de reacties en het
Dank voor de reacties en het door mij kwijtgeraakte linkje!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2016 07:26 #1432863
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als de standaard meter niet
Als de standaard meter niet voldoet, dan voldoen toch de standaard sensoren ook niet? Hoe kan het ODB-systeem dan wel de juiste info geven?
De temperatuurmeter in het dashboard wordt bij onze auto's nog niet softwarematig binnen een range gehouden, want anders zou je op de meter het verschil ook niet zien tussen een 87 grden en een 92 graden thermostaat. En dat zie je wel.
De temperatuurmeter in het dashboard wordt bij onze auto's nog niet softwarematig binnen een range gehouden, want anders zou je op de meter het verschil ook niet zien tussen een 87 grden en een 92 graden thermostaat. En dat zie je wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2016 17:45 #1432867
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V90
Die 6 cilinders hebben toch 2 temp-sensoren? Een voor de ECU achter aan het blok en een bij de koelwater-uittrede naar de radiator? Die laatste geeft een signaal naar de meter op het dashboard.
Dacht ik te herinneren.
Dacht ik te herinneren.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 16:28 #1432893
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De V90 niet meer, de oudere
De V90 niet meer, de oudere whiteblock zespitters nog wel. Pakweg tot modeljaar 1994, daarna verviel de tweede sensor.
Moderators: Jerry Stam