Geklepper..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2016 22:08 #1106113
door V700 register
Geklepper.. is gemaakt door V700 register
Volvovrienden en vriendinnen.
De stoere gozert kleppert. Of rammelt, of weet ik hoe ik het moet noemen.
Soms valt mee, en soms lijkt of het of mijn lief en ik net getrouwd zijn en de blikjes achter da auto rammelen. Het beschermschil van de kat is al geamputeerd, en daarmee is het niet afgelopen. Het klinkt licht metalig en soms lijkt het alsof de windrichting er iets mee te doen heeft.
Kent iemand dat probleem toevallig ook? Dan bij voorbaat dank voor het delen van de kennis!
JohnPeter
(1998 LPT 945 auto LPG)
De stoere gozert kleppert. Of rammelt, of weet ik hoe ik het moet noemen.
Soms valt mee, en soms lijkt of het of mijn lief en ik net getrouwd zijn en de blikjes achter da auto rammelen. Het beschermschil van de kat is al geamputeerd, en daarmee is het niet afgelopen. Het klinkt licht metalig en soms lijkt het alsof de windrichting er iets mee te doen heeft.
Kent iemand dat probleem toevallig ook? Dan bij voorbaat dank voor het delen van de kennis!
JohnPeter
(1998 LPT 945 auto LPG)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-11-2016 22:22 #1432703
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Klepper
Bij mij was ooit een (lange tijd niet te vinden) geklepper de lijst boven de voorruit, die in het midden wat los zat, Alleen gevonden omdat het geklepper veranderde bij het inhalen van een vrachtauto. Stukje rubber ertussen en ooit meer gehoord. Kan ook nog de nummerplaat zijn aan de achterkant die los zit, of tig andere dingen.
succes
succes
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-11-2016 22:35 #1432705
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic windrichtinggevoelig
Het klepperen van de voorruitlijst was ook windrichtinggevoelig.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2016 15:48 #1432727
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mijn geklepper bij de 960
Mijn geklepper bij de 960 bleek totaal ergens anders te zitten, maar was ook niet windrichtinggevoelig. Wel gerelateerd aan inveren en bochten maken.
Afgelopen zaterdag bleek, dat de brace tussen de kokerbalken (die een 960-II standaard heeft, maar een 940 turbo ook) zo ver ingedeukt was dat de uitlaat er tegenaan kleppert. Horen en zien vergaat je af en toe.
Afgelopen zaterdag bleek, dat de brace tussen de kokerbalken (die een 960-II standaard heeft, maar een 940 turbo ook) zo ver ingedeukt was dat de uitlaat er tegenaan kleppert. Horen en zien vergaat je af en toe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2016 08:00 #1432742
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee of ik een turbo-brace heb...
Want voor zover ik het snap heeft Volvo een hoop onderdelen door elkaar gebruikt om de schappen leeg te maken. Zou dus zomaar zo'n brace kunnen hebben. (Zit ook een turbot'je in...) Geluid is trouwens niet echt hard, maar wel hoorbaar. Morgen banden wissel, als ik de kans kijk ga ik even kijken maar die keren dat SG op de brug stond klonk er geen geklepper als we aan de uitlaat trokken en duwden.
De raamlijst zat inderdaad vrij los. Ik heb 'm aangedrukt en hoop dat het klepperen minder wordt. Ga ik 'm op een sleuteldag wel vastmaken, heb ik ook wat te leren. De lijst leek me net iets te lang/ruim dus het zou de oplossing kunnen zijn.
Dank allemaal!
De raamlijst zat inderdaad vrij los. Ik heb 'm aangedrukt en hoop dat het klepperen minder wordt. Ga ik 'm op een sleuteldag wel vastmaken, heb ik ook wat te leren. De lijst leek me net iets te lang/ruim dus het zou de oplossing kunnen zijn.
Dank allemaal!
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2016 23:43 #1432838
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Lawaaitjes
Rammels en kleppers kunnen de meestvreemmde oorzaken hebben. Behalve de hierboven genoemde haal ik er ook een paar uit mijn verzameling.
Een drooggasslang die tegen het schutbord aankomt.
Een accu die is losgekomen.
Een uitlaat deel dat (verkeerde montage) af en toe tegen de carosserie komt.
Een lampje aan de zijkant dat na aanraking met een deeltje van een plantsoen is losgekomen en aan de draadjes hing.
De windtunnel die boutjes mist
Een rammelende fusee of stuurkogel
Gereedschap dat in de motorruimte is vergeten.
Een dame die haar sleutel in het rechter portier had laten zitten na alvast instappen
Een dame die haar sleutel in het kofferbakslot had laten zitten
En als uitsmijter: Geen enkele rammel maar niet willen starten wanneer jij jouw sleutel in het linker portier hebt laten zitten
Er kunnen zo veel rammeltjes optreden. Alles wat vast zit kan namelijk los gaan zitten. Grinnik.
Een drooggasslang die tegen het schutbord aankomt.
Een accu die is losgekomen.
Een uitlaat deel dat (verkeerde montage) af en toe tegen de carosserie komt.
Een lampje aan de zijkant dat na aanraking met een deeltje van een plantsoen is losgekomen en aan de draadjes hing.
De windtunnel die boutjes mist
Een rammelende fusee of stuurkogel
Gereedschap dat in de motorruimte is vergeten.
Een dame die haar sleutel in het rechter portier had laten zitten na alvast instappen
Een dame die haar sleutel in het kofferbakslot had laten zitten
En als uitsmijter: Geen enkele rammel maar niet willen starten wanneer jij jouw sleutel in het linker portier hebt laten zitten
Er kunnen zo veel rammeltjes optreden. Alles wat vast zit kan namelijk los gaan zitten. Grinnik.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2016 06:44 #1432856
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Min geklapper is in elk geval
Min geklapper is in elk geval opgelost: een vers baksteunrubber en een rechte brace hielpen samen om weer 1,5 cm speling tussen uitlaat en de brace te krijgen. Het baksteunrubber was een flink eind ingezakt, ik denk wel meer dan een centimeter!
Moderators: Jerry Stam