Schokkerig optrekken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2016 15:52 #1106025
door V700 register
Schokkerig optrekken is gemaakt door V700 register
Hallo,
In 1e versnelling eist concentratie en koppeling rustig oplaten komen om het schokken te minimaliseren. de rest van de versnellingen is minder maar bv even gas loslaten en weer gasgeven lijkt er ergens speling te zitten. 2e en 3e versnelling bij alleen opkomen van koppeling kan er wel eens piepend geluid zijn.
Motorsteunen zijn goed.
Gasgeven in 5de bij 50 kmh gaat goed.
V90 1997 320 dkm. geen historie qua bak.
In 1e versnelling eist concentratie en koppeling rustig oplaten komen om het schokken te minimaliseren. de rest van de versnellingen is minder maar bv even gas loslaten en weer gasgeven lijkt er ergens speling te zitten. 2e en 3e versnelling bij alleen opkomen van koppeling kan er wel eens piepend geluid zijn.
Motorsteunen zijn goed.
Gasgeven in 5de bij 50 kmh gaat goed.
V90 1997 320 dkm. geen historie qua bak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2016 23:34 #1431868
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hoe merk je die speling?
Hoe merk je die speling?
Bij schokkerig en moeilijk oppakken denk ik met zo'n zescilinder in eerste instantie aan valse lucht. Eerste verdachte zijn de zes rubber moffen in het inlaatspruistuk: die zitten wel alle zes rondom strak op het spruitstuk? Eentje met een omgeklapt stuk kan dit heel goed veroorzaken.
Bij schokkerig en moeilijk oppakken denk ik met zo'n zescilinder in eerste instantie aan valse lucht. Eerste verdachte zijn de zes rubber moffen in het inlaatspruistuk: die zitten wel alle zes rondom strak op het spruitstuk? Eentje met een omgeklapt stuk kan dit heel goed veroorzaken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2016 20:42 #1431890
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppeling
Bedoel je en stuiterende koppeling?
Heb ik ook wel eens bij een half warme motor/koppeling.
Misschien is die dan wat vet?
Een tikje/kraakje bij gas los/er op achterin kan zijn dat je reactiestangen van je achteras wat lost zijn gaan zitten. Die bouten moeten behoorlijk vast.
Heb ik ook wel eens bij een half warme motor/koppeling.
Misschien is die dan wat vet?
Een tikje/kraakje bij gas los/er op achterin kan zijn dat je reactiestangen van je achteras wat lost zijn gaan zitten. Die bouten moeten behoorlijk vast.
Moderators: Jerry Stam