Endoscoop van de Lidl aardige gadget
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-10-2016 12:28 #1105993
door ADRIAANB234FT
Endoscoop van de Lidl aardige gadget is gemaakt door ADRIAANB234FT
Dat zal ie wel aardig vinden en kunnen gebruiken, dacht mijn lief. En kocht deze endoscoop voor me bij de Lidl. Met een zwanenhals van een meter en mooi, helder display met instelbare lichtsterkte. De camera heeft ledverlichting en allerlei hulp-opzetstukken zoals spiegel, magneet, bevestigingshaken etc). Verpakt in handig koffertje. Onder andere voor het inspecteren van holle ruimtes op de aanwezigheid van eventueel roest of ander verontreinigingen. Dat doe ik natuurlijk niet elke week, maar toch.... aardige gadget. En dat voor 'maar' € 49,95.
Adriaan
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2016 12:55 #1431676
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grappig
Ziet er nuttig uit. Maak eens wat foto's nadat u geoefend hebt op de auto?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2016 19:13 #1431694
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb woensdag tegen iemand
Ik heb woensdag tegen iemand geroepen dat ik wel net zo'n chinees ding wil als hij had besteld: werkt met een smartfoon en kostte ongeveer een tientje. Ik ben benieuwd!
Die van de Lidl lijkt ook goed, heeft z'n eigen schermpje. Met een endoscoop is het wel nauwkeurig in focus werken, hoor ik van anderen met een hobby-kwaliteit exemplaar.
Die van de Lidl lijkt ook goed, heeft z'n eigen schermpje. Met een endoscoop is het wel nauwkeurig in focus werken, hoor ik van anderen met een hobby-kwaliteit exemplaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2016 22:57 #1431812
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic endoscoop
Hallo Adriaan:
Had nog nergens gelezen dat de sint was aangekomen in Amsterdam ,maar als ik dit zo lees is hij wel degelijk al gearriveerd daar in onze hoofdstad.
Groeten Ted en succes met het kado.
Had nog nergens gelezen dat de sint was aangekomen in Amsterdam ,maar als ik dit zo lees is hij wel degelijk al gearriveerd daar in onze hoofdstad.
Groeten Ted en succes met het kado.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2016 23:29 #1432017
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ben benieuwd of je er ook mee
Ben benieuwd of je er ook mee door het bougiegat in blok kan komen (met zuiger niet op bdp natuurlijk).
En zo ja hoe goed je in de verbrandingsruimte kan kijken.
Kleppen zichtbaar? Sporen van startende koppakkingproblemen (door koelvloeistof aangetast e.d.)
Is maar zo een ideetje maar als zoiets kan een handig stukje gereedschap.
Grtz Daniel
En zo ja hoe goed je in de verbrandingsruimte kan kijken.
Kleppen zichtbaar? Sporen van startende koppakkingproblemen (door koelvloeistof aangetast e.d.)
Is maar zo een ideetje maar als zoiets kan een handig stukje gereedschap.
Grtz Daniel
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-11-2016 08:59 #1432020
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Bionische arm
Het bougiegat (13,8 mm) is geen belemmering voor de lens (8 mm). Maar eenmaal binnen kun je uiteraard wél de zuigerkop en de cilinderwanden inspecteren, maar natuurlijk niet de kleppen. Hoe had jij je dat voorgesteld, Daniël? De zwanenhals is erg flexibel, maar geen bionische arm...
Adriaan
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2016 10:50 #1432024
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vraagje
Leuke tool! Maar kan hij alleen op batterijen of heeft ie ook een voeding??
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-11-2016 13:56 #1432027
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic alternatieven
Enige jaren geleden heb ik een klein cameraatje vergelijkbaar met deze :
www.obd-partner.nl/2m-waterproof-usb-ins...KSj9ACFZKdGwodI8kGcw
gekocht . Het beeld en de actief in te stellen verlichting is vrij goed net als de scherpte / mogelijkheid tot focussen (ook dichtbij). Mogelijk is deze:
www.24dealstore.nl/endoscoop-camera.html...GSj9ACFYoQ0wod5psIww
ook vergelijkbaar (en nog steeds goedkoper dan die van die Lidl.
Mede omdat de door mij genoemde camera's NIET beschikken over een zwanehals kan je ze, middels bijv. een verbogen spaak, dusdanig manoevreren dat je wel naar boven kan kijken in een smalle ruimte.
Mede omdat de door mij genoemde camera's NIET beschikken over een zwanehals kan je ze, middels bijv. een verbogen spaak, dusdanig manoevreren dat je wel naar boven kan kijken in een smalle ruimte.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2016 23:40 #1432034
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Thx voor de info.
Thx voor de info.
Zoiets als Coen beschrijft, zo stelde ik me het voor.
Zoiets als Coen beschrijft, zo stelde ik me het voor.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-11-2016 16:07 #1432071
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Lastig snoer
Wordt gevoed door drie AA-batterijtjes. Kan niet op lichtnet. Ik heb er oplaadbare exemplaren ingezet. Dus ook min of meer via lichtnet. Met als bijkomend voordeel geen - in de motorruimte altijd lastig - snoer.
Lijkt overigens aardig, zo'n endoscoop op je smartphone kunnen aansluiten. Maar een scherm aan een handvat zoals het exemplaar van Lidl is toch een stuk handiger dan een kwetsbare smartphone. Je legt die heel eenvoudig even neer op iedere willekeurige plek wanneer je je handen vrij wilt hebben. In dat geval glijdt / flikkert een smartphone al snel van z'n plaats (de diepte in...).
Adriaan
Adriaan
Lijkt overigens aardig, zo'n endoscoop op je smartphone kunnen aansluiten. Maar een scherm aan een handvat zoals het exemplaar van Lidl is toch een stuk handiger dan een kwetsbare smartphone. Je legt die heel eenvoudig even neer op iedere willekeurige plek wanneer je je handen vrij wilt hebben. In dat geval glijdt / flikkert een smartphone al snel van z'n plaats (de diepte in...).
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam