Nivomat's vervangen Volvo 940 estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2016 20:02 #1105709
door V700 register
Nivomat's vervangen Volvo 940 estate is gemaakt door V700 register
Beste lezers en rijders,
De Nivomaten van mijn Volvo 940 zijn aan vervanging toe, de estate veert nog een keer door na een drempeltje. Nieuwe zijn behoorlijk aan de prijs. Welk ander type "gewone" schokbrekers adviseren jullie ? Bilstein ? Heb ik dan ook zwaardere vering nodig ? Tips en tricks zeer welkom.
Ook aan de voorkant zal ik t.z..t de veren van de veerpoten ( als ik het zo goed zeg) moeten vervangen. Waar kan ik deze nog vinden ?
Inmiddels 406.200 km op de teller.
De Nivomaten van mijn Volvo 940 zijn aan vervanging toe, de estate veert nog een keer door na een drempeltje. Nieuwe zijn behoorlijk aan de prijs. Welk ander type "gewone" schokbrekers adviseren jullie ? Bilstein ? Heb ik dan ook zwaardere vering nodig ? Tips en tricks zeer welkom.
Ook aan de voorkant zal ik t.z..t de veren van de veerpoten ( als ik het zo goed zeg) moeten vervangen. Waar kan ik deze nog vinden ?
Inmiddels 406.200 km op de teller.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2016 20:22 #1429708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veren......
Als je de nivomats vervangt voor schokdempers moet je volgens mij ook de veren vervangen. Ik dacht dat nivomat-veren minder windingen hebben (11 ipv 13 geloof ik).
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2016 22:32 #1429714
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Verzwaarde veren
De veren die standaard bij de niveaumaten horen hebben een draaddikte van 11.5 mm.
Deze zijn veel te dun met gewone schokdempers. Normaal is dan als je een gastank hebt dat er dan veren van 13 mm onder komen. Met 13 mm staat de auto achter vaak wat laag. Ophoogblokken monteren is dan een must. Zonder gastank kan een veer van 12.5 mm, ook dan kun je beter ophogen.
Deze zijn veel te dun met gewone schokdempers. Normaal is dan als je een gastank hebt dat er dan veren van 13 mm onder komen. Met 13 mm staat de auto achter vaak wat laag. Ophoogblokken monteren is dan een must. Zonder gastank kan een veer van 12.5 mm, ook dan kun je beter ophogen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2016 09:25 #1429722
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wist ik wel.....
Haha......
Ik wist dat het iets met 11 en 13 was.......
Ik wist dat het iets met 11 en 13 was.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2016 08:00 #1429783
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Recent de nivomats ook vervangen
Van mijn auto waren ze ook versleten. Een week of wat met Bilstein b4 en nivomat veren rond gereden maar daar werd ik niet blij van. voortduren met de trekhaak over drempels en doorslaan met passagiers achterin.
Met verzwaarde veren en ophoogblokjes (dank aan Timen!) stond de auto zowaar 7 cm hoger (LPG tank halfvol) na een half uurtje sleutelen. Niet minder comfortabel, normale wegligging en geen problemen meer met "wat" belading.
Met verzwaarde veren en ophoogblokjes (dank aan Timen!) stond de auto zowaar 7 cm hoger (LPG tank halfvol) na een half uurtje sleutelen. Niet minder comfortabel, normale wegligging en geen problemen meer met "wat" belading.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2016 12:08 #1430032
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niets rijdt zo fijn als goede
Niets rijdt zo fijn als goede nivomaten. Mijn tip: slik even voor de prijs en geniet de komende jaren weer van het grote veercomfort!
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2016 12:29 #1430035
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Ik deel de mening van Willem
Ik deel de mening van Willem volledig.
Vorig jaar nieuwe schokbrekers op de 940 laten monteren. De nivomats zorgen voor een prima weggedrag en zijn zorgeloos als je de auto gaat beladen.
Vorig jaar nieuwe schokbrekers op de 940 laten monteren. De nivomats zorgen voor een prima weggedrag en zijn zorgeloos als je de auto gaat beladen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2016 22:17 #1430048
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zwabberneus en hangkont
Hallo Volvisti
Nivomats zorgen niet alleen voor comfort, maar je auto staat ook (bijna) altijd zo, zoals het hoort. Dat betekent dat je voorwielen ook bij een flinke belading voldoende contact met de weg houden om veilig daarheen te gaan waar je heen wilt. Daarnaast past het niet voor onze auto's om met de neus omhoog en de kont omlaag over de weg te gaan.
groetjes
Mathy
Nivomats zorgen niet alleen voor comfort, maar je auto staat ook (bijna) altijd zo, zoals het hoort. Dat betekent dat je voorwielen ook bij een flinke belading voldoende contact met de weg houden om veilig daarheen te gaan waar je heen wilt. Daarnaast past het niet voor onze auto's om met de neus omhoog en de kont omlaag over de weg te gaan.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam