Het was dus helemaal niet de uitlaat...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2016 18:19 #1105671
door V700 register
Het was dus helemaal niet de uitlaat... is gemaakt door V700 register
Update: Het was niet de kat, het was niet de voorpijp maar de klemmen die beide delen met elkaar verbinden. De flenzen waren verder helemaal goed, het sportieve gebrom is weer weg.
Vandaag heeft Henk geslepen en gemonteerd, het loopt weer helemaal netjes!
In de rekeningen zat een factuur voor een uitlaatset en arbeidsloon. 12 mei 2015 en een km-stand van 445.900. Nu een dikke maand en een jaar later, met bijna 30.000 km erbij, ploft er iets onder de auto. Dit weekend even bekijken waar welk gat zit.
Gelet eerdere uitlaat-lekken durf ik wel te denken dat er iets lek is.
Nu ben ik benieuwd wat nu eigenlijk de "levensverwachting" is voor een uitlaat op een 945 lpt. Op lpg, da's minder voor zover ik weet!
> En of er garantie regels voor zijn
Dank voor het delen van kennis en inzicht!
Vandaag heeft Henk geslepen en gemonteerd, het loopt weer helemaal netjes!
In de rekeningen zat een factuur voor een uitlaatset en arbeidsloon. 12 mei 2015 en een km-stand van 445.900. Nu een dikke maand en een jaar later, met bijna 30.000 km erbij, ploft er iets onder de auto. Dit weekend even bekijken waar welk gat zit.
Gelet eerdere uitlaat-lekken durf ik wel te denken dat er iets lek is.
Nu ben ik benieuwd wat nu eigenlijk de "levensverwachting" is voor een uitlaat op een 945 lpt. Op lpg, da's minder voor zover ik weet!
> En of er garantie regels voor zijn
Dank voor het delen van kennis en inzicht!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2016 22:20 #1429594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laaang
Dit is wel kort.
Ik heb de mijne innnn 2006(?) vervangen. Een Simons weliswaar. Maar degene die er onder zat was minimaal van voor mijn tijd. En ik kocht m in 2000
Ik heb de mijne innnn 2006(?) vervangen. Een Simons weliswaar. Maar degene die er onder zat was minimaal van voor mijn tijd. En ik kocht m in 2000
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2016 00:04 #1429596
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic 18,5 jaar?
Onder de S90 zit nog steeds de originele uitlaat. Vanaf 133000 km op lpg en nu bijna 308000 km. Net een jaar lijkt mij dus wat kort. Ik hoor wel meer klachten over de huidige kwaliteit van (after market) uitlaten. Dus ik heb vorig jaar bij Carlo Schmidt nog een goede originele van een sloper gehaald en die ligt nu klaar als reserve.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2016 21:16 #1429609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrôgger ( vroeger)
Hèèl lang geleden (toen de Oude Apeldoornseweg nog jong was) verkocht Volvo naast zijn /haar "gewone" uitlaten ook zgn.Long Life uitlaten deze gingen echt een stuk langer mee. Waar Volvo zijn uitlaten nu laat maken weet ik niet ,misschien wel door Walker of zo ......
Ook zal het zout in de winter (wat erg agressief is ) zijn steentje bijdragen in het verkorten van de levensduur .14 maanden is wel erg kort.
Ook zal het zout in de winter (wat erg agressief is ) zijn steentje bijdragen in het verkorten van de levensduur .14 maanden is wel erg kort.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2016 01:57 #1429618
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Maar
Het is nog niet bekend toch wat voor gat er zit. ?
En waar ?
Pas als dat bekend is lijkt het me dat je dan een betrouwbaar antwoord kan verwachten op je vraag
En waar ?
Pas als dat bekend is lijkt het me dat je dan een betrouwbaar antwoord kan verwachten op je vraag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2016 06:41 #1429619
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgen
Morgen gaat hij bij mij op de brug om te kijken waar hij lekt.
- Arjan Banga
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2016 17:06 #1429622
door Arjan Banga
Beantwoord door Arjan Banga in topic uitlaat
Bij m`n 740 was de uitlaat ook kapot na +- 1 jaar, de wagen liep op LPG (B230A). dit was bij de vorige eigenaar, ze reed op de snelweg, auto begint in te houden en had al tijdje wat minder vermogen.... wagen was niet meer aan de praat te krijgen, haar buurman heeft alles nageken, uiteindelijk de kop eraf gehaald. toen bleek dat er een zuiger gesmolten was. verkeerde afstelling op LPG? een half jaar later heb ik de wagen overgenomen, een andere motor geplaatst en LPG installatie verwijderd. de nieuwe motor ook nooit goed aan de praat gekregen, dus na lang zoeken en na alles uitgesloten te hebben, de downpipe van het spruitstuk losgehaald, en hij liep goed!
om een lang verhaal kort te maken, in de 1e demper was de geperforeerde buis verroest, de demperwol had de uitlaat verstopt, en hierdoor was de motor kapotgelopen.
om een lang verhaal kort te maken, in de 1e demper was de geperforeerde buis verroest, de demperwol had de uitlaat verstopt, en hierdoor was de motor kapotgelopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2016 10:22 #1429629
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de info
Morgen weet ik hopelijk wat meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2016 17:24 #1429632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna 3 jaar en dik 50.000km
Inmiddels sinds begin oktober 2013 dik 50.000 km gereden op LPG met een nieuwe uitlaat van Timen. Loopt en klinkt nog steeds prima!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2016 08:16 #1429639
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer maar helaas..
Het was niet de uitlaat maar de voorpijp die lekt voor en/of op de flens, vlak voor de kat.
Mijn vorige uitlaat (Henk) en daarvorige uitlaat (Timen) gingen ongeveer drie jaar mee, zo'n 70-90.000 km. Mijn eerste uitlaat daarentegen bij 150.000 kilometer, misschien wel meer. Leek de "af fabriek" uitlaat, maar dat kan zo langzamerhand ook de roze bril van het verleden zijn.
Mijn vorige uitlaat (Henk) en daarvorige uitlaat (Timen) gingen ongeveer drie jaar mee, zo'n 70-90.000 km. Mijn eerste uitlaat daarentegen bij 150.000 kilometer, misschien wel meer. Leek de "af fabriek" uitlaat, maar dat kan zo langzamerhand ook de roze bril van het verleden zijn.
Moderators: Jerry Stam