Onverwachte en tijdelijke onbalans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2016 21:36 #1105648
door V700 register
Onverwachte en tijdelijke onbalans is gemaakt door V700 register
In de afgelopen maanden heeft mijn Volvo 965 bij een snelheid van rond of ruim 100 km/h nu driemaal een plotseling optredende onbalans gehad. Het lijkt dan alsof ik rijd met een lekke band. Fors trillen en een zwaar geluid, schijnbaar afkomstig van de banden. Als ik ben gestopt zie ik niets bijzonders. En als ik daarna verder rijd, is er niets meer aan de hand. Vandaag reed ik op de snelweg met 130, toen zich dit plotseling voordeed, en ik word daar niet erg blij van. De Volvo garage denkt dat het aan de aandrijfas kan liggen, maar voordat ik deze klus uitbesteed voor een ongetwijfeld kostbare zoekklus ben ik benieuwd of iemand suggesties heeft hoe ik systematisch kan proberen te achterhalen waar deze onbalans vandaan kan komen. Ik ben benieuwd en houd jullie sowieso op de hoogte over mijn vorderingen.
Groeten Teus Baars
Groeten Teus Baars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2016 22:42 #1429482
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Re.
Zijn je motorsteunen nog wel in orde? En controleer alle rubber bussen van je onderstel. Dat kan ook plotselinge trillingen veroorzaken.
Aandrijfas geloof ik niet zo. Dan moet het probleem constant optreden.
Ik hoop voor je dat je het snel gevonden hebt want zo is het niet erg fijn rijden.
Ik heb dit probleem lang geleden eens met een Daf 55 gehad en na vervanging van de motorsteunen en alle rubber delen van de voorwielophanging heb ik het probleem nooit weer terug gehad.
Succes met zoeken en de oplossing.
Groeten, Jan.
Aandrijfas geloof ik niet zo. Dan moet het probleem constant optreden.
Ik hoop voor je dat je het snel gevonden hebt want zo is het niet erg fijn rijden.
Ik heb dit probleem lang geleden eens met een Daf 55 gehad en na vervanging van de motorsteunen en alle rubber delen van de voorwielophanging heb ik het probleem nooit weer terug gehad.
Succes met zoeken en de oplossing.
Groeten, Jan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2016 23:42 #1429484
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rem
Hallo Teus
Als de remcilinders niet terug willen, begint de auto ook te trillen. Dat kan aan de cilinders zelf liggen, maar ook aan verstopte remslangen. Als je een slinger aan de wielen geeft, blijven ze dan draaien of staan ze snel stil nadat je ze loslaat?
groetjes
Mathy
Als de remcilinders niet terug willen, begint de auto ook te trillen. Dat kan aan de cilinders zelf liggen, maar ook aan verstopte remslangen. Als je een slinger aan de wielen geeft, blijven ze dan draaien of staan ze snel stil nadat je ze loslaat?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2016 13:18 #1429489
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DAF upgrade :-)
Hee Jan Snijder, ook een voormalige DAF 55 rijder?
Zelf ben ik begonnen met de 33 van mijn vrouw. Ook een heerlijke scheurijzer als je wist hoe mee om te gaan - zeker in de bergen.
En via een 55 coupé, de 66 GL van mijn schoonvader, drie DAF 77 (sorry, Volvo 343 - benzine, lpg, diesel), twee 440 lpg - de tweede met CVT, een 850 lpg, een S80 TDI, en nu eindelijk de auto waar ik al jaren naar uitkeek: mijn eigen V90 baksteen.
Zelf ben ik begonnen met de 33 van mijn vrouw. Ook een heerlijke scheurijzer als je wist hoe mee om te gaan - zeker in de bergen.
En via een 55 coupé, de 66 GL van mijn schoonvader, drie DAF 77 (sorry, Volvo 343 - benzine, lpg, diesel), twee 440 lpg - de tweede met CVT, een 850 lpg, een S80 TDI, en nu eindelijk de auto waar ik al jaren naar uitkeek: mijn eigen V90 baksteen.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 01:29 #1429498
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Jawel.
Mijn eerste auto die ik in 1977 kocht, was een Daf 55 Marathon uit 1971. Daarna een Daf 77 ( 343 op gas) en toen de eerste Zweed: een 240 estate. Daarna een 740, 940, 850, weer een 940, een S90, een S80 tussendoor en alweer 11 jaar de huidige S90. Een heerlijke auto waar ik nog steeds volop van geniet. En die ook niet snel meer weggaat.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 08:49 #1429500
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Weet het niet hoor maar volgens mij lopen er nu 2 draadjes door elkaar. Is dit een persoonlijke fout of gaat er iets mis op het forum.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2016 09:46 #1429501
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zijsprongetje
Nee hoor Admiral,
het was alleen maar heel eventjes een kleine zijsprongetje.
Fijn weekend toegewenst.
het was alleen maar heel eventjes een kleine zijsprongetje.
Fijn weekend toegewenst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2016 10:52 #1429669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijdelijke onbalans
Dag Matthy,
Jij gaat door naar de volgende ronde! De zuiger van de remklauw rechtsvoor liep niet goed terug. Een vervangende klauw gemonteerd en de auto rijdt nog trillingsvrijer dan hij normaal gesproken al deed. Ik verwacht dus inderdaad het euvel te hebben verholpen. Bedankt voor de winnende tip!
Groeten Teus
Jij gaat door naar de volgende ronde! De zuiger van de remklauw rechtsvoor liep niet goed terug. Een vervangende klauw gemonteerd en de auto rijdt nog trillingsvrijer dan hij normaal gesproken al deed. Ik verwacht dus inderdaad het euvel te hebben verholpen. Bedankt voor de winnende tip!
Groeten Teus
Moderators: Jerry Stam