Kwaliteit uitlaat downpipe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2016 09:31 #1105582
door V700 register
Kwaliteit uitlaat downpipe is gemaakt door V700 register
Ik heb al eens voorbij horen komen dat de kwaliteit van de Volvo uitlaten niet zo goed is. Ik heb er dus een nieuwe downpipe besteld bi de dealer. Prijs is goed. Maar zie het laswerk. Dat is toch een beetje rommelig in elkaar gebakken?
Oh ja, "made in France"staat er op. Dus geen China of zo.
Oh ja, "made in France"staat er op. Dus geen China of zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-07-2016 09:59 #1429157
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Bak en Braad
Dat is het betere Bak en Braad werk...
Zo gaat het laswerk bij ons de fabriek echt niet uit....
Zitten een aantal leuke kieren en randen op en aan, waar water/vocht blijft staan...en dus lekker snel rot. alhoewel dit bij de downpipe niet zo'n vaart zal lopen.
De las-spetters zie je er gewoon nog op liggen....
Zo gaat het laswerk bij ons de fabriek echt niet uit....
Zitten een aantal leuke kieren en randen op en aan, waar water/vocht blijft staan...en dus lekker snel rot. alhoewel dit bij de downpipe niet zo'n vaart zal lopen.
De las-spetters zie je er gewoon nog op liggen....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2016 12:20 #1429162
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Eigenlijk heb ik nog nooit
Eigenlijk heb ik nog nooit een uitlaat van een 940, 960 of 780 vervangen. En dat geldt ook voor de 850's en V70's die we hebben/gehad hebben.
Alleen een stukje uitlaat vanvangen van een 760 die door een oudere heer als boodschappenwagen werd gebruikt.
Met die kwaliteit valt het dus reuze mee. In ieder geval zoals het destijds op de auto's werd geleverd.
Geen idee waar de uitlaat op de foto vandaan komt en of dat doorgaat voor een originele uitlaat. Kan het me moeilijk voorstellen maar misschien zijn de normen in de loop der tijd verlaagd t.b.v. de omzet.
Alleen een stukje uitlaat vanvangen van een 760 die door een oudere heer als boodschappenwagen werd gebruikt.
Met die kwaliteit valt het dus reuze mee. In ieder geval zoals het destijds op de auto's werd geleverd.
Geen idee waar de uitlaat op de foto vandaan komt en of dat doorgaat voor een originele uitlaat. Kan het me moeilijk voorstellen maar misschien zijn de normen in de loop der tijd verlaagd t.b.v. de omzet.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-07-2016 21:09 #1429175
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Downpipe
Heb nog nooit gehad dat een downpipe is doorgerot/weggerot. Rest van de uitlaat wel (bekende bochtje over de achteras)
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2016 23:00 #1429180
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Uitlaat
Hallo Volvisti
Toen ik destijds de roestvrijstalen uitlaat (alles achter de katalysator) uit de groupbuy er onder heb laten hangen, was de downpipe ook aan vervanging toe. En laatst was ik bij Schmidt in Gemert en daar bleek dat ie alweer aan vervanging toe is. "Klusje voor de volgende sleuteldag" zei Carlo.
De laskunsten van de mensen van Ferrita zijn overigens ook niet geweldig.
groetjes
Mathy
Toen ik destijds de roestvrijstalen uitlaat (alles achter de katalysator) uit de groupbuy er onder heb laten hangen, was de downpipe ook aan vervanging toe. En laatst was ik bij Schmidt in Gemert en daar bleek dat ie alweer aan vervanging toe is. "Klusje voor de volgende sleuteldag" zei Carlo.
De laskunsten van de mensen van Ferrita zijn overigens ook niet geweldig.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2016 20:23 #1429193
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij was ie bij een
Bij mij was ie bij een lasnaad doorgeroest. Is nu weer lekker stil. Toen ik de oude eraf haalde brak er wel een bout af van de flens die op de pijp zit achter de downpipe. Die bouten zitten vast op de flens; dus je kunt er niet eenvoudig een nieuwe doorheen steken. Ben uren bezig geweest om er weer een gat in te boren, zodat ik er een bout doorheen kon steken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2016 07:42 #1429200
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel is anders niet veel
Origineel is anders niet veel beter. Vorig jaar brak al na 22 jaar precies die moer met inzetstuk van de downpijp af bij mijn 940.
Gelukkig zit dat op een plaats waar ik er met een lasapparaat redelijk bij kon.
Dus is het weer keurig dicht, inclusief lasspetters
Overigens kun je bv bij Nordicar een soort 3-delige flens kopen die de originele vervangt. Kost rond een tientje dus lijkt me handiger dan voor dat geld uren te prutsen.
Gelukkig zit dat op een plaats waar ik er met een lasapparaat redelijk bij kon.
Dus is het weer keurig dicht, inclusief lasspetters
Overigens kun je bv bij Nordicar een soort 3-delige flens kopen die de originele vervangt. Kost rond een tientje dus lijkt me handiger dan voor dat geld uren te prutsen.
Moderators: Jerry Stam