Nadieselen B230A

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2016 17:11 #1105552 door V700 register
Nadieselen B230A is gemaakt door V700 register
Mijn recent aangeschafte 740 met B230A blok met pierburg cd175us carbarateur dieselt erg na, als hij op bedrijfstemperatuur meer dan dat hij koud/lauw is.
Ik dacht aan kool maar de auto heeft de laatste jaren goed(althans volgens de vorige eigenaar) op LPG gelopen.

Ik heb het idee dat er dan geen of minder kool in de cilinders/op de kleppen komt.

Ik heb er ook andere bougies in gedraaid, maar dat is geen verbetering.
Heb er nu cleaner in de tank gegooid, voor het brandstofsysteem.

heeft iemand een idee.

mvg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-06-2016 20:07 #1429048 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Nadieselen, plek elektrisch klepje
Mijn B21 A had het ook na een revisie van de carburateur (en dus eigenlijk een ruilcarburateur) door een gerenommeerde carburateurenclub. Bleek me dat er heel erg veel verschillende cd 175 's zijn met heel veel verschillende kanaaltjes en spruitstukken. Bij mijn carb was de crux dat het anti-nadieselklepje in de stationair-stelschroef sparing was gedraaid, die in een kanaaltje zat dat nergens op uitkwam in het spruitstuk. Voor deze uitvoering van de 175 cd was het juist nodig dat dat klepje in het spruitstuk zat, maar daar was in mijn spruitstuk weer geen opening voor. Andere carb gekocht via volvolvo en daar was precies het omgekeerde aan de hand. Had ik opeens twee passende setjes. Je ziet de verschillen pas als je ze naast elkaar ziet met de aansluitingen. Hier wat plaatjes.

Succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2016 11:14 #1429084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je reactie, echter
Dank voor je reactie, echter ik heb een cd175US, dit is toch anders dan een cd175r.

• Reinier Verbeek
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-06-2016 21:48 #1429092 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic na-dieselklepje
Het nadieselklepje zit op je spruitstuk, helemaal links onder op je foto, je kunt kijken of ie klikt als je het contact aan zet, als ie dat doet zou ie moeten werken. Kun je ook kontroleren door het draadje even los te halen met kontakt aan, dan moet ie ook klikken. Daarna eruit schroeven en kijken of ie ook echt op en neer gaat en daarna kijken of er een doorlopend kanaaltje gaat van de carburateur naar het kanaaltje van dat klepje, Het kan ook een (niet voor jouw type) geschikte pakking zijn tussen carb en spruitstuk, succes! Zit er genoeg olie in de carb?

• Arjan Banga
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2016 21:12 #1429135 door Arjan Banga
Beantwoord door Arjan Banga in topic B230A
heeft de mijne ook wel eens last van, ook vooral bij warme motor, maar alleen als hij even hard heeft moeten werken. als ik als een 65+er rij de hele rit, en dan de motor uitzet is er niks aan de hand.

Moderators: Jerry Stam