Airco met vertraging

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2016 22:35 #1105384 door V700 register
Airco met vertraging is gemaakt door V700 register
De airco van mijn 940 doet het wel, naar met vertraging. Als ik hem aanzet merk ik na enkele minuten (soms na 10 of meer) pas dat hij gaat werken. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik ben bang dat hij het na verloop van tijd helemaal niet meer doet. Hij is vorig jaar opnieuw gevuld na (waarschijnlijk) jaren leeg te hebben gestaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2016 08:40 #1428242 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucht of vocht...
Lucht of vocht in het systeem?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2016 09:43 #1428243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soldeerverbinding
Lijkt op een slechte soldeerverbinding in de regelunit. Ik heb een handmatig bediende A/C die ongeveer hetzelfde gedrag vertoonde. Je moet de kachelbedienings unit uitbouwen om er bij te komen. Even opnieuw solderen en klaar is kees.
Is allemaal redelijk rechtoe-rechtaan. Radio verwijderen, plastic sierstrip voor de kachelunit lostrekken en de vier bevestigingsboutjes van de kachelunit losdraaien. Als je dan de twee stripjes waar die onderste boutjes (dacht ik) inzaten wegbuigt, kun je de uit eruit trekken. Als je de AC unit open heb gemaakt, zie je op de achterkant van de printplaat het soldeerpunt, zie foto.
Op de connector van bijvoorbeels de lagedruk sensor meet je nu waarschijnlijk wel 12V, maar zodra de compressor stroom gaat trekken, stort die door de hoge weerstand in het slechte soldeerpunt in.
Hier nog een beschrijving: www.brickboard.com/FAQ/700-900/HeatingAi...eControlACNotWorking

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2016 20:07 #1428365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Super
Hallo Rob, ik wil je echt super bedanken voor je tip. Het beruchte soldeerlek is gisten blootgelegd en gerepareerd. En vanmiddag DEED HIJ HET WEER! Ben heel blij met de zomer in aantocht. Nogmaals bedankt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2016 09:25 #1428367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Graag gedaan!
Mooi dat je AC weer werkt, nou alleen nog het mooie weer dat er bij past!

Moderators: Jerry Stam