Brandstofpomp preventief vervangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2016 13:23 #1105376
door V700 register
Brandstofpomp preventief vervangen? is gemaakt door V700 register
Mijn 940 LPT uit 98 heeft inmiddels ruim 560K km op LPG gereden. Al die tijd heeft de benzinepomp dus ook meegedraaid en is nog nooit vervangen. Ik lees en hoor verhalen over benzinepompen die al veel eerder defect zijn geraakt, dus begin ik mij af te vragen of het zinvol is om de pomp preventief te gaan vervangen. Ik hoor wel wat zoemen achterin, maar dat is veel minder dan de LPG pomp normaalgesproken maakt. De pomp trekt iets van ruim 10 Amp maar ik heb geen idee of dat normaal is voor een enkele in-tank pomp. Wat zijn de symptomen van een naderend einde?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2016 15:26 #1428182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb al eens stilgestaan
Ik heb al eens stilgestaan met een kapotte benzinepomp, dat wil zeggen de auto start dan niet meer. Tikje met de hamer op de pomp en hij deed het weer. Daarna de pomp vervangen.
Echter ik heb ook opgezocht en geprobeerd hoe je de auto op LPG kunt starten. Als je weet hoe dat moet heeft het in mijn optiek weinig nut meer om preventief die pomp te vervangen.
Echter ik heb ook opgezocht en geprobeerd hoe je de auto op LPG kunt starten. Als je weet hoe dat moet heeft het in mijn optiek weinig nut meer om preventief die pomp te vervangen.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2016 16:35 #1428183
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Met LPI lukt dat niet
Starten op LPG gaat met een LPI installatie niet (althans, ik heb nog nooit een methode gevonden/gelezen).
Voor de rest ben ik het met je (Jan) eens want als de pomp het nog doet, heb je niet echt een probleem. Vervangen is niet heel moeilijk maar is wel een "k"-klus dat alleen met heel veel vloeken( in mijn geval) lukt. Dus als je er heel onrustig van wordt zou je op een rustig moment de pomp kunnen vervangen. Is overigens niet voor niks want ik meen me te herinneren dat een pomp (origineel Volvo) iets van 180 euries kost. In mijn geval bleek overigens dat de stroomdraadjes in de tank los zaten en een beetje verkoold waren (oeps) De pomp deed het nog uitstekend en die heb ik als reserve onderdeel weggelegd.
Het zou inderdaad zo makkelijk zijn als je met een volle LPI/LPG tank weg zou kunnen rijden als de benzine pomp het begeven heeft, als was het maar na een ingewikkelde procedure. Bij mij moest eerst de ANWB komen die met een spuitbuis brandbaar spul in het inlaatcircuit heeft gepoten om de motor lopend te houden totdat de LPI omschakelde. Gelukkig was de motor nog warm en ging het omschakelen naar LPG snel.
Voor de rest ben ik het met je (Jan) eens want als de pomp het nog doet, heb je niet echt een probleem. Vervangen is niet heel moeilijk maar is wel een "k"-klus dat alleen met heel veel vloeken( in mijn geval) lukt. Dus als je er heel onrustig van wordt zou je op een rustig moment de pomp kunnen vervangen. Is overigens niet voor niks want ik meen me te herinneren dat een pomp (origineel Volvo) iets van 180 euries kost. In mijn geval bleek overigens dat de stroomdraadjes in de tank los zaten en een beetje verkoold waren (oeps) De pomp deed het nog uitstekend en die heb ik als reserve onderdeel weggelegd.
Het zou inderdaad zo makkelijk zijn als je met een volle LPI/LPG tank weg zou kunnen rijden als de benzine pomp het begeven heeft, als was het maar na een ingewikkelde procedure. Bij mij moest eerst de ANWB komen die met een spuitbuis brandbaar spul in het inlaatcircuit heeft gepoten om de motor lopend te houden totdat de LPI omschakelde. Gelukkig was de motor nog warm en ging het omschakelen naar LPG snel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2016 17:17 #1428186
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 777.777 km
Dus Hein, jij hebt ook je originele pomp nog, begrijp ik?
En Jan, zo'n hengst met een hamer, waar geef je die dan? Eerst al je spullen uit de achterbak of van onderen?
En Jan, zo'n hengst met een hamer, waar geef je die dan? Eerst al je spullen uit de achterbak of van onderen?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2016 18:29 #1428190
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 10 jaar herrie
Na 10 jaar herrie, vooral in de winter de eerste 40 km, heb ik de pomp vervangen omdat ik het gezoem zat was. Nu hoor je weer een ander brom, kachelventilator en voorwiellagers. Die gaan ook nog vast lang mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2016 12:37 #1428201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zover mij bekend heft mijn
Zover mij bekend heft mijn 230FB alleen een pomp onder de auto onder de bestuurdersstoel. Daar kan ik met een hamer(tje) redelijk bij. Als het regent wordt dat wel snel minder leuk.
Bij mij werkt (uit mijn geheugen) de noodoplossing als volgt:
- contact aan en schakelaar op benzine zetten
- contact uit
- contact aan, op gas zetten en starten
Bij mij werkt (uit mijn geheugen) de noodoplossing als volgt:
- contact aan en schakelaar op benzine zetten
- contact uit
- contact aan, op gas zetten en starten
Moderators: Jerry Stam