V 90 - Rubbers triangel vooras
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2016 16:46 #1105319
door V700 register
V 90 - Rubbers triangel vooras is gemaakt door V700 register
Dag beste allemaal,
Omdat ze gescheurd zijn, wil ik de rubbers van de voortrein van mijn V90 vervangen.
Ik heb nieuwe gekocht bij de dealer (2 links + 2 rechts).
Nu is mijn vraag het volgende:
De achterste rubbers (die met een verticale bout er doorheen) hebben een merkteken (lipje met witte stip).
De nu gemonteerde rubbers hebben dit lipje schuin naar voren gericht.
Dit lijkt me heel vreemd omdat bij het remmen (grootste kracht) een van de twee rubberverbindingen uitgerekt wordt en de andere doet niets.
Op foto 4969 zoals ze nu gemonteerd zijn (lip schuin naar voren)
Op foto 4970 zoals ik denk dat ze gemonteerd moeten worden (lip naar het motorblok wijzend)
Kan iemand mij uitsluitsel geven?
Vast dank.
Francis
Omdat ze gescheurd zijn, wil ik de rubbers van de voortrein van mijn V90 vervangen.
Ik heb nieuwe gekocht bij de dealer (2 links + 2 rechts).
Nu is mijn vraag het volgende:
De achterste rubbers (die met een verticale bout er doorheen) hebben een merkteken (lipje met witte stip).
De nu gemonteerde rubbers hebben dit lipje schuin naar voren gericht.
Dit lijkt me heel vreemd omdat bij het remmen (grootste kracht) een van de twee rubberverbindingen uitgerekt wordt en de andere doet niets.
Op foto 4969 zoals ze nu gemonteerd zijn (lip schuin naar voren)
Op foto 4970 zoals ik denk dat ze gemonteerd moeten worden (lip naar het motorblok wijzend)
Kan iemand mij uitsluitsel geven?
Vast dank.
Francis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2016 20:21 #1427730
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de 960 staat er een
Bij de 960 staat er een pijltje in de rubber in het vlakke schuine kantje en een pijltje op de draagarm .
Deze komen tegen over elkaar te staan
Op de draagarm rechts op de foto zijn de pijltjes goed te zien .
Deze komen tegen over elkaar te staan
Op de draagarm rechts op de foto zijn de pijltjes goed te zien .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2016 23:05 #1427739
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk
Hallo Fred,
bedankt voor je antwoord en de duidelijke foto.
Ik merk nu ook dat ik een denkfout gemaakt heb.
Mijn oude rubbers zijn inderdaad goed gemonteerd.
Ik denk zelfs dat het lipje op mogelijk in het "pijltje" in de draagarm moet vallen.
Maar dat zie ik nog wel. Eerste week mei worden ze gemonteerd.
bedankt voor je antwoord en de duidelijke foto.
Ik merk nu ook dat ik een denkfout gemaakt heb.
Mijn oude rubbers zijn inderdaad goed gemonteerd.
Ik denk zelfs dat het lipje op mogelijk in het "pijltje" in de draagarm moet vallen.
Maar dat zie ik nog wel. Eerste week mei worden ze gemonteerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2016 09:04 #1427782
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kent de auto niet meer terug
Beste Francis,
Wij hebben de rubbers ook allemaal laten vervangen, tezamen met de naven en fuseekogels. Ook hebben we de achteras draagarmen en rubbers laten vervangen. Mijn vrouw dacht dat het wel zou meevallen, maar na een paar kms was ze volledig om...Ik ken de auto niet meer terug!!
Veel rijplezier
Wij hebben de rubbers ook allemaal laten vervangen, tezamen met de naven en fuseekogels. Ook hebben we de achteras draagarmen en rubbers laten vervangen. Mijn vrouw dacht dat het wel zou meevallen, maar na een paar kms was ze volledig om...Ik ken de auto niet meer terug!!
Veel rijplezier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2016 10:15 #1427831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerst voor, later achter....
Hallo Yves,
Ondertussen heb ik besloten om maar meteen twee nieuwe Monroe dempers compleet, stabilisatorstang rubbers en stangetjes te vervangen.
Gebeurt volgende week.
Aan de achterzijde zit al een dikke (!) bladveer en nieuwe nivomats.
Ik was verbaasd dat de rubbers voor de stabilisatorstang, draagarm zijde, niet los te krijgen zijn bij Volvo, wel de complete draagarm. En zover ben ik nog niet dat ik die wil gaan vervangen (inclusief rubbers). Volgend jaar misschien.
Ondertussen heb ik besloten om maar meteen twee nieuwe Monroe dempers compleet, stabilisatorstang rubbers en stangetjes te vervangen.
Gebeurt volgende week.
Aan de achterzijde zit al een dikke (!) bladveer en nieuwe nivomats.
Ik was verbaasd dat de rubbers voor de stabilisatorstang, draagarm zijde, niet los te krijgen zijn bij Volvo, wel de complete draagarm. En zover ben ik nog niet dat ik die wil gaan vervangen (inclusief rubbers). Volgend jaar misschien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2016 08:49 #1427867
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welk onderdeel bedoel je?
Beste Francis,
Bedoel je achter? Bij mij was de achterste draagarmrubber (die in het frame zit) dusdanig versleten, dat het apk afkeur zou worden waarschijnlijk. Aangezien het Veel werk zou zijn om alles los te halen, wilde ik inderdaad niet het risico lopen dat het later nog eens keer los moest. De complete armen met 2 rubbers koste in totaal iets van 300 euro samen origineel. Het vervangen van de armen is uiteindelijk een zware klus gebleken. Het subframe hebben ze moeten laten zaken, om er goed bij te kunnen.
Daarom heb ik het bij Nordicar laten doen.
Kijk nog even goed met je garage wat er nu allemaal loskomt en wat je dan meteen kunt vervangen aan rubbers/bussen. Dat kost relatief weinig aan materiaal en extra uren.
Veel.rijplezier
Bedoel je achter? Bij mij was de achterste draagarmrubber (die in het frame zit) dusdanig versleten, dat het apk afkeur zou worden waarschijnlijk. Aangezien het Veel werk zou zijn om alles los te halen, wilde ik inderdaad niet het risico lopen dat het later nog eens keer los moest. De complete armen met 2 rubbers koste in totaal iets van 300 euro samen origineel. Het vervangen van de armen is uiteindelijk een zware klus gebleken. Het subframe hebben ze moeten laten zaken, om er goed bij te kunnen.
Daarom heb ik het bij Nordicar laten doen.
Kijk nog even goed met je garage wat er nu allemaal loskomt en wat je dan meteen kunt vervangen aan rubbers/bussen. Dat kost relatief weinig aan materiaal en extra uren.
Veel.rijplezier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2016 11:45 #1427873
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stabilisatorrubber in draagarm - achter
Klopt, ik bedoelde achter.
Dit rubber zit in het midden van de draagarm en is blijkbaar niet los te leveren. Met moet meteen de complete draagarm vervangen (volgens de dealer dan).
Maar de achterzijde komt later wel aan de beurt.
Nu vervang ik (bijna) alles aan de voorwiel ophanging: schokdempers (Monroe Reflex), boven schotel, rubbers van de triangel, fusseekogel, rubbers en verbindingstangen van de stabilisator.
Dit rubber zit in het midden van de draagarm en is blijkbaar niet los te leveren. Met moet meteen de complete draagarm vervangen (volgens de dealer dan).
Maar de achterzijde komt later wel aan de beurt.
Nu vervang ik (bijna) alles aan de voorwiel ophanging: schokdempers (Monroe Reflex), boven schotel, rubbers van de triangel, fusseekogel, rubbers en verbindingstangen van de stabilisator.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2016 18:10 #1427905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nordicar bellen
Als ik het plaatje goed bekijk, moeten die rubbers ook los te leveren zijn. Je zou Peter Wischmeijer van Nordicar even kunnen bellen.
Remt bij jou alles trillingsvrij?
Remt bij jou alles trillingsvrij?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2016 10:49 #1427928
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rubber stabilisatorstang achter
Dank voor de hint. Zal ik eens doen.
Ja, bij mij is het remmen (nog ?) trillingsvrij.
Alleen als ik de rem loslaat, voel ik de voortrein bewegen. Dat is voor mij de aanleiding geweest om de voortrein onder handen te gaan nemen.
Ja, bij mij is het remmen (nog ?) trillingsvrij.
Alleen als ik de rem loslaat, voel ik de voortrein bewegen. Dat is voor mij de aanleiding geweest om de voortrein onder handen te gaan nemen.
Moderators: Jerry Stam