Welke kachelkraan? Origineel of imitatie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 10:12 #1427595
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In motorruimte?
Bij mijn 940 zit de kachelkraan in de motorruimte, tegen het schutbord. Ik heb de kraan zelf nooit vervangen, maar dat lijkt mij zo op het oog eenvoudig te doen. Ik zou het daarom wel met imitatie aandurven.
Van de kachelradiateur heb ik wel een beetje spijt. Ik heb er indertijd een kunststof/aluminium imitatie ingezet. Twee dagen werk aan gehad en uiteindelijk de helft minder warmte ik had met de originele, volledig messing kachelunit.
Van de kachelradiateur heb ik wel een beetje spijt. Ik heb er indertijd een kunststof/aluminium imitatie ingezet. Twee dagen werk aan gehad en uiteindelijk de helft minder warmte ik had met de originele, volledig messing kachelunit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 10:18 #1427596
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Origineel
Kan me dat inderdaad voorstellen, Lex. Toch maar gekozen voor originele kraan bij de dealer (€88 en nog wat). En meteen ook maar alle relevante slangen vervangen. Kan dan weer een jaar of acht mee.
Wat ben ik trouwens blij dat ik - nog niet zo lang geleden en blijkbaar op tijd - een vloeistofniveausensor in het expansievat heb gemonteerd...
Dank voor alle informatie, heren.
Adriaan
Wat ben ik trouwens blij dat ik - nog niet zo lang geleden en blijkbaar op tijd - een vloeistofniveausensor in het expansievat heb gemonteerd...
Dank voor alle informatie, heren.
Adriaan
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 19:31 #1427626
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Idee
Dat is inderdaad nog een idee inderdaad om zo'n sensor nog te monteren!
@Rob
Inderdaad, ik heb exact dezelfde ervaring met een namaak Nissens kachelradiator.
Het stoort me zelfs zo erg dat het weer op de lijst staat om te vervangen voor een originele.
@Rob
Inderdaad, ik heb exact dezelfde ervaring met een namaak Nissens kachelradiator.
Het stoort me zelfs zo erg dat het weer op de lijst staat om te vervangen voor een originele.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 19:41 #1427627
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nissens
Inderdaad Nissens. Ik vind het te veel werk om opnieuw te doen, dus ik leef er maar mee. Gelukkig is het niet altijd winter...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 20:28 #1427631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuutje van een imitatie
Tuutje van een imitatie kachelradiator maakt ook een andere hoek (940 1998) eigenlijk past het dus niet.
Destijds een imitatie besteld maar deze na inspectie snel omgeruild voor een originele, Gaat maar zo'n 400.000 kilometer mee dat is dan weer jammer
Destijds een imitatie besteld maar deze na inspectie snel omgeruild voor een originele, Gaat maar zo'n 400.000 kilometer mee dat is dan weer jammer
Moderators: Jerry Stam