vacuum kleppen ??
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2016 21:00 #1105294
door Wim de Jong
vacuum kleppen ?? is gemaakt door Wim de Jong
Het gaat over een 97-er V90, met 3.0 motor, handgeschakeld.
Je hoort de blower blazen, ook via het paneel verschillende toerental, maar er komt nergens lucht uit.
Ik weet van mijn vorige 965 als de blower hart staat, dus max, en je zet de openingen open op het dash, dan zit je toupetje tegen het achterraam.
Nu blijft een veertje gewoon liggen, ondanks de blower op max......wat je ook open zet, raam boven, dash openening of onderaan bij je voeten.
Je voelt totaal geen wind. Helemaal niets.
wat kan dit zijn? vacuum probleem, ik dacht dat het de klepjes waren onderin het dashpaneel, bij de kachelradiator?
heeft iemand een soort schemaatje hoe dit geregeld wordt.......
De airco doet het ook niet, heeft dat een verband? Ondanks dat eea op automatisch staat.
Je hoort de blower blazen, ook via het paneel verschillende toerental, maar er komt nergens lucht uit.
Ik weet van mijn vorige 965 als de blower hart staat, dus max, en je zet de openingen open op het dash, dan zit je toupetje tegen het achterraam.
Nu blijft een veertje gewoon liggen, ondanks de blower op max......wat je ook open zet, raam boven, dash openening of onderaan bij je voeten.
Je voelt totaal geen wind. Helemaal niets.
wat kan dit zijn? vacuum probleem, ik dacht dat het de klepjes waren onderin het dashpaneel, bij de kachelradiator?
heeft iemand een soort schemaatje hoe dit geregeld wordt.......
De airco doet het ook niet, heeft dat een verband? Ondanks dat eea op automatisch staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2016 11:46 #1427714
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic voruut dan mah
Het schema staat in de vraagbaak van de ledensectie.
volvo700vereniging.nl/node/10528
Het zal niet aan het vacuum systeem liggen.
Doet dat het niet dan staan de kleppen in ruststand en moet de lucht er ergens uitkomen.
Het luchtkanaal lijkt verstopt.
Haal je dashboardkastje er uit. Demonteer de powerstage, dan kun je naar binnen kijken in de ruimte tussen blower en verdamper van de airco.
Soms zie je daar wat bladeren liggen.
volvo700vereniging.nl/node/10528
Het zal niet aan het vacuum systeem liggen.
Doet dat het niet dan staan de kleppen in ruststand en moet de lucht er ergens uitkomen.
Het luchtkanaal lijkt verstopt.
Haal je dashboardkastje er uit. Demonteer de powerstage, dan kun je naar binnen kijken in de ruimte tussen blower en verdamper van de airco.
Soms zie je daar wat bladeren liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2016 13:22 #1427719
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blower
Mogelijk is het schoepen wiel los geraakt van de motor.
Dit een keer gezien.
Hoor je de blower / ventilator
wel draaien
Dit een keer gezien.
Hoor je de blower / ventilator
wel draaien
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2016 12:55 #1427766
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic de blower hoor je draaien....
de blower hoor je draaien......en ook toerental gaat keurig mee met de draaiknop op het dash. Standje 1 hoor je hem heel langzaam draaien, en vrij hard op de hoogste stand. Maar er is nergens flow, hoe je ook draait aan de andere knop, raam, in je gezicht, bij je voeten.....er komt nergens lucht uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2016 15:48 #1427770
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoepwiel
Nog maar een keer.
Kijk of schoepenwiel los is geraakt.
Kijk of schoepenwiel los is geraakt.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2016 00:30 #1427775
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic Is dat makkelijk te bekijken,
Is dat makkelijk te bekijken, of moet het handschoenenkastje eruit.
Ik had afgelopen week een proefrit met een V90, die ik misschien wil kopen.
Maar hij had dit probleem, samen met de airco werktte niet.
Verder leek alles redelijk goed, motorisch leek hij prima, mooi stabiel draaien, geen geschud.
Hij reed ook verder prima.
wil een beetje weten hoeveel kosten dit nog zijn, dit voor een tegenbod.
Al weet je nooit wat het aircoprobleem is, natuurlijk. Tussen de luchtspleet van de pomp-koppeling, tot de condensor, pomp of verdamper zit een groot verschil.
Ik had afgelopen week een proefrit met een V90, die ik misschien wil kopen.
Maar hij had dit probleem, samen met de airco werktte niet.
Verder leek alles redelijk goed, motorisch leek hij prima, mooi stabiel draaien, geen geschud.
Hij reed ook verder prima.
wil een beetje weten hoeveel kosten dit nog zijn, dit voor een tegenbod.
Al weet je nooit wat het aircoprobleem is, natuurlijk. Tussen de luchtspleet van de pomp-koppeling, tot de condensor, pomp of verdamper zit een groot verschil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2016 19:00 #1427800
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aircopomp kan je testen door
aircopomp kan je testen door te horen of deze aanslaat dan wel uitslaat na korte tijd (systeem leeg of lek). Er vanuitgaande dat de aansturing klopt....
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2016 20:09 #1427847
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic Dat heb ik al bekeken......de
Dat heb ik al bekeken......de aircopomp draait niet mee, dat kun je zien bij de koppeling.......dus OF luchtspleet te groot, OF systeem leeg, OF aircopomp koppeling wordt niet aangestuurd door ander defect.
Na de proefrit ( ruim 1 week terug) van ruim 20 minuten, waren alle airco leidingen een beetje warm, terwijl ik de temp knop op koud had gezet......binnen was het warm, want auto stond in de zon op me te wachten. temp meter op dash gaf 15 graden aan voor buiten.
Heeft toch ook een beveiliging als de blower draait, cq aangestuurd wordt?
Na de proefrit ( ruim 1 week terug) van ruim 20 minuten, waren alle airco leidingen een beetje warm, terwijl ik de temp knop op koud had gezet......binnen was het warm, want auto stond in de zon op me te wachten. temp meter op dash gaf 15 graden aan voor buiten.
Heeft toch ook een beveiliging als de blower draait, cq aangestuurd wordt?
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-04-2016 20:37 #1427850
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Luchtspleet en systeem leeg eenvoudig vast te stellen
Via zoekfunctie op dit forum is voldoende te vinden over meten van de speling/ luchtspleet van de aircopomp. Geldt ook voor t tijdelijk 'omzeilen' van de te lage druk sensor in airco systeem.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2016 10:51 #1427872
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic vraag
De vraag is denk ik wat kost het om het systeem werkend te krijgen.
Eigenlijk hoef je niks te testen, dan doe je werk voor de verkoper.
Om te weten of de compressor het nog doet, dan verbind je het draadje aan de compressor met plus. Met een ferme klak doet de magneetkoppeling het. Trekt de v-snaar de pomp mee dan weet je meer.
Het systeem zal wel leeg zijn dus verder kom je niet veel te weten.
Vullen 200, condensor 150, droger/filter 100. Ik roep maar wat om mee te beginnen.
Je zit zo op 500.
Is het elektrische aansturing dan kun je met slooponderdelen vrij goedkoop de boel aan de gang krijgen.
Zit het in de vacuum-kleppen dan is het vooral veel werk.
Zet de verkoper maar lekker onder druk.
Voor een 960/v90 is het zo wie zo verstandig wat geld in reserve te houden voor onderhoud.
Eigenlijk hoef je niks te testen, dan doe je werk voor de verkoper.
Om te weten of de compressor het nog doet, dan verbind je het draadje aan de compressor met plus. Met een ferme klak doet de magneetkoppeling het. Trekt de v-snaar de pomp mee dan weet je meer.
Het systeem zal wel leeg zijn dus verder kom je niet veel te weten.
Vullen 200, condensor 150, droger/filter 100. Ik roep maar wat om mee te beginnen.
Je zit zo op 500.
Is het elektrische aansturing dan kun je met slooponderdelen vrij goedkoop de boel aan de gang krijgen.
Zit het in de vacuum-kleppen dan is het vooral veel werk.
Zet de verkoper maar lekker onder druk.
Voor een 960/v90 is het zo wie zo verstandig wat geld in reserve te houden voor onderhoud.
Moderators: Jerry Stam