volvo 740 dimlicht werkt niet
- jos meer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2016 13:30 #1105201
door jos meer
volvo 740 dimlicht werkt niet is gemaakt door jos meer
Ik heb bij een volvo 740 uit 1986 het probleem dat het dimlicht niet werkt.
Met groot licht seinen gaat wel maar de hendel blijft niet op groot licht staan, ook niet als de draaischakelaar op dimlichtstand staat.
Het relais op de zekeringkast klikt en ik heb het eruit gehaald en het ziet er van buiten goed uit.
De auto heeft denk ik geen dagrijverlichting.
Wat kan het probleem zijn? Zit er bij een 740 ergens een grootlichtrelais zoals bij de 240 ,zo ja waar?
Na wat googelen kom ik erachter dat het probleem vaak een gesmolten bulb warning relais is (het grote ronde relais)
Maar bij deze auto uit 1986 zit er op de zekeringkast niet zo'n relais.
Met groot licht seinen gaat wel maar de hendel blijft niet op groot licht staan, ook niet als de draaischakelaar op dimlichtstand staat.
Het relais op de zekeringkast klikt en ik heb het eruit gehaald en het ziet er van buiten goed uit.
De auto heeft denk ik geen dagrijverlichting.
Wat kan het probleem zijn? Zit er bij een 740 ergens een grootlichtrelais zoals bij de 240 ,zo ja waar?
Na wat googelen kom ik erachter dat het probleem vaak een gesmolten bulb warning relais is (het grote ronde relais)
Maar bij deze auto uit 1986 zit er op de zekeringkast niet zo'n relais.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-04-2016 17:22 #1427177
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Lampencheckrelais
Dan hebben we (een deel van) de oorzaak, zonder heb je het zelfde effect als bij een gesmolten relais, geen verbinding.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- jos meer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2016 18:54 #1427178
door jos meer
Beantwoord door jos meer in topic Het is opgelost.
Het is opgelost.
Wat relais , zoals het bulb failure relais, eruit getrokken en teruggeplaatst en het licht deed het weer.
Ik vermoed een slecht contact van de pennetjes als oorzaak alhoewel er niets vreemds aan te zien was.....
Wat relais , zoals het bulb failure relais, eruit getrokken en teruggeplaatst en het licht deed het weer.
Ik vermoed een slecht contact van de pennetjes als oorzaak alhoewel er niets vreemds aan te zien was.....
Moderators: Jerry Stam