luchtinlaat dichting 2.5 24 valve 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 13:11 #1105162
door V700 register
luchtinlaat dichting 2.5 24 valve 960 is gemaakt door V700 register
Beste
mijn motorblok staat te schudden en draait onregelmatig
wanneer ik de eerste fiche uittrek vooraan verandert er niets aan toerental dus denk ik dat eerste niet werkt
die dichting vernieuwen is dat te doen of speciaal werk?
mvg
Pieter Maeckelbergh
mijn motorblok staat te schudden en draait onregelmatig
wanneer ik de eerste fiche uittrek vooraan verandert er niets aan toerental dus denk ik dat eerste niet werkt
die dichting vernieuwen is dat te doen of speciaal werk?
mvg
Pieter Maeckelbergh
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 20:33 #1426907
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar wat doet je denken da
Maar wat doet je denken da dit met de pakkingen te maken heeft?
Heb je al je ontsteking gerelateerde items gecontroleerd, dat zou ik eerst doen.
Heb je al je ontsteking gerelateerde items gecontroleerd, dat zou ik eerst doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 20:55 #1426910
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inlaatspruitstuk
Heb de pakking van het inlaatspruitstuk met hulp van mede sleutelaars en onder toezicht van de monteur vervangen bij garage Bosscha, en het is, wel met beleid, goed te doen.Nou was de mijne een 4 cilinder en ik weet niet precies hoe dat zit bij de 960, maar met hulp van van ervaren sleutelaars moet dat goed komen. De motor loopt weer als een zonnetje, dus zeker doen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 23:43 #1426918
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat bedoel je met ' de eerste fiche uittrek'
Wat bedoel je met ' de eerste fiche uittrek', ik probeer ook maar mee te denken,
Valse lucht zou ik op proberen te sporen middels wat remmemreiniger te spuiten bij de inlaat omgeving, zou dan hoorbaar ook wat extra toeren moeten gaan draaien, als dat het probleem zou zijn..
Begin eerst anders maar met de foutcodes te lezen, is het nog een 95-er?
Valse lucht zou ik op proberen te sporen middels wat remmemreiniger te spuiten bij de inlaat omgeving, zou dan hoorbaar ook wat extra toeren moeten gaan draaien, als dat het probleem zou zijn..
Begin eerst anders maar met de foutcodes te lezen, is het nog een 95-er?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2016 12:51 #1426936
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Schudden tijdens verder
Schudden tijdens verder normaal lopen is wel een teken van valse lucht. Na een backfire is het niet onwaarschijnlijk dat een van de zes rubber moffen in het inlaatspruitstuk lek is: de pakkingen zelf zijn bij deze motor niet het zwakke punt.
Opsporen met remmenreiniger, en proberen te voelen of al die moffen nog goed zitten (ze horen aan beide kanten met eenmalige slangklemmen vast te zitten, en het rubber moet soepel maar niet zacht zijn.
Als 1 cilinder constant niet meedoet, dan zou ik als eerste de bobinebekabeling controleren.
Opsporen met remmenreiniger, en proberen te voelen of al die moffen nog goed zitten (ze horen aan beide kanten met eenmalige slangklemmen vast te zitten, en het rubber moet soepel maar niet zacht zijn.
Als 1 cilinder constant niet meedoet, dan zou ik als eerste de bobinebekabeling controleren.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2016 14:20 #1426939
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic uitwisselen
Je kunt met draaiende motor met de connector van bobine 1 een beetje trekken, en duwen en kijken of dat wat uitmaakt. De connectoren van de bobines zijn een bekend zwak punt omdat het isolatiemateriaal binnenin verteerd is. Als je het dan nog niet vertrouwd kan je de connector helemaal verwijderen en de twee messing aansluitbusjes aan de kabel ietsje plat knijpen zodat ze stijf op de bobineaansluiting passen.
Als dat niet helpt een bobine + bougie van een andere cylinder omwisselen en kijken of het probleem in cylinder 1 blijft of mee verhuisd.
Piet
Als dat niet helpt een bobine + bougie van een andere cylinder omwisselen en kijken of het probleem in cylinder 1 blijft of mee verhuisd.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2016 13:30 #1427087
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb die moffen vervangen
ik heb die moffen vervangen en nog altijd dat sputteren wanneer je gas geeft zal nu de bekabeling bekijken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2016 19:44 #1427098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougies
welke zijn de juiste bougies voor een 2.5?
ik heb de eerste eruitgehaald en was nogal zwart bruin bovenaan
zal die eerst eens vervangen
ik heb de eerste eruitgehaald en was nogal zwart bruin bovenaan
zal die eerst eens vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2016 20:15 #1427101
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougies
ik heb hier nog een 3.0 blok met propere bougies passen die ook voor een 2.5 ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2016 21:52 #1427105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewoon nieuwe kopen
Gewoon nieuwe bougies kopen, origineel volvo, een setje is niet duur.
Als je zaken wilt uitsluiten dan zou ik hier niet op gaan bezuinigen door 2e hands spul te plaatsen. Althans dat is mijn persoonlijke mening.
Als je zaken wilt uitsluiten dan zou ik hier niet op gaan bezuinigen door 2e hands spul te plaatsen. Althans dat is mijn persoonlijke mening.
Moderators: Jerry Stam