buitentemperatuurmeter/instumentenpaneel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2016 20:46 #1105146 door V700 register
buitentemperatuurmeter/instumentenpaneel is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo liefhebbers,

Ik heb een buitentemperatuurmeter op de kop getikt, maar heb geen passende stekker in mijn dashboard.
Is het mogelijk dat er verschillende meters in omloop zijn? of is de stekker op de foto voor een andere functie?
Voor de duidelijkheid........de witte stekker is van de temp.meter en de gele komt uit de kabelboom.

In t verleden heb ik ooit iets gehoord over een zegel op de achterkant van het instrumentenpaneel, waar zou deze dan moeten zitten?

Grtz Daniel
945 2.3 1991

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2016 00:25 #1426776 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Je mist iets
Hallo Daniel
Er zit een kunststof beugeltje achter op de tellerunit, die er na de eerste keer niet meer op wil. Dus het zou zomaar kunnen, dat dat beugeltje al weg is.
In een 945 van modeljaar 1991 zul je de juiste stekker niet vinden, tenzij iemand anders 'm er al in gezet heeft. Pas vanaf modeljaar 1993 is de auto voorbereid op de buitentemperatuurmeter. Je zult, net als ik (ook 945 modeljaar 1991), de kabelboom zelf moeten uitbreiden. Volvo heeft daar een setje voor uitgebracht, dat volgens mij iets van 32 euro kost. Bestelnummer 9134 088. Een beschrijving van de set staat <a href="/node/3688" target="_blank">hier</a>.
groetjes
Mathy
PS ik ben niet helemaal zeker of de stekker (van de buitentemperatuurmeter) in jouw foto op die in de set past. Maar alle versies van deze buitentemperatuurmeter zijn identiek. Alleen de aansluiting is anders. En die kun je eventueel aanpassen. De kleurcodes zijn altijd dezelfde. Sommige buitentemperatuurmeters worden naar verloop van tijd zwart. Als je die voor een paar euro op de kop kunt tikken, kun je daar de stekkers vanaf halen. De stekkers van Volvo zijn meestal redelijk makkelijk uit elkaar te halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam