2 x na elkaar kmteller en dagteller kapot, toeval?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2016 09:49 #1104891
door Jerry Stam (GAST)
2 x na elkaar kmteller en dagteller kapot, toeval? is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
De kilometerteller en dagteller werkte niet meer bij Amerigo. ( 740 GL 1988) De snelheidsmeter wel. Ik heb een reservebak aangesloten en die werkte wel maar slechts 53 kilometer lang. De dagteller en kilometer teller doen het nu ook bij mijn reservebak niet meer.
Ik ben bekend met het stukgaan van een tandwieltje in de tellers maar 2 tellerbakken vlak na elkaar? Toeval of kan er nog een andere oorzaak zijn?
Ik ben dus ook wederom op zoek naar een tellerbak voor de oude neus;het 2e type met benzinemeter links , dan klok, dan teller en dan temperatuurmeter rechts. Het dient een VDO te zijn,te herkennen aan de dagteller waarbij de cijfers niet van elkaar gescheiden zijn.
Groetjes Rudiger
Ik ben bekend met het stukgaan van een tandwieltje in de tellers maar 2 tellerbakken vlak na elkaar? Toeval of kan er nog een andere oorzaak zijn?
Ik ben dus ook wederom op zoek naar een tellerbak voor de oude neus;het 2e type met benzinemeter links , dan klok, dan teller en dan temperatuurmeter rechts. Het dient een VDO te zijn,te herkennen aan de dagteller waarbij de cijfers niet van elkaar gescheiden zijn.
Groetjes Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-01-2016 15:03 #1424901
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Snelheidsmeter ook defect?
Je snelheidsmeter doet het nog wel correct?
Als ik me niet vergis komt er maar 1 signaal binnen, die wordt gebruikt voor snelheid, meterstand en dagteller.
Als er een fout in de puls zou zijn, zou je snelheidsmeter het ook niet meer moeten doen.
Als de snelheidsmeter het wel doet, zou ik de fout toch in de tellerbak gaan zoeken.
Kan in ieder geval geen kwaad om eens naar het beruchte tandwieltje te kijken of deze gebarsten is.
Als ik me niet vergis komt er maar 1 signaal binnen, die wordt gebruikt voor snelheid, meterstand en dagteller.
Als er een fout in de puls zou zijn, zou je snelheidsmeter het ook niet meer moeten doen.
Als de snelheidsmeter het wel doet, zou ik de fout toch in de tellerbak gaan zoeken.
Kan in ieder geval geen kwaad om eens naar het beruchte tandwieltje te kijken of deze gebarsten is.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2016 17:47 #1424904
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tandwieltje vervangen
Tandwieltje vervangen Rudiger of opsturen naar Frans Erics .
Heb je gelijk 2 werkende tellerbakken ipv weer een gebruikte kopen , die het misschien ook niet doet .,
Zelf bij een 850 het tandwieltje vervangen (zie facebook) en die tellerbak werkt weer goed .
Messing tandwieltje bij Frans Erichs gekocht en zelf gemaakt , alleen bij een 850 is het wat meer werk om de tellerbak er uit te halen , bij 740 is het zo gedaan .
Heb je gelijk 2 werkende tellerbakken ipv weer een gebruikte kopen , die het misschien ook niet doet .,
Zelf bij een 850 het tandwieltje vervangen (zie facebook) en die tellerbak werkt weer goed .
Messing tandwieltje bij Frans Erichs gekocht en zelf gemaakt , alleen bij een 850 is het wat meer werk om de tellerbak er uit te halen , bij 740 is het zo gedaan .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2016 18:36 #1424907
door V700 register
klinkt dus idd als toeval dat er 2 kilometertellers na elkaar stukgaan!
Beantwoord door V700 register in topic ga ik doen
klinkt dus idd als toeval dat er 2 kilometertellers na elkaar stukgaan!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2016 18:38 #1424908
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic openschroeven
ik heb hier nu 1 losse tellerunit, ( de andere zit nog in Amerigo) zal eens kijken hoe die uit elkaar geschroefd kan worden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2016 19:25 #1424912
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook jij
Fred ben welkom op de sleuteldag van a.s zaterdag in Heerhugowaard,kan je mooi eventjes doen voor onze RC rudiger tellerbak repareren en als je ook nog een hapie wil mee eten in Rustenburg even met onze vriend Rudiger contact opnemen.
Groeten ted.
Groeten ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2016 20:45 #1424915
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tellerbak 740
De teller bak uit elkaar halen bij een 740 is iets lastiger dan bij de 850 (850 net gedaan zie facebook pagina) .
Bij de 740 moet je dus ook de wijzerplaat en de wijzer er af halen en dat wil soms wel eens verkeerd gaan.
Het is makkelijker als de teller bak er uit is en je het stuk kunststof waar het motortje achter zit met een dremel weghaalt , dan hoeft de teller bak niet verder uit elkaar en kan je het motortje wat zorgt voor de aandrijving van dagteller en km stand makkelijker verwijderen en kan je het tandwieltje vervangen.
Wel het restant van tandwieltje ook verwijderen anders kan het tandwieltje niet draaien en moet je bak weer eruit .
Op bijgaande foto zie je nog een mm groot stukje tandwiel zitten in de groeven waar tandwieltje in rond draait (is 850 tellerblokje ) maar voor de 740 geldt hetzelfde . Goed kijken of je restant tandwieltje kan vinden.
Bij de 740 moet je dus ook de wijzerplaat en de wijzer er af halen en dat wil soms wel eens verkeerd gaan.
Het is makkelijker als de teller bak er uit is en je het stuk kunststof waar het motortje achter zit met een dremel weghaalt , dan hoeft de teller bak niet verder uit elkaar en kan je het motortje wat zorgt voor de aandrijving van dagteller en km stand makkelijker verwijderen en kan je het tandwieltje vervangen.
Wel het restant van tandwieltje ook verwijderen anders kan het tandwieltje niet draaien en moet je bak weer eruit .
Op bijgaande foto zie je nog een mm groot stukje tandwiel zitten in de groeven waar tandwieltje in rond draait (is 850 tellerblokje ) maar voor de 740 geldt hetzelfde . Goed kijken of je restant tandwieltje kan vinden.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2016 10:59 #1424936
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Frans Erics is wel een
Frans Erics is wel een aanrader: kost wat, maar dan heb je ook een mooi schone, doorgemeten en helemaal nagekeken tellerset.
Alternatief kan je ook een van de sets zaterdag aan Jan Huijsmans geven: die heeft al zo'n beetje seriewerk gemaakt van tellers repareren en tellerafwijking corrigeren. Een 740-set kent voor hem nog maar weinig geheimen.
Alternatief kan je ook een van de sets zaterdag aan Jan Huijsmans geven: die heeft al zo'n beetje seriewerk gemaakt van tellers repareren en tellerafwijking corrigeren. Een 740-set kent voor hem nog maar weinig geheimen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2016 14:46 #1424941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook 2x tellerbak kapot
Ik heb ook 2x (dacht ik) een kapotte tellerbak gehad. De eerste keer heb ik hem vervangen. De snelheids meter deed het niet meer, maar de teller nog wel. Dat houdt in dat het signaal vanaf de achteras goed moet zijn en de unit is overleden. Jan C had er een voor me uit een slopert, helaas met lelijke chromen ringen, maar hij deed het.
Na 2 jaar hield hij er plots weer mee op, ik dacht gelijk aan de unit, het is een kwaal, slechte elco's. Ik kan weer een andere zoeken, of hem laten repareren. Ik heb voor het laatste gekozen en heb contact opgenomen met Frans Erics. Die raadde me aan eerst te kijken of er überhaupt wel signaal kwam van de achteras voordat ik overging tot opsturen van de unit.
Was de draad bij de gever gebroken !!!!!
Na 2 jaar hield hij er plots weer mee op, ik dacht gelijk aan de unit, het is een kwaal, slechte elco's. Ik kan weer een andere zoeken, of hem laten repareren. Ik heb voor het laatste gekozen en heb contact opgenomen met Frans Erics. Die raadde me aan eerst te kijken of er überhaupt wel signaal kwam van de achteras voordat ik overging tot opsturen van de unit.
Was de draad bij de gever gebroken !!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2016 16:10 #1424944
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Effe bezig
Valt niet mee, reserve-tellerbak 3 heeft een goed tandwieltje maar de bevestiging van de 0 steller ontbreekt. Van de originele tellerunit heb ik helaas de aanwijsnaald afgebroken. Ben er wel achter dat daar het tandwieltje van stuk was. Dus nu de reservebank die in Amerigo zit opknappen. Ik krijg gelukkig hulp van Gerben!
Moderators: Jerry Stam