bevestiging bout stuurbekrachtigingspomp is weg

• Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2015 08:25 #1104743 door Eric Quak
Gisteren ontdekt dat de bevestiging van de stuurbekrachtigingspomp eruit is. Pomp hangt nu op het stalboutje vast. Poulie staat nu ook scheef op de snaar. Het hangt overigens wel en ik rijd er ook nog mee maar het moet uiteraard weer vast komen te zitten. In de Haynes gekeken en als ik het goed begrijp is het een boutje en een moertje waarmee de pomp aan de onderzijde wordt bevestigd.

Bevestigen gaat waarschijnlijk het makkelijkst als de kunststof beschermingsplaat onder de motor er vanaf is? Via de bovenzijde kun je er slecht iig.

Wie weet welke maar bout en moer ik moet hebben?

Alvast bedankt voor de reacties ;-).

Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2015 00:55 #1424153 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Boutje
De pomp is van bovenaf goed toegankelijk. Wanneer je de stelbout los hebt is het goed te doen. Van onderaf zitten de leidingen vaak in de weg.

Wanneer ik het mij goed herinner is de bevestigingsbout M8. Het beste kun je die gewoon op de sloop halen, of bij een of andere Volvo gerelateerde garage, dan weet je zeker of de lengte en het schroefdraaddeel gelijk zijn aan het origineel. Sterker nog, dan heb je een originele bout. En erg handig, een zelfborgende moer gebruiken, dan verlies je 'm niet weer..... ;-).

Wel snel doen, op de stelbout hangt-ie niet lang en het is minder gezond voor de v-snaar, die er mogelijk wel erg lenig van wordt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam