Retourleiding stuurbekrachtiging 940 stuk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 14:45 #1104631 door V700 register
Retourleiding stuurbekrachtiging 940 stuk is gemaakt door V700 register
Beste allemal,

Het blijkt dat mijn retourleiding van de stuurbekrachting stuk is.
Het duurt nog even (wacht al dikke week) voordat autorima er eentje beschikbaar heeft.
De olie zeikt eruit, dus op peil houden kan ik wel vergeten.

Mjin vraag:

1. Kan ik nog rijden? Kleine stukjes. Hij ging lek in Bleiswijk, naar Wagenigen geereden en op en neer naar Druten.
2. Kan iemand mij uit de brand helpen als het nog heel lang gaat duren?

Alvast dank voor jullie reactie,

Marten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 14:55 #1423262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealer
Dealers eens vragen? Soms kunnen ze vandaag bestellen en morgen leveren. Hoewel dat wel steeds minder wordt voor de oudere modellen en bij afnemende voorraad. Als de dealer kan leveren heb je ook een nieuwe slang (ik kan Auto Rima vooral als demontagebedrijf/leverancier van gebruikte onderdelen).

Ik denk dat rijden niet verstandig is. Je zou misschien binnendoor zonder bekrachtiging kunnen rijden maar dan zou ik de pomp van de stuurbekrachtiging NIET laten draaien om drooglopen en schade aan de pomp te voorkomen. Alleen kun je de pomp niet stilzetten omdat de v-snaar die de stuurbekrachtigingspomp aandrijft ook de waterpomp voor de koelvloeistof aandrijft. Die v-snaar kun je dus niet weghalen want dan heb je geen koeling.

Bovenstaande gaat op voor de late 740 en 940, ik dacht dat de vroege modellen soms een wat andere aandrijving van dynamo/waterpomp/stuurbekrachtiging hebben. De v-snaren zijn daar soms anders gegroepeerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 15:42 #1423266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 'Verder zoek-ideeën'
Hoi Marten,
Doorrijden, ook kleine stukjes, lijkt me niet verstandig inderdaad. Zodra je start, loopt de stuurbekrachtigingspomp al...
Andere leveranciers proberen? In willekeurige volgorde bijvoorbeeld <a href=" www.estateservices.nl " target="_blank">Estateservices, www.nordicar.com " target="_blank">Nordicar, timensmit.nl " target="_blank">Timen Smit, vomd.nl " target="_blank">VOMD, www.scandcar.nl/volvo-onderdelen/ " target="_blank">Scandcar, en/of rechtstreeks kontakt zoeken met volvo700vereniging.nl/advertenties " target="_blank">de onderdelenaanbieders hier op de site.
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 15:46 #1423268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh ja, en deze bedoelde ik ook
Ik dacht al: ergens hier was toch een lijst met vaste adverteerders? Tadaaa, <a href=" volvo700vereniging.nl/node/32695 " target="_blank">de lijst met vaste adverteerders. Gelukkig heet die ook gewoon zo onder het kopje 'Advertenties' :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 15:51 #1423269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor julliere acties. Ik
Dank voor julliere acties. Ik ben teruggekomen uit Bleiswijk en dat was 100 km. Toen ik er olie bijgooide gng de bekrachtiging weer prima. Helaas lag de olie 10 tellen later op de grond.
Gerard in Lienden vertelde dat de leiding uit Zweden moest komen, vandaar dat ik autorima probeerde.

Ik zal jullie links ook even proberen. Nooit geschoten is altijd mis.

gr Marten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 18:08 #1423270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slangklem aandraaien
Weet je zeker dat de retourleiding wel stuk is? Er staat nauwelijks druk op, dus is er niet gewoon iets losgelopen, een slangklem of zo? Ik meen mij te herinneren dat ik heel lang geleden ook eens zoiets had en dat dat simpel op te lossen was.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 18:43 #1423271 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Saab
Zoiets had mijn vader laatst met zijn Saab.
Stukje slang eraf, nieuwe klem en klaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 21:07 #1423274 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doe-het-zelf-mogelijkheden
Oh ja, de retourleiding is inderdaad geen hogedrukleiding, dat opent doe-het-zelf-mogelijkheden! Bij mijn 960-2 lekte de hogedrukleiding (al na 19 jaar...) en bij inspectie van het systeem bleek de retourleiding inderdaad niet zo spannend in elkaar te zitten. Vanwege beginnende scheurtjes bij de pompaansluiting heb ik 'm toen een stukje ingekort. Als je veel tekort komt, kun je er eventueel (of sowieso) een filter tussen zetten; levert je zo'n 10cm speling op. Heeft bijvoorbeeld Timen op zijn aanbodpagina, op de 7e pagina van onderen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 21:45 #1423275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga er een deze dagen onder
Ik ga er een deze dagen onder duiken. Voor de double check.
Trouwens Timen reeds gesproken. Die heeft er eentje liggen.

Ik laat het weten.

Marten

PS: kun je ook e-mail notificaties instellen per draadje? Want hoe vind ik deze anders terug na een week?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2015 21:46 #1423276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Voeg to aan favorieten" is 1
"Voeg to aan favorieten" is 1 optie zie ik ;)

Moderators: Jerry Stam