Tikkende of ratelende achterwielen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2015 20:54 #1104573
door V700 register
Tikkende of ratelende achterwielen is gemaakt door V700 register
Bij de voorcontrole voor de APK viel het me op dat als je de achterwielen met de hand ronddraait er een soort tik, of ratel in zit. Zat aan beide kanten.
Is dat een signaal dat de lagers aan gort zijn of is het iets specifieks voor de 940. Was me eerder nooit opgevallen..
Iemand die een licht kan laten schijnen over dit getik?
Alvast bedank!
Is dat een signaal dat de lagers aan gort zijn of is het iets specifieks voor de 940. Was me eerder nooit opgevallen..
Iemand die een licht kan laten schijnen over dit getik?
Alvast bedank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-10-2015 21:06 #1422894
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic tandwielen
Ik vermoed dat je tandwielen in de klok van je achteras hoort die ronddraaien (die dikke bult midden in de as tussen je achterwielen). Dat hoort zo, kan geen kwaad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2015 21:49 #1422896
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic No problemo, doen ze allemaal
No problemo, doen ze allemaal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2015 09:31 #1422926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is dat dan het differentieel?
Het geluid lijkt wel een beetje te komen van de bandkant, minder van de onderkant. Maar ik laat de lagers dus maar even wachten, als het wel een afkeurpunt is kan het altijd nog 
Of is het sowieso beter om na een kleine miljoen km die dingen te vervangen?
Dank!
Of is het sowieso beter om na een kleine miljoen km die dingen te vervangen?
Dank!
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2015 13:49 #1422932
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re: Tikkende of ratelende achterwielen
Lijkt me typisch een garantie geval. (coulance regeling)
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2015 15:05 #1422934
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee, de standaard
Nee, de standaard vervangingstermijn is een miljoen mijl.... Bij een miljoen kilometer is het enige standaard onderhoud het bestellen van een eland-kilometerstickertje.
Serieus: dat tikken doen ze allemaal bij draaien van de wielen op de brug. Als je een sper hebt, draait de andere kant in dezelfde richting, zonder sper draait die tegengesteld. Is het tikken erg luid, dan kan het geen kwaad om je differentieelolie eens te verversen.
Alleen als een achteras tijdens het rijden duidelijk geluid maakt, zou ik gaan denken aan vervanging van onderdelen. Een slecht wiellager hoor je wel gonzen.
Serieus: dat tikken doen ze allemaal bij draaien van de wielen op de brug. Als je een sper hebt, draait de andere kant in dezelfde richting, zonder sper draait die tegengesteld. Is het tikken erg luid, dan kan het geen kwaad om je differentieelolie eens te verversen.
Alleen als een achteras tijdens het rijden duidelijk geluid maakt, zou ik gaan denken aan vervanging van onderdelen. Een slecht wiellager hoor je wel gonzen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2015 16:43 #1422938
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Miljoen beurt
Is dat een bewerkelijke klus? Auto staat nu toch op de brug voor diverse APK-klusjes dus als het simpel is ...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2015 18:10 #1422939
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Differentieel olie verversen?
Differentieel olie verversen? Als het goed is, is dat een kwestie van aftapplug en vulplug losdraaien, leeglopen, aftapplug dichtdraaien en bijvullen. Op de brug een klusje van niets.
Maar die pluggen willen ook weleens flink vastgeroest zitten, en dat kan het een grotere klus maken. En verse koperen afdichtringen zijn ook wel verstandig natuurlijk.
Maar die pluggen willen ook weleens flink vastgeroest zitten, en dat kan het een grotere klus maken. En verse koperen afdichtringen zijn ook wel verstandig natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2015 23:03 #1422950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de 1998'ers is het het
Bij de 1998'ers is het het onderste boutje in de flens van het cardanhuis de aftapplug, je ziet dus niet echt een grote aftapplug zoals je zou verwachten. Alles er uit laten lopen en dan via de vulplug bovenin lekker een bus remmenreiniger er in leegspuiten. Weg laten lopen en goed laten verdampen.
Dan vullen met cardanolie 80/90 je hebt toch wel bijna zo'n 2 liter nodig, als het overstroomt is het peil weer ok. Koperen/messing ringen kun je ook uitgloeien boven b.v. het gasfornuis, zijn ze weer lekker zacht en klaar voor gebruik.
Dan vullen met cardanolie 80/90 je hebt toch wel bijna zo'n 2 liter nodig, als het overstroomt is het peil weer ok. Koperen/messing ringen kun je ook uitgloeien boven b.v. het gasfornuis, zijn ze weer lekker zacht en klaar voor gebruik.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-11-2015 15:22 #1422972
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Achterassen
Achterassen tikken inderdaad allemaal. Pas als ze gaan huilen en zingen en onder het rijden is het loos.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Moderators: Jerry Stam