Vervangen brakebooster/rembekrachtiger
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2015 13:34 #1104455
door Jerry Stam (GAST)
Vervangen brakebooster/rembekrachtiger is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Ik had ergens bij Baseman gelezen hoe je de brakebooster / rembekrachtiger moest vervangen, maar helaas waren hier geen afbeeldingen bij.
Ik gaf al aan dat ik, wanneer ik er aan toe zou komen, er wel wat foto's bij wilde maken, en er een soort van handleiding van te maken.
Ik heb het verhaal maar zo gedetailleerd mogelijk gehouden, is altijd vervelend als er net iets aan de info ontbreekt wat je niet duidelijk is
In de bijlage een PDF met tekst en foto's zoals ik te werk ben gegaan.
Mocht je iets tegenkomen wat niet klopt, of beter kan, dan hoor ik het graag. Dan kan ik dit aanpassen.
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...es/Brake-booster.pdf
Grtn
S.
Ik gaf al aan dat ik, wanneer ik er aan toe zou komen, er wel wat foto's bij wilde maken, en er een soort van handleiding van te maken.
Ik heb het verhaal maar zo gedetailleerd mogelijk gehouden, is altijd vervelend als er net iets aan de info ontbreekt wat je niet duidelijk is
In de bijlage een PDF met tekst en foto's zoals ik te werk ben gegaan.
Mocht je iets tegenkomen wat niet klopt, of beter kan, dan hoor ik het graag. Dan kan ik dit aanpassen.
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...es/Brake-booster.pdf
Grtn
S.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2015 21:42 #1422257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rembekrachtiger
Goed gedaan en duidelijke foto's!
Groet Harry.
Groet Harry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2015 22:01 #1422258
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed bezig
Leuk dat je je klus met ons deelt met deze duidelijke beschrijving. Altijd handig voor wie de klus voor het eerst aanpakt. Vind je het goed als ik de PDF ook in de vraagbaak hang?
Overigens het vervelende 'retour' slangetje wat je beschrijft gaat naar de hoofdkoppelingscilinder. De koppeling is hydraulisch bij een 940 (en de meeste andere bakstenen op de oude 7 series na) en deelt de vloeistof met het remsysteem. Na het vullen dus even goed controleren of de koppeling nog naar behoren werkt en evt. ontluchten.
Overigens het vervelende 'retour' slangetje wat je beschrijft gaat naar de hoofdkoppelingscilinder. De koppeling is hydraulisch bij een 940 (en de meeste andere bakstenen op de oude 7 series na) en deelt de vloeistof met het remsysteem. Na het vullen dus even goed controleren of de koppeling nog naar behoren werkt en evt. ontluchten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2015 22:24 #1422259
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijdje niet gekeken
Goed gedaan, was al een tijdje door drukte niet op het forum geweest maar dit zijn leuke en nuttige initiatieven.
Alvast mijn dank
Alvast mijn dank
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-10-2015 13:25 #1422274
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic vervelende retour slangetje
Ik heb het even opgezocht, maar dat slangetje is inderdaad de toevoer naar de hoofdkoppelingscilinder.
Het voordeel is dat deze een stuk lager dan het reservoir gemonteerd is.
Aangezien lucht omhoog stijgt, zal dit geen probleem moeten zijn.
Als je het koppelingspedaal intrapt, zal hij misschien de lucht ietwat aanzuigen, maar bij loslaten stroom de vloeistof weer dezelfde weg terug en duwt de lucht weer terug naar boven.
Des al niet te min, ik zal de tekst nog wat aanpassen om te voorkomen dat dit problemen zou kunnen geven.
De PDF toevoegen aan de vraagbak is absoluut geen probleem, maar wacht nog even totdat ik hem geupdate heb.
Wil namelijk nog wat andere dingen toevoegen.
Grtn
S.
Het voordeel is dat deze een stuk lager dan het reservoir gemonteerd is.
Aangezien lucht omhoog stijgt, zal dit geen probleem moeten zijn.
Als je het koppelingspedaal intrapt, zal hij misschien de lucht ietwat aanzuigen, maar bij loslaten stroom de vloeistof weer dezelfde weg terug en duwt de lucht weer terug naar boven.
Des al niet te min, ik zal de tekst nog wat aanpassen om te voorkomen dat dit problemen zou kunnen geven.
De PDF toevoegen aan de vraagbak is absoluut geen probleem, maar wacht nog even totdat ik hem geupdate heb.
Wil namelijk nog wat andere dingen toevoegen.
Grtn
S.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam