Turbodruk meter inbouwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2015 21:21 #1104454 door V700 register
Turbodruk meter inbouwen is gemaakt door V700 register
Al enige jaren heb ik hier een fraaie turbodruk meter liggen, maar nog nooit ingebouwd. Wat ik heb lijkt me compleet: meter, slangetje, t-stuk. Klaar om ingebouwd te worden dus.
Nu heb ik vanavond even gezocht op het forum maar nog niet echt kunnen vinden waar het ding aan te sluiten. De topics waar het mogelijk duidelijk zou zijn vertonen foto's van voor de site migratie en die zijn helaas niet meer zichtbaar.

Iemand advies, het liefst met foto's, waar dit aan te sluiten?
En is het te doen voor iemand die best handig is, maar op motoren gebied een relatieve beginneling?
Dan moet ik vervolgens alleen in het interieur/dashboard nog een plekje vinden, maar dat zal nog wel het makkelijkst zijn denk ik.

Bedankt alvast!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2015 22:58 #1422202 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Inlaatspruitsuk
Daar zitten "plugjes" die je eruit kunt draaien en er verloopstukjes in kunt draaien waar de slang naar je turbodrukmeter op past.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2015 23:23 #1422203 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbodrukmeter
Ik heb mijn meter zo aangesloten, is overigens een originele, bij Estate Services gekocht.
Vr.Gr. Harry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2015 08:29 #1422208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van motorblok naar dashboard
Da's ook mijn grootste zorg en reden dat het spul hier ook al weer een jaar of zo klaar ligt. De MBC is er al afgehaald omdat het ding kapot was maar toch...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2015 09:03 #1422209 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verloopstukjes
Kijk, dat ziet eruit alsof dat wel goed te doen is. Mooi klusje voor komend weekend. Dank ook voor de duidelijke foto, nu alleen nog ergens die verloopstukjes zien te krijgen waar Jerry over sprak want dat zit natuurlijk net weer niet bij het setje wat ik heb.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2015 10:10 #1422212 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Restrictor...
Peter,
Hoogstwaarschijnlijk zit in het T-stukje een restrictor (of te wel een messing stukje met een heel klein gaatje). Als je dat niet gebruikt kan het voorkomen dat de turbodrukmeter in de auto "geluid" gaat maken. In het inlaatspruitstuk heerst niet een constante druk maar die druk veranderd steeds een beetje (openen en sluiten van de kleppen). Die drukverschillen worden bij een "open" verbinding doorgegeven aan het mechaniek in de meter. Die restrictor voorkomt dat.

Ik had mijn meter eerst ook zonder het bijgeleverdeT-stukje geplaatst en irriteerde ik me gek aan het geratel uit de meter. T-stukje met restrictor geplaatst en weg was het geratel.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2015 10:10 #1422213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sloop.....
Ff op de sloop een nippeltje uit het spruitstuk draaien.......

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-10-2015 16:58 #1422222 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic ratelende meter
Ratelende meter had ik ook, heb hem vervangen door een vloeistof-gevulde meter.
Dat is met glycerine als ik me niet vergis, druk meter is een stuk stabieler en van ratelen geen sprake.

Ik heb mijn drukmeter door de speaker naast/achter het stuur naar boven laten komen.
Ik miste daar dat dopje van het afdekplaatje toch al van...

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2015 23:57 #1422235 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto bij?
Hallo Hein

Dat "T-stukje met restrictor", is dat overal te krijgen of moet je daar specifiek voor naar de Volvodealer/sloper?

BTW heb je een foto van dat dingetje of de plek waar ie zit? Dat zoekt wat makkelijker.

groetjes

Mathy (die ooit nog z'n Econometer wil aanpassen aan "ongeblazen")

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2015 09:41 #1422237 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Geen Volvo-onderdeel
Mathy,
Dat T-stukje wordt vaak bij een meter geleverd (was bij mij het geval). Overigens een goede kans dat bij de wat betere/duurdere meters, die restrictor al in de meter zit. Met het T-stukje kan je makkelijk een reeds bestaande vacuum/druk slang aftappen. (hoef je dus geen extra nippels te zoeken om in het inlaatspruitstuk te zetten)

Zo'n restrictor is wel te vinden op internet maar je moet wel de juiste zoek-argumenten gebruiken. Als je zoekt met "restrictor boost gauge" dan krijg je er wel een paar te zien.
Ze zijn er als T-stuk maar ook als "in-line" model

Moderators: Jerry Stam