speakers volvo 960
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2015 19:07 #1104358
door Jp Van Bommel (GAST)
speakers volvo 960 is gemaakt door Jp Van Bommel (GAST)
Dag Iedereen,
Ik wil graag standaard 13 cm speakers inbouwen , voordeuren hebben mijn voorkeur
ik vind een topic over 960 speakers maar herken mijn panelen niet...
Achter de panelen zowel voordeuren als achterdeuren vind ik een inbouw-unit die met 3 rode pinnen vast zit(zat!)
Het heeft een vrij grote maat het helespeaker huis.
De originele speaker zijn idd rond 15 cm maar zijn zitten niet vast met schroeven. Ze zitten vast met 3 L-slotjes. Ze zijn er in gedraaid...
Hoe kan ik dit aanpakken,...?
MVG, JP
Ik wil graag standaard 13 cm speakers inbouwen , voordeuren hebben mijn voorkeur
ik vind een topic over 960 speakers maar herken mijn panelen niet...
Achter de panelen zowel voordeuren als achterdeuren vind ik een inbouw-unit die met 3 rode pinnen vast zit(zat!)
Het heeft een vrij grote maat het helespeaker huis.
De originele speaker zijn idd rond 15 cm maar zijn zitten niet vast met schroeven. Ze zitten vast met 3 L-slotjes. Ze zijn er in gedraaid...
Hoe kan ik dit aanpakken,...?
MVG, JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2015 19:16 #1421728
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vermoedelijk
Vermoedelijk zit je nu tegen het verschil van 960 I en 960 II luidsprekers aan te kijken? De 960 I heeft deurpanelen die erg op die van de 940 lijken (zij het dat bij de 960 I de ventilatieopening bovenop het paneel van de voorportieren ontbreekt) en de 960 II heeft compleet andere panelen.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2015 19:16 #1421729
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Er schijnen verloopringen te
Er schijnen verloopringen te koop te zijn. Even googlen en zoeken op Marktplaats.
Wel kritisch zijn of ze daadwerkelijk passen.
Anders zelf een verloopstuk figuurzagen (van hout, kunststof of metaal). Kan niet heel moeilijk zijn als je een beetje een vast hand hebt.
De deurpanelen zijn makkelijk te verwijderen en weer terug te plaatsen. Zoek maar even op de V700-site. In mijn 940 zitten de speakers met schroeven vast in van die metalen U-stripjes. De speakers zijn geen standaard maat. De speaker-gaten zitten niet regelmatig verdeeld. Het schijnt dat 850-speakers ook passen.
In mijn 850 heb ik de originele speakers zitten. Die heb ik aangevuld met een subwoofer. In mijn 940 heb ik speakers zitten met een aparte tweeter (zoiets als op je foto staat), origineel Volvo. Kijk hiervoor eens op de Volvo Klassieker Beurs binnenkort.
In het dashboard heb ik tweeters van Conrad geplaatst (met ingebouwd filter, circa 10 euro de set) en ook weer een 200 Watt subwoofer voor een fijn laag. De Volvo-radio's zijn vervangen door 1-din moderner spul met 4 x 50 Watt. daar kun je de subwoofers makkelijk op aansluiten (Japanse tulpjes).
Dit geheel klinkt in de 850 en in de 940 prima (en ik ben daarin behoorlijk kritisch).
Wel kritisch zijn of ze daadwerkelijk passen.
Anders zelf een verloopstuk figuurzagen (van hout, kunststof of metaal). Kan niet heel moeilijk zijn als je een beetje een vast hand hebt.
De deurpanelen zijn makkelijk te verwijderen en weer terug te plaatsen. Zoek maar even op de V700-site. In mijn 940 zitten de speakers met schroeven vast in van die metalen U-stripjes. De speakers zijn geen standaard maat. De speaker-gaten zitten niet regelmatig verdeeld. Het schijnt dat 850-speakers ook passen.
In mijn 850 heb ik de originele speakers zitten. Die heb ik aangevuld met een subwoofer. In mijn 940 heb ik speakers zitten met een aparte tweeter (zoiets als op je foto staat), origineel Volvo. Kijk hiervoor eens op de Volvo Klassieker Beurs binnenkort.
In het dashboard heb ik tweeters van Conrad geplaatst (met ingebouwd filter, circa 10 euro de set) en ook weer een 200 Watt subwoofer voor een fijn laag. De Volvo-radio's zijn vervangen door 1-din moderner spul met 4 x 50 Watt. daar kun je de subwoofers makkelijk op aansluiten (Japanse tulpjes).
Dit geheel klinkt in de 850 en in de 940 prima (en ik ben daarin behoorlijk kritisch).
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2015 19:55 #1421730
door Jp Van Bommel (GAST)
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic verloopringen
Snelle reacties...!
Speakerringen zou een oplossing zijn ja, maar dan helemaal zelf gemaakt, want waar ik tegenaan kijk heb ik niet eerder gezien.
Wellicht laat ik de 4 deurspeakers zitten (het is papier !?!).
DE dashboard speakers lijken idd een goed idee, daar zit al een gat in zag ik
Verder zal ik 13x9 speakers achterin de hoedeplank bevestigen. De stekkers zijn daar te vinden zeggen jullie...
Ik hoef de boel toch niet helemaal open te snijden. Het geluid gaat prima door de stof heen.
Alleen isolatie weg halen.. (ik heb ook geen kapjes voor 13x9 ,een twee drie....
Speakerringen zou een oplossing zijn ja, maar dan helemaal zelf gemaakt, want waar ik tegenaan kijk heb ik niet eerder gezien.
Wellicht laat ik de 4 deurspeakers zitten (het is papier !?!).
DE dashboard speakers lijken idd een goed idee, daar zit al een gat in zag ik
Verder zal ik 13x9 speakers achterin de hoedeplank bevestigen. De stekkers zijn daar te vinden zeggen jullie...
Ik hoef de boel toch niet helemaal open te snijden. Het geluid gaat prima door de stof heen.
Alleen isolatie weg halen.. (ik heb ook geen kapjes voor 13x9 ,een twee drie....
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2015 21:07 #1421737
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Verstandige keuze!
Verstandige keuze!
Overweeg een subwoofer voor onder de stoel. Niet zo duur en het geluid wordt een stuk beter.
Idem voor tweeters voor het dashboard.
Overweeg een subwoofer voor onder de stoel. Niet zo duur en het geluid wordt een stuk beter.
Idem voor tweeters voor het dashboard.
Moderators: Jerry Stam