V90 automaat Code AT-311 versnellingssensor waar zit hij?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 12:11 #1104347 door V700 register
Tijdje stil geweest maar nog altijd kilometers aan het toevoegen op de teller van de V90 (nu 425000km)
Ik heb de bekende kerstboom knipperpartij met de lampjes van de automaat.
Errorcode uitleesding gekocht en kwam tot de conclusie dat waarschijnlijk mijn PNP schakelaar ter ziele was.
Vlak voor de vakantie (Toscane) even de PNP-switch vervangen...
Daarvoor moet de kat wel even aan de kant.
Die bleek een scheur te hebben en een verse op korte termijn een nieuwe met twee lambda sensoren gaten vinden in Nederland was niet eenvoudig en/of goedkoop (Volvo dealer EUR1160 ahum slik)
Dus provisorisch de scheur gerepareerd de PNP-vervangen en gaan met de V90 op naar Italië.
Voor de gemeentegrens begon de boel alweer te knipperen...
Gelukkig had ik de kerstboom-light versie. d.w.z. alle versnellingen deden het gewoon en de lock-up deed het in eerste instantie ook nog gewoon.
Na de eerste keer tanken was de werkende lock-up niet meer aanwezig dus dan maar met wat slip ver de autobahn. Waarschijnlijk iets met temperatuur.
Daarna deed de lock-up het soms wel en soms niet.
Thuis gekomen even bij de Volvodealer langs en zijn tot de conclusie gekomen dat de versnellingssensor geen signaal geeft.
De hamvraag,
Waar zit dat ding?

P.S. 1
Tijdens de rit begon het windgeruis bij de deuren ook tamelijk te storen.
Windgeruis is eigenlijk de grootse herriepost.
Zijn er mensen die daar wat persoonlijke inbreng hebben qua extra rubber hier en daar?
Na klein onderzoek (stethoscoop met een slangetje) blijkt dat er nogal veel geluid in het hoekje bij de spiegel binnenkomt.
Volgens mij komt er tamelijk veel lucht op de overgang wielkast/deur/raamhoek/bovenscharnier.
Daar ga ik denk ik wat extra rubber toevoegen.

P.S. 2
Maar twee 940's tegengekomen en één 740. V90 zie je niet in Italië. Eén man liep langs de geparkeerde V90, liep terug, keek naar het typeplaatje op de achterkant, keek bewonderingsvol en liep door.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 17:49 #1421654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook in Nederland denken
ook in Nederland denken sommige mensen dat je zelf een type plaatje erop bedacht hebt, zeker degene die op zoek zijn naar een grote Volvo en bij de V70 blijven steken. Hoewel, de nieuwe is weer wat groter geloof ik.... Windherrie vind ik ook wel interessante. Ik denk zelf dat de voorraamrubber wat in de melk te brokkelen hebben maar aangezien hij nu even niet rijdt, kan ik er verder niet naar kijken.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 18:10 #1421657 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De snelheidssensor zit aan de
De snelheidssensor zit aan de zijkant van de automaat. Nr 22 op de tekening.
Onderdeelnr 3515641

volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/VSS.jpg

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 20:26 #1421678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha, Nr 22
Nou dan gaan we die maar eens scoren.
Het wel of niet in lock-up zou daar ook mee te maken kunnen hebben?

Over het windgeruis
Doe de deur maar eens open en kijk hoe weinig rubber er tussen buiten en binnen zit precies in dat hoekje. En dat gaat ook op voor de 940...
Ik ga maar eens een dik stuk rubber in de juiste vorm freubelen om wat meer scheiding tussen het "windkanaal" vanuit de raamhoek en de motorkap te krijgen. Precies op die plek komt volgens mij toch al een hoop lucht voorbij. Een ontwerpfoutje van een paar jaar terug volgens mij. Zijn er ook al mensen in de weer geweest met nieuwe raamrubbers vanwege het lawaai? Om ben ik de enige pietlut? Moet haast wel als je met een stethoscoop op achter het stuur de snelweg opgaat en 150km/u gaat rijden en dan met het uiteinde van het slangetje op zoek gaat naar herrie.
Sinds ik de hele distributie/multiriem handel heb vervangen (ook alle rollen!!) is het toch weer een hele stille aandrijving geworden, zelfs met die 425.000km op de teller.
Dus tip van Jan.
Vervang die rollen ook en niet alleen de riemen. Ik heb die rollen even open geslepen en dat zag er toch "aardig" sleets uit mag ik wel zeggen.
Onnodig risico gelopen daar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2015 08:57 #1422510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geknipper is weg
Snelheidssensor is nu ook vervangen.
Wel heb ik sinds de nieuwe PNP-schakelaar dat ik alleen nog maar in "P" kan starten. Daar valt mee te leven.
Schakelt weer als boter. Mag ook wel, vòòr mijn Italië tripje was het al mis en de snelheidssensor is van het type Hall element. d.w.z. elektronica en de lock-up heeft het die ~4000km ongeveer de helft gedaan. Koud deed hij het maar warm liet hij het afweten. Da's doorgaans na de eerste tankbeurt... Dus heeft de oliepomp van de automaat goed zijn best gedaan. Gelukkig had ik hem net daarvoor geflushed. Misschien nog een keer flushen, is een werkje van niks. Kost alleen maar geld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2015 13:29 #1422512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat hoort ook zo (in P
dat hoort ook zo (in P starten)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2015 20:07 #1422517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En "N"
En "N" (vroeger)...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2015 20:17 #1422519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met de Daf? "Al" mijn Volvo's
met de Daf? "Al" mijn Volvo's startten allen in P

Moderators: Jerry Stam