Ratelend geluid
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2015 21:55 #1104340
door Cor Jan van Rhijn
Ratelend geluid is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Beste mensen,
Sinds een week heb ik een ratelend geluid aan de rechterzijde (één van de wielen) als ik scherp en met wat gang een bocht neem. Iemand met meer ervaring die zich wil wagen aan een diagnose?
hartelijke groet,
Cor-Jan
Sinds een week heb ik een ratelend geluid aan de rechterzijde (één van de wielen) als ik scherp en met wat gang een bocht neem. Iemand met meer ervaring die zich wil wagen aan een diagnose?
hartelijke groet,
Cor-Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 08:13 #1421578
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Links of rechts?
Misschien een beetje rare vraag Cor-Jan, maar beide kanten op?
De uitlaatflens zit enigszins beweeglijk, dan kan het gebeuren dat in een linker bocht de voorpijp tegen de chassisbalk aan komt en dat geeft een ratelend geluid.
Op sommige modellen monteerde Volvo een steun tussen de voorpijp en de bak om dat tegen te gaan.
Groeten,
De uitlaatflens zit enigszins beweeglijk, dan kan het gebeuren dat in een linker bocht de voorpijp tegen de chassisbalk aan komt en dat geeft een ratelend geluid.
Op sommige modellen monteerde Volvo een steun tussen de voorpijp en de bak om dat tegen te gaan.
Groeten,
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 12:07 #1421587
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Links of rechts
Ton, 't is als ik een stevige bocht naar links maak en dan inderdaad aan de rechterkant.
Maar het is sinds kort - dat zou dan toch ook eerder geweest moeten zijn...? Het klinkt alsof mijn spatlappen ergens overheen ratelen.
Cor-Jan
Maar het is sinds kort - dat zou dan toch ook eerder geweest moeten zijn...? Het klinkt alsof mijn spatlappen ergens overheen ratelen.
Cor-Jan
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 13:45 #1421589
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Het is bij mij ook zo maar eens begonnen zonder dat ik er ooit eerder last van heb gehad Cor-Jan.
Je kunt in ieder geval even de motorkap open doen en kijken hoe dicht de voorpijp tegen bij de chassisbalk zit.
Groeten,
Je kunt in ieder geval even de motorkap open doen en kijken hoe dicht de voorpijp tegen bij de chassisbalk zit.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 19:52 #1421592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja...
Heb ik ook gehad ,,het was inderdaad de uitlaatbocht die over de achteras en die kwam met invoeren en achteruitrijden en drempels tegen de as aan ook een rammelend geluid bij achteruitrijden bocht iets verdraaid weg geluid..
Succes
Groet Marcel
744.....
Succes
Groet Marcel
744.....
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 15:43 #1421645
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic ok
Om andere redenen moet er toch even naar de uitlaat gekeken zodat ik dit meteen meeneem. Bedankt voor de opmerkingen en ik laat even weten hoe of wat.
Cor-Jan
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2015 08:23 #1421814
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn V90 was het...
Bij mijn V90 bleek er een kunststof busje vergaan te zijn van de versnellingsstang naar de automaatbak. Busje was totaal verdwenen ik heb ook geen idee wat er ooit tussen zat. Ik heb een rubber slang gevonden met ongeveer de juiste vulmaat. Het grappige is dat ik in de veronderstelling was dat het iets met de voorwielophanging had te doen. Alles daar bekeken en vervangen.. Mocht de versnellingspook van de automaat van de V90 aardig wat vrij slag hebben dan zou het zo maar kunnen dat er met een kleine ingreep een hoop ergernis weggenomen kan worden.
Moderators: Jerry Stam