S90 wil niet starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 16:49 #1104336
door V700 register
S90 wil niet starten is gemaakt door V700 register
Hoi,
Ik heb een s90 uit 1997. 2.9 automaat. van een klant. Hij begon te stotteren en is uitgevallen. Als de auto een hele tijd stil heeft gestaan en ik start, slaat hij heel even aan en slaat meteen weer uit. Daarna kan ik starten wat ik wil maar wil helemaal niet meer aanslaan. Hij krijgt geen vonk. Ik heb de krukassensor al vernieuwd en de onstekingsmodules. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
Groeten Laurens
Ik heb een s90 uit 1997. 2.9 automaat. van een klant. Hij begon te stotteren en is uitgevallen. Als de auto een hele tijd stil heeft gestaan en ik start, slaat hij heel even aan en slaat meteen weer uit. Daarna kan ik starten wat ik wil maar wil helemaal niet meer aanslaan. Hij krijgt geen vonk. Ik heb de krukassensor al vernieuwd en de onstekingsmodules. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
Groeten Laurens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 16:54 #1421503
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lijkt
Lijkt op het gedrag van de immobiliser. Ofwel chipje in de sleutel.
Geen andere sleutel om mee te proberen te starten? De ontvang ring om het contactslot kan ook stuk zijn.
Groetjes,
Gerben
Geen andere sleutel om mee te proberen te starten? De ontvang ring om het contactslot kan ook stuk zijn.
Groetjes,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 17:40 #1421506
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Immobilizer
De immobilizer werkt alleen bij starten. Als de motor eenmaal loopt, is die niet meer actief. Pas als de motor weer is uitgezet en korte tijd zo heeft gestaan is die weer opnieuw actief. Dus "hij begon te stotteren en is toen uitgevallen" lijkt dan niet te kloppen.
Dat is zo gedaan uit veiligheid: onder het rijden mag de immobilizer de motor niet laten afslaan en mocht je de motor zelf laten afslaan (bij wegrijden bijvoorbeeld) moet je die ook direct weer kunnen starten zonder immobilizer tussenkomst, is de filosofie.
Overigens, als de immobilizer niet goed werkt, slaat de motor bij de eerste twee, drie keer starten vrijwel direct weer af, bij een vierde of vijfde keer starten slaat die helemaal niet meer aan. Het motormanagement lampje blijft trouwens al die tijd branden en gaat niet uit bij het kort aanslaan van de motor.
Heeft een S70 net zo'n benzinepomprelais als een 940?
Dat is zo gedaan uit veiligheid: onder het rijden mag de immobilizer de motor niet laten afslaan en mocht je de motor zelf laten afslaan (bij wegrijden bijvoorbeeld) moet je die ook direct weer kunnen starten zonder immobilizer tussenkomst, is de filosofie.
Overigens, als de immobilizer niet goed werkt, slaat de motor bij de eerste twee, drie keer starten vrijwel direct weer af, bij een vierde of vijfde keer starten slaat die helemaal niet meer aan. Het motormanagement lampje blijft trouwens al die tijd branden en gaat niet uit bij het kort aanslaan van de motor.
Heeft een S70 net zo'n benzinepomprelais als een 940?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 18:38 #1421510
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De klant heeft intussen de
De klant heeft intussen de reservesleutel gebracht. Geprobeerd maar wil nog steeds niet starten. Laat ik de auto met rust tot morgenvroeg, slaat hij heel even aan en meteen weer uit. De zekering van de obd stekker is eruit. Als ik die erin zet gaat het alarmsysteem werken en slaat de startblokkering in werking en dan werkt de startmotor ook niet meer. Wel uitgelezen met de zekering erin met snap-on maar geen foutcodes. Hij krijgt wel benzine maar geen vonk. Ik heb geprobeerd met remmenreiniger te starten maar lukt ook niet.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 19:52 #1421513
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Benzinepomp?
Benzinepomp?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 20:36 #1421515
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contactje in de imobilyzer
Contactje in de imobilyzer die de brandstofpomp schakelt zal wel versleten zijn. Een brandstofpomp trekt nogal wat stroom en iedere keer een schakelend contactje gaat na lange tijd inbranden.
Gewoon overbruggen in de zekeringkast naast het portier en verder is de auto nog beveiligd via de startmotor.
Gewoon overbruggen in de zekeringkast naast het portier en verder is de auto nog beveiligd via de startmotor.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2015 20:50 #1421517
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Dit ziet er inderdaad uit als
Dit ziet er inderdaad uit als een probleem met de immobilizer.
Fouten daarin kan je alleen maar uitlezen met de Volvo System Tester.
Piet
Fouten daarin kan je alleen maar uitlezen met de Volvo System Tester.
Piet
Moderators: Jerry Stam