Advies LPG voor een 945 2.3 Lpt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2015 18:27 #1104294 door V700 register
Advies LPG voor een 945 2.3 Lpt is gemaakt door V700 register
Omdat we gaan verhuizen (omgeving Oosterbeek), zullen we ook wat meer gaan rijden (dagelijks 120 km.). Overweeg de inbouw van LPG in onze 945 2.3 Lpt (van okt. '98 met 193000 km. op de teller). Liefst een ringtank, op de plaats waar nu het reservewiel ligt. Graag ook een vuldop verborgen achter het benzineklepje. Wens ook een betrouwbaar degelijk systeem.

Wat adviseren jullie me? Wat zouden jullie doen? Wie kan dit het beste?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie's!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2015 10:06 #1421155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ACX Eindhoven
Was voorheen Gebr. van Orsouw.

Ga voor een Prins VSI installatie, deze hebben een grotere tank, zijn zuinig, kun je ook grote vermogens mee draaien en vrijwel probleem loos, hebben geen dure lpi pompen die kapot gaan.

Gr. Impala

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-08-2015 12:22 #1421162 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Prins
Ik ben het met Impala eens. Ik heb ook een Prins VSI uit 2012, tot nu toe probleemloos. Verbruik door het jaar heen gemiddeld 1 op 8,5. Geen merkbaar vermogens verlies, ook bij 160 km/ uur. Bijkomend voordeel van VSI : je kunt eventueel de gastank compleet leegrijden zonder problemen. De auto schakelt dan vanzelf over op benzine. De ringtank heeft een inhoud van 76 liter. Bij Vialle moet je de gastank niet leegrijden als je schade wilt voorkomen aan de pomp omdat de pomp gesmeerd wordt door lpg. Wel dien je met een Prins na 45.000 km het filtertje vervangen (tientjeswerk en in 5 minuten te doen). De mijne is keurig ingebouwd door (destijds nog) Van Orsouw Eindhoven met de vulopening vrijwel onzichtbaar weggewerkt links onder de bumper. Van buiten kun je dus bijna niet zien dat de auto op lpg rijdt, handig als je in Duitsland toch in een overdekte parkeergarage wilt parkeren met een lpg auto. Inbouw kostte (de vorige eigenaar) destijds 1655,47 euro ex. BTW (1970,- euro incl. BTW) . Ik heb een Prins LPG deskundige vlak in de buurt wonen, een jaar geleden nieuwe software ingevoerd. Via een laptop neemt de gasboer de controle over de motor over en past zaken aan. Nu schakelt de motor bij een koelwatertemp. van 45 graden automatisch over naar LPG. In de zomer is dit na een paar honderd meter, met vorst na zo'n 1,5 km. De installatie bevalt mij tot nu toe uitstekend.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2015 16:20 #1421170 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Revantie lpg te Veldhoven.
Revantie lpg te Veldhoven.
1500 Euro all in een vogels vgi dampgasinjectie.
3 jaar garantie.
Ik ga hem daar ook inbouwen in 2e auto.
Ken diverse auto die bij hem lpg hebben gekregen en totaal geen problemen.
Voor prins heb ik een adres in Duitsland maar dan moet je zelf de keuring in Nederland regelen. Leverd wel vakwerk en goedkoop (suzuki vitara hier 2200, daar 1600).
Vialle is het mooiste systeem met vloeibare injectie (rijd ik zelf ook) maar mindere plaats in de tank is een nadeel. En prijskaartje is hoger.
Pomp hoef je je geen zorgen om te maken. Ik rijd hem altijd tot randje leeg. Wil niet op benzine rijden dus waarom helemaal leeg rijden?
Nieuwe pompen kunnen overigens veel hebben...

Grtz, Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2015 18:54 #1421176 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Enorm bedankt!
Fantastisch mensen! Met deze adviezen kunnen we tenminste iets. Vriendelijk bedankt voor alle tips en meedenken. Groet, Dick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2015 09:29 #1421186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG parkeergarage
MMMMM.... Van je -overigens eerlijke- opmerking dat je je met je LPG tank in een dichte, dus ongeventleerde parkeergarage inrijdt, omdat het kan, word ik an sich niet zo blij.
Er is een reden waarom dat niet toegestaan is.
Door dat wel te doen stel je mensen in een parkeergarage bloot aan een -weliswaar klein- risico, waar niemand op zit te wachten.

Het heeft niks met de tank te maken, want die is sterker dan een benzine tank, maar met de inhoud. En met de veiligheid van de garage
luc-vme.blogspot.be/2010/04/mag-ik-met-e...pg-wagen-in-een.html

Ik je toch willen vragen om dit te heroverwegen de volgende keer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2015 09:48 #1421187 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
Ook leuk voor de hulpdiensten, als er een LPG auto staat die zij daar niet verwachten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2015 12:23 #1421192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom mag je in NL wel met
waarom mag je in NL wel met zo'n ding de parkeergarage in?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2015 12:26 #1421193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In
Of door andere eisen aan de parkeergarages in NL, of door een 80% vulbegrenzer die in het buitenland mogelijk niet verplicht is??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2015 12:30 #1421194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG / parkeren
Een kleine aanvulling op dit thema.
Ik parkeer sinds kort mijn LPGwagen in een werkelijk gloednieuwe parkeergarage in Gent, die helemaal open is en verschillende verdiepingen kent. Er hangt aan het begin het LPG-verbod bord. De koppeling aan een gesloten gebouw is dus blijkbaar niet terecht.

Moderators: Jerry Stam