Automaat 960 problemen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2015 18:02 #1104248
door V700 register
Automaat 960 problemen is gemaakt door V700 register
Dag allemaal,
Ik heb een issue met de automaat van mijn Volvo 960 sedan 2,5 24V uit 1995.
Als het erg warm is buiten en ik rij harder dan 130 gaat na een tijd het lampje van de winterstand op het dashboard en naast de pook knipperen. Als ik de snelheid terug laat zakken tot rond de 110 is het na ongeveer 15 min over.
De auto lijkt op het moment dat de lampjes knipperen ook wat schokkerig te rijden. Uitlezen bij de garage geeft aan dat de automaatolie te heet is geweest.
Nou geeft de auto behoorlijk wat warmte af, maar is volgens mij normaal. Nou is de vraag of de automaat echt te warm wordt en daarom het lampje gaat branden en de auto wat schokkerig gaat rijden en ruw schakelt, of is er ergens een relais of regeleenheid defect die dit aanstuurt?
Groet,
Onno
Ik heb een issue met de automaat van mijn Volvo 960 sedan 2,5 24V uit 1995.
Als het erg warm is buiten en ik rij harder dan 130 gaat na een tijd het lampje van de winterstand op het dashboard en naast de pook knipperen. Als ik de snelheid terug laat zakken tot rond de 110 is het na ongeveer 15 min over.
De auto lijkt op het moment dat de lampjes knipperen ook wat schokkerig te rijden. Uitlezen bij de garage geeft aan dat de automaatolie te heet is geweest.
Nou geeft de auto behoorlijk wat warmte af, maar is volgens mij normaal. Nou is de vraag of de automaat echt te warm wordt en daarom het lampje gaat branden en de auto wat schokkerig gaat rijden en ruw schakelt, of is er ergens een relais of regeleenheid defect die dit aanstuurt?
Groet,
Onno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2015 19:13 #1420882
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Als eerste zou ik de olie in
Als eerste zou ik de olie in de automaat verversen (tenzij dit al gedaan is). Dat kan met flushen of door zoveel mogelijk olie uit de automaat te laten lopen en daarna weer aanvullen met ATF. Dit laatste is goedkoper en werkt ook prima.
Een automaat wordt niet zo maar te heet. Caravan trekken in de bergen bij 30 graden met volle bepakking is zo'n situatie dat het zou kunnen gebeuren. Dan is olie vervangen ook zeker aan te raden. Olie vervangen is relatief goedkoop en er kan niks mis gaan.
Een automaat wordt niet zo maar te heet. Caravan trekken in de bergen bij 30 graden met volle bepakking is zo'n situatie dat het zou kunnen gebeuren. Dan is olie vervangen ook zeker aan te raden. Olie vervangen is relatief goedkoop en er kan niks mis gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2015 20:15 #1420889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic apart want boven de 130 zou
apart want boven de 130 zou je een lock-up situatie verwachten dus geen wrijving.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2015 00:03 #1420899
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Mischien gaat de automaat
Mischien gaat de automaat niet in de lock-up en wordt daardoor te warm. Maar dan zou je naast foutcode 2-3-5 (olie te heet) ook foutcode 3-2-3 (lock-up probleem) verwachten.
Olie ververversen of flushen is inderdaad het eerste wat ik zou proberen.
Als je het niet zelf gaat doen zou ik kiezen voor flushen. Dan wordt de automaat eerst met reinigingsvloeistof doorgespoeld. Kost circa 250 Euro.
Piet
Olie ververversen of flushen is inderdaad het eerste wat ik zou proberen.
Als je het niet zelf gaat doen zou ik kiezen voor flushen. Dan wordt de automaat eerst met reinigingsvloeistof doorgespoeld. Kost circa 250 Euro.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2015 15:28 #1420959
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic flushen helpt niet
Ondanks dat iedereen het altijd over flushen heeft moet ik je uit de droom helpen
Flushen gaat niet meer helpen.
Wellicht dat verversen nog iets kan.
Maar ik gok dat je aan de late kant bent er mee bent.
Nordicar heeft er ook iets over geschreven, en dit verhaal heb ik al van meerdere mensen gehoord nu .
www.nordicar.com/nl/automaat.html
Flushen gaat niet meer helpen.
Wellicht dat verversen nog iets kan.
Maar ik gok dat je aan de late kant bent er mee bent.
Nordicar heeft er ook iets over geschreven, en dit verhaal heb ik al van meerdere mensen gehoord nu .
www.nordicar.com/nl/automaat.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2015 16:23 #1420960
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de reacties
Dag allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ik ga eerst nog een keer uitlezen en kijken of ik naast de foutcode te heet ook een foutmelding met de lockup tegen kom. Daarna toch maar flushen, kijken of dat iets oplevert en zo niet dan toch maar tijd steken in het vervangen van de bak of een elektrisch deel.
Groet,
Onno
Bedankt voor de reacties. Ik ga eerst nog een keer uitlezen en kijken of ik naast de foutcode te heet ook een foutmelding met de lockup tegen kom. Daarna toch maar flushen, kijken of dat iets oplevert en zo niet dan toch maar tijd steken in het vervangen van de bak of een elektrisch deel.
Groet,
Onno
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2015 09:32 #1420972
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Lijkt me de beste oplossing.
Lijkt me de beste oplossing. Flushen is relatief goedkoop dus daarmee beginnen. En dan verder zien
Piet
Piet
Moderators: Jerry Stam