Hoe verwijder je de elektrische antenne
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 11:08 #1104231
door Pascal Kogelman
Hoe verwijder je de elektrische antenne is gemaakt door Pascal Kogelman
Ik ben bezig mijn elektrische antenne te vervangen van mijn 945 ivm afgeknapt riempje waardoor deze niet meer omhoog/omlaag ging.
Stukje riem heb ik verwijderd uit het motortje, maar mijn vraag is: hoe haal je de alu. antenne er zelf eraf?
Ringetje en dopje heb ik er af, ik kan de antenne handmatig in- en uitschuiven, maar hoe haal je hem er helemaal uit zodat de nieuwe er op kan?
Bovenuit trekken met geweld (ik krijg met de hand de antenne er niet zo af) of moet ik hem erin drukken om deze onderlangs te verwijderen?
groet,
Pascal
Stukje riem heb ik verwijderd uit het motortje, maar mijn vraag is: hoe haal je de alu. antenne er zelf eraf?
Ringetje en dopje heb ik er af, ik kan de antenne handmatig in- en uitschuiven, maar hoe haal je hem er helemaal uit zodat de nieuwe er op kan?
Bovenuit trekken met geweld (ik krijg met de hand de antenne er niet zo af) of moet ik hem erin drukken om deze onderlangs te verwijderen?
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 13:06 #1420721
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic gelukt!
Door trail and error wijzer geworden: het is gelukt de antenne moest naar binnen toe eruit gedrukt worden. Het wees zich eigenlijk vanzelf.
Ik heb de boel nu open liggen incl. motortje. Nu de montage.
Hoort er nog een soort stop op het einde van de getande riem? Ik heb een zwart busje met binnenrubbertje over en een wit kunststof pijpje die bovenin de opening van het motortje zat en ben nu aan het puzzelen hoe het e.e.a. in elkaar zat.
Als iemand een tekening heeft van dit einde van de antenne, zou mij dit helpen.
Ik heb de boel nu open liggen incl. motortje. Nu de montage.
Hoort er nog een soort stop op het einde van de getande riem? Ik heb een zwart busje met binnenrubbertje over en een wit kunststof pijpje die bovenin de opening van het motortje zat en ben nu aan het puzzelen hoe het e.e.a. in elkaar zat.
Als iemand een tekening heeft van dit einde van de antenne, zou mij dit helpen.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 16:52 #1420727
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Klus geklaard
De klus is geklaard, eerlijk gezegd viel het me niet mee. Ik ben er toch een paar uur mee zoet geweest. Heb 1 onderdeeltje overgehouden, maar de antenne functioneert.
De getande riem was gedraaid en draaide telkens uit het slakkenhuis, of zorgde er voor dat het tandwiel die de riem moest opdraaien omhoog werd gedrukt waardoor de boel losschoot en vast liep. Dit heeft mij menig zweetdruppel gekost.
Voordeel is dat ik nu alle onderdelen van de elektr. antenne wel zo ongeveer in handen heb gehad, dat is wel weer leerzaam.
De getande riem was gedraaid en draaide telkens uit het slakkenhuis, of zorgde er voor dat het tandwiel die de riem moest opdraaien omhoog werd gedrukt waardoor de boel losschoot en vast liep. Dit heeft mij menig zweetdruppel gekost.
Voordeel is dat ik nu alle onderdelen van de elektr. antenne wel zo ongeveer in handen heb gehad, dat is wel weer leerzaam.
Moderators: Jerry Stam