Bilstein B6 onder de 740 sedan gezet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2015 23:22 #1104220 door V700 register
Bilstein B6 onder de 740 sedan gezet. is gemaakt door V700 register
Rij een paar maand met nieuwe schokdempers van bilstein de B6 en verlagingsveren.
Ook alle rubbers zijn vernieuwd.

Op de snelweg rijd de auto super goed, niet te stug en strak rijdend.
Op een slecht wegdek , klinkers bv is het allemaal veel te stug en stapvoets rijden is de enige optie anders klapper je de auto uit.

Rotondes helt de auto weer te veel. ?
Net als snel genomen afritten.

Je kunt hem nauwelijks indrukken aan de voorkant maar overhellen in bochten doet hij.
Vreemd , komt dit door de starre achteras.

Al met al is het nu een erg goed rijdende auto op de snelweg maar op minder goede wegen een ergernis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2015 18:27 #1420646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vpb en braces
Heb je ook een Vpb en/of een brace en/of de 960 braces er onder/op zitten?
Zeker een Vpb kan de wereld schelen en wat bij mij hoe ongeloofwaardig ook het meeste verschil maakte waren de extra 960 braces.

Zijn nog gewoon nieuw (voor weinig) te leveren door Volvo, en de gaten zitten er al bij de 940/945

Bestelnummers 960 braces: #9178665 en #9178666

Aangaande het klapperen, heb je er verlagingsveren onder en zitten de opsluitmoeren op de bus waar de schokbrekers in zitten nog wel goed vast, m.a.w. sluiten ze nog wel op? Vaak lopen deze mettertijd weer los en moeten ze aangedraaid worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2015 01:01 #1420686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een veerpootbrug heb ik niet
Een veerpootbrug heb ik niet en is ook een optie om te proberen.
Schokdempers zitten volgens mij muurvast maar ga het zeker nog controleren.
Auto is 4 cm verlaagd.

Misschien maar weer overstappen naar orginele nieuwe schokdempers.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2015 23:48 #1420706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan wil ik je Bilsteins wel overnemen ;-)

De bus waar je schokbrekers in ziiten, daar zit een moer bovenop met uitsparingen aan de zijkant.
Die moer moet helemaal aan ziiten, wagen opkrikken wiel van de grond en de mof omhoogschuiven dan zie je die moer zitten. Je kunt dan een grote schroevendraaier in de uitsparing zetten en met een vuistje de moer weer strak tikken. Het kunnen overigens ook je remblokken zijn die niet goed (slijtage) opgesloten meer zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2015 20:19 #1420730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit wel iets ruimte tussen de
Zit wel iets ruimte tussen de moer van de schokdemper en veerpoot, ongeveer 3 mm
Kreeg ze toen ook niet verder aangedraaid.

Net nog even geprobeerd om ze wat vaster te zetten, komen wel iets maar kan er niet goed bij.
Morgen even wiel demonteren en de veer wat samen knijpen voor wat meer ruimte.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2015 10:03 #1422091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Dan
Hoi Dan

Had jij nog belangstelling voor de bilstein dempers.

Mijn mail adres

Wimbruins@planet.nl

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2015 14:05 #1422095 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Valt me nu pas op
B6 = sportdempers (niet speciaal verlagingsveren)
B8 = door Bilstein aangeraden met verlagingsveren.
TS schreef dat hij met B6 en verlagingsveren rijdt. Zou dus wellicht beter reguliere lengte veren kunnen zijn. Ikzelf rijd nu met de B6 rondom (eerst alleen B6 achter)
Wat Bilstein zelf zegt:
The BILSTEIN B6 Sport is a mono-tube gas pressure shock absorber designed to dampen wide-ranging vibrations very precisely.
Where an oil shock absorber produces an oily foam and creates a spongy driving feeling after a very short distance, the BILSTEIN B6 Sport remains constant, precise and stable.
The BILSTEIN B8 Sprint is a mono-tube gas pressure shock absorber specifically designed to be used with lowered vehicles with shorter stroke.
It also offers the same advantages as the BILSTEIN B6 Sport shock absorber.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2015 18:07 #1422098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De B6 kun je gewoon met een
De B6 kun je gewoon met een verlagingsset tot 4 cm gebruiken is mij vertelt door de verkopende partij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2015 20:46 #1422099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Ik heb ze ook onder mijn 940 zitten icm 4cm verlagings veren.
Auto is super stug, zeker als het koud is en je net weg rijdt, maar na een paar minuten rijden, wordt de olie al wat dunner en rijdt de auto wat soepeler.
Ze zijn inderdaad vreselijk stug, maar overhellen doet ie bij mij absoluut niet en heeft een super wegligging, heb geen veerpootbrug of stay nodig!
Maar dit gedrag van de auto wist je eigenlijk al, voordat je deze schokbrekers kocht, dit hoort een beetje bij SPORTdempers.

Wat betreft het overhellen, heb je je stabilisator stang wel goed vast zitten en de rubbers op de voorgespannen afstand gezet, zijn deze niet versleten anders?
Is de auto gewoon stug, of klappert deze echt (rammelt), zijn je veerpootlagers anders niet stuk?

Gr. Impala
,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2015 21:23 #1422100 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier ook B6 en -35 mm
Heb je achter wel een stabilisator stang?
Niet alle auto's hebben die.
Ik herken absoluut niet het "uit de snavel rammelen van het gebit" op klinkertjes.
(Klein detail, de B6'n en de verlaagde veren zitten op een 245)
Maar op de 940 sedan had ik stabilisator stangen van een diesel gemonteerd , die zijn dikker en geven meer bocht stabiliteit.
Die 3 mm speling kan ook komen omdat de demper op een rubber plaatje moet staan. Deze druk je iets in als je die ring aan draaid, dit zet de demper op zijn plek. Een 3 mm spelling is best wel veel, je hoort hem denk ik best rammelen dan al. Zal absoluut niet helpen! 3 mm is zeker dat klapperen. Speling op je veerpootlagers hoor je ook en is maximaal 1 mm ofzo?
Owja, die ringen zijn merk specifiek, wat ik nog wel eens zie, had het zelf ook, dat dempers verkocht worden zonder de juiste ring en men de oude ring hergebruikt.

Moderators: Jerry Stam