Volvo 960 knipperende automaat lampjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2015 10:40 #1104159
door V700 register
Volvo 960 knipperende automaat lampjes is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een Volvo 960 2.5 24v automaat met slechts 388.000km op de teller.
De motor en automaat zijn meer dan zijdezacht *(automaat schakelt bizar mooi gezien de kilometerstand) alleen sinds een paar dagen heb ik knipperde automaatstand lampjes w,s,e
Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reactie's
Jacco
Ik heb sinds een tijdje een Volvo 960 2.5 24v automaat met slechts 388.000km op de teller.
De motor en automaat zijn meer dan zijdezacht *(automaat schakelt bizar mooi gezien de kilometerstand) alleen sinds een paar dagen heb ik knipperde automaatstand lampjes w,s,e
Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reactie's
Jacco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2015 12:26 #1420184
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na wat rondlopen de motorkap
Na wat rondlopen de motorkap open en lieve woorden is het verdwenen
Mijn gevoel gezegd dat het schakelstand mechanisme is want verder is de automaat zijdezacht!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2015 13:27 #1420187
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hoi Jacco,
Hoi Jacco,
Een 960 uit 1995 heeft onder de motorkap een module om storingscodes uit te lezen dmv een knipperend ledje. Ook voor de automaat. Eigenlijk moet je eerst alle storingscodes resetten om te voorkomen dat je een oude storingscode uitleest. Als de fout nog eens terug komt kan je dan kijken of er een verse storingscode is opgeslagen.
Het schakelstand mechanisme is inderdaad een goede kandidaat voor deze storing. Deze wordt hier op het forum meestal PNP schakelaar genoemd. Type maar eens in in de zoekfunctie. Schoonmaken, contactjes opschuren en nieuw vet er in lost het probleem vaak op
Piet
Een 960 uit 1995 heeft onder de motorkap een module om storingscodes uit te lezen dmv een knipperend ledje. Ook voor de automaat. Eigenlijk moet je eerst alle storingscodes resetten om te voorkomen dat je een oude storingscode uitleest. Als de fout nog eens terug komt kan je dan kijken of er een verse storingscode is opgeslagen.
Het schakelstand mechanisme is inderdaad een goede kandidaat voor deze storing. Deze wordt hier op het forum meestal PNP schakelaar genoemd. Type maar eens in in de zoekfunctie. Schoonmaken, contactjes opschuren en nieuw vet er in lost het probleem vaak op
Piet
Moderators: Jerry Stam