atf olie in koelvloeistof

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2015 22:01 #1104103 door V700 register
atf olie in koelvloeistof is gemaakt door V700 register
Beste volvodrivers,

Onlangs heb ik een donorautomaat geplaatst in mijn 960 van 97 2.5 24 v met 200000km op de teller na stilvallen van de oude automaat , een week later springt een leiding kapot aan de thermostaat bovenaan . hersteld en een week verder koelvloeistof tekort en keek onder wagen en in expansievat blijkbaar rrod van kleur dus atf olie in koelvloeistof .Ik heb nu een donorradiator geplaatst denk ik een goeie gecontroleerd en was proper(geen olie in water) voor het plaatsen.
Zou het kunnen dat de radiator stuk was dus olie doorgaf aan water , bijna zeker en daardoor de rubberen leiding aangetast heeft en doen versterven en dat daardoor de breuk gekomen is? Kan dat ook de dichting boven aan de blok aantasten en daardoor onregelmatig draaien.
Is het te doen om een nieuwe dichting te plaatsen (culasse)?
hopende op een reactie
Pieter Maeckelbergh

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2015 11:39 #1419828 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het verhaal is een beetje
Het verhaal is een beetje lastig om te begrijpen.
Eerst dus een leiding kapot aan de thermostaat bovenaan. Bedoel je hiermee de KVS slang tussen radiator en thermostaat?
Vervolgens KVS tekort en expansievat rood. Dat zijn eigenlijk twee problemen tegelijk. Als de radiator intern lek is zodat er ATF olie bij de KVS komt verklaart dat nog niet dat het KVS niveau daalt. Heb je het niveau van de ATF gecontroleerd om te kijken of er ook KVS in de ATF zit?
Een 960 2,5 liter uit 1997 is ook een zeldzaamheid

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2015 19:51 #1419839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vandaag atf olie geledegd en
vandaag atf olie geledegd en is donker wazig van kleur maar niet direkt kvs in de olie intussen ververst en zal morgen testrit doen automaat gaat normaal
koelvloeistof vernieuwd en radiator vernieuwd
zou het kunnen dat er iets aan de automaat is door dit euvel of niet
Pieter

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
11-07-2015 21:18 #1419857 door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic Heb hetzelfde gehad bij een
Heb hetzelfde gehad bij een Rover V8 automaat, atf in het koelsysteem maar ook koelvloeistof in de automaatbak met als gevolg slippende koppeling van de automaat, moest gereviseerd worden! Sindsdien plaats ik altijd een losse koeler voor de automaat en gebruik het koelblok in de radiator daar niet meer voor.

Moderators: Jerry Stam